Här är ditt år på SweClockers!

Sennheiser HD598 behöver bytas, men till vad ?

Permalänk

Sennheiser HD598 behöver bytas, men till vad ?

Har nu haft mina Sennheiser HD598 under ganska många år, fantastiska enligt mig till både spel/youtube/musik, så vad skall dom nu ersättas med ?
Ser gärna denna gång att dom skall vara trådlösa och betydligt mer ljudisolerande (Sennheiser HD598 släpper igenom väldigt mycket ljud vilket är störande när ventilation mm nu ljuder).
Är inte brydd om mikrofonens kvalitét då jag sällan pratar.
Prioriterar sköna och lätta lurar då jag gärna fastnar vid datorn ett par timmar.

Ser gärna ett pris på runt 2000:- även om jag är övertalningsbar.

sennheiser hd 598

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av robin_nerf:

Har nu haft mina Sennheiser HD598 under ganska många år, fantastiska enligt mig till både spel/youtube/musik, så vad skall dom nu ersättas med ?
Ser gärna denna gång att dom skall vara trådlösa och betydligt mer ljudisolerande (Sennheiser HD598 släpper igenom väldigt mycket ljud vilket är störande när ventilation mm nu ljuder).
Är inte brydd om mikrofonens kvalitét då jag sällan pratar.
Prioriterar sköna och lätta lurar då jag gärna fastnar vid datorn ett par timmar.

Ser gärna ett pris på runt 2000:- även om jag är övertalningsbar.

sennheiser hd 598

Eftersom ljudbilden ofta ändras när man byter headset, framförallt om man byter märke, hade jag kollat på någon av dessa.
https://www.eposaudio.com/en/dk/gaming/products/headsets/wire...

Har själv GSP 370 som jag tycker sitter bra, lätta, bra ljud för min användning och en underbar batteritid (upp till 100 timmar).

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Eftersom ljudbilden ofta ändras när man byter headset, framförallt om man byter märke, hade jag kollat på någon av dessa.
https://www.eposaudio.com/en/dk/gaming/products/headsets/wire...

Har själv GSP 370 som jag tycker sitter bra, lätta, bra ljud för min användning och en underbar batteritid (upp till 100 timmar).

Intressanta produkter, det måste jag kika mer på och jämföra dom olika modellerna, tack

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem

Jag ogillar att begränsas av batteritid så köpte ett par Arctis Nova Pro Wireless. Då har du alltid ett batteri på laddning och så byter du snabbt när det är dags. Ljudet är inte det bästa jag hört men räckvidden är rätt bra. Noise cancellation-funktionen fungerar OK men har inget att jämföra med så ta min åsikt om detta med en nypa salt.