Spel som finns på Xbox Cloud Gaming men som inte släppts till PC, finns det en lista någonstans?

Permalänk
Medlem

Spel som finns på Xbox Cloud Gaming men som inte släppts till PC, finns det en lista någonstans?

Jag är på jakt efter en lista/länk till en lista över spel som finns på Xbox, eller mer specifikt deras streamingtjänst, men som inte finns till PC.

Anledningen är att jag vill spela det nya Halo, men jag vill köra igenom Halo 5 först, så jag tänkte ta en månad Game Pass mest för att spela det.
Då kom jag att tänka på att det rimligtvis finns fler spel som aldrig släppts till PC som man kan passa på att spela när man ändå är igång.

Det kan vara helt Xbox-exklusiva spel eller spel som släppts på flera konsoler, bara de aldrig släppts till PC och samtidigt finns tillgängliga att streama via Xbox Cloud Gaming.

Har folk några listor, länkar till listor eller råkar veta en handfull spel?
All hjälp är uppskattad.

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara så många som jag trodde: Skate 1 och 3 samt Gears of War 2, 3 och Judgement har jag hittat hittills, om någon kan fler fyll gärna på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buffelapa:

Jag är på jakt efter en lista/länk till en lista över spel som finns på Xbox, eller mer specifikt deras streamingtjänst, men som inte finns till PC.

Anledningen är att jag vill spela det nya Halo, men jag vill köra igenom Halo 5 först, så jag tänkte ta en månad Game Pass mest för att spela det.
Då kom jag att tänka på att det rimligtvis finns fler spel som aldrig släppts till PC som man kan passa på att spela när man ändå är igång.

Det kan vara helt Xbox-exklusiva spel eller spel som släppts på flera konsoler, bara de aldrig släppts till PC och samtidigt finns tillgängliga att streama via Xbox Cloud Gaming.

Har folk några listor, länkar till listor eller råkar veta en handfull spel?
All hjälp är uppskattad.

Halo-spelen är tyvärr nära nog ospelbara som molnspel.

Halo 5 är inget vidare som singel-player-spel, har du spelat alla andra kan jag förstå annars skulle jag nöja mig med Halo MCC.

Tyvärr dålig koll på vad som finns på PC men rollspel och strategispel fungerar betydligt bättre än FPS på molntjänsten. Finns Fable-trilogin på PC?

I Xbox-appen i windows under Cloud-gaming finns ju All Console Games. Borde ju finnas en massa godbitar där som du inte har på PC gratis. Personligen älskar jag Halo Wars (ett och två).

Det är ju en massa mediokra spel tyvärr i Xbox Live...

Bästa jag hittade i Listan är dock ett av de bästa spelen jag spelat någonsin, Yakuza : Like a Dragon

Permalänk
Avstängd

Det finns inte så många spel som är exklusiva till XB och inte finns till Windows, vilket inte är så konstigt med tanke på vem som äger dessa plattformar liksom. MS köper spelutvecklare och ger ut spel för att konkurrera med Sony, inte för att ta andelar från Windows, och således släpps i princip alla spel från deras studios till Windows också. Andra utvecklare kan förstås välja XB-exklusivitet, men det är väl inget man gör normalt sett, om man inte får rejält betalt, och det är inte riktigt MS strategi.

Permalänk
Skrivet av Mordekai:

Tyvärr dålig koll på vad som finns på PC men rollspel och strategispel fungerar betydligt bättre än FPS på molntjänsten. Finns Fable-trilogin på PC?

endast fable 1 och 3 har jag för mig.
tror dock ev fable 3 kräver lite trixande för att äns bli startbart iom att det använde games for windows live vilket inte är tillgängligt längre öht.

fable 2 släptes väl aldrig till pc öht vill jag minnas men kanske gjorts en port senare jag är osäker.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Halo-spelen är tyvärr nära nog ospelbara som molnspel.

Halo 5 är inget vidare som singel-player-spel, har du spelat alla andra kan jag förstå annars skulle jag nöja mig med Halo MCC.

Det är just det: jag har spelat alla de andra, i ordning...
Mitt huvud skulle sprängas om jag spelade sexan före/utan femman.

Skrivet av snajk:

Det finns inte så många spel som är exklusiva till XB och inte finns till Windows, vilket inte är så konstigt med tanke på vem som äger dessa plattformar liksom. MS köper spelutvecklare och ger ut spel för att konkurrera med Sony, inte för att ta andelar från Windows, och således släpps i princip alla spel från deras studios till Windows också. Andra utvecklare kan förstås välja XB-exklusivitet, men det är väl inget man gör normalt sett, om man inte får rejält betalt, och det är inte riktigt MS strategi.

Just på Cloud verkar det inte vara så många, men det finns ändå en del Xbox-spel som aldrig letat sig till PC, men det verkar inte finnas så många av dem på just Cloud, vilket är lite synd. Det kanske är tredjepartsspel som inte fått plats/funnits tillräckligt intresse för att anpassa till Cloud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buffelapa:

Det är just det: jag har spelat alla de andra, i ordning...
Mitt huvud skulle sprängas om jag spelade sexan före/utan femman.

Just på Cloud verkar det inte vara så många, men det finns ändå en del Xbox-spel som aldrig letat sig till PC, men det verkar inte finnas så många av dem på just Cloud, vilket är lite synd. Det kanske är tredjepartsspel som inte fått plats/funnits tillräckligt intresse för att anpassa till Cloud.

Hyr/Låna en xbox för detta, inte värt att förstöra Halo 5 med cloud-latency.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Hyr/Låna en xbox för detta, inte värt att förstöra Halo 5 med cloud-latency.

Är det så illa även för single player att latensen sabbar allt?
Det är bara kampanjen jag ska köra, ingen multi player.
Planen är att sänka svårighetsgraden till normal och plöja det i en sittning eller tre bara för att få det ur världen, hur oglamoröst det än låter, kan jag inte i ett sådant scenario nog överleva lite latens?
Att hyra ett Xbox kostar typ från 90:-/dag eller 480:-/vecka, och för 90:- får man väl en månad Game Pass så kommer nog testa den vägen ändå och hålla tummarna.
Det ultimata vore om Microsoft twittrade idag om att Halo 5 läggs till Master Chief Collection till PC utan extra kostnad imorgon, med ett förlåtbrev där de ber om ursäkt för att det dröjde så länge, och kastar med 80% rabatt på senaste Halo:t som plåster på såren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av buffelapa:

Är det så illa även för single player att latensen sabbar allt?
Det är bara kampanjen jag ska köra, ingen multi player.
Planen är att sänka svårighetsgraden till normal och plöja det i en sittning eller tre bara för att få det ur världen, hur oglamoröst det än låter, kan jag inte i ett sådant scenario nog överleva lite latens?
Att hyra ett Xbox kostar typ från 90:-/dag eller 480:-/vecka, och för 90:- får man väl en månad Game Pass så kommer nog testa den vägen ändå och hålla tummarna.
Det ultimata vore om Microsoft twittrade idag om att Halo 5 läggs till Master Chief Collection till PC utan extra kostnad imorgon, med ett förlåtbrev där de ber om ursäkt för att det dröjde så länge, och kastar med 80% rabatt på senaste Halo:t som plåster på såren.

Jag tycker molnspelandet funkar rätt bra, och då kör jag ändå trådlöst nät hemma. Aningen högre latency än lokalt är det förstås, men det är inte så farligt i de flesta spel. Däremot kanske det inte passar så bra får supertwitchiga grejer, typ Super Meatboy eller liknande.