Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av magnum92:

27 tum 1440p IPS 300hz HDR - 5490 kronor

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/gamingskarm-27...

På andra siter så som Inet, Acers egna hemsida, Pricerunner kostar skärmen över 10.000 kronor, förutom på just netonnet. Kan det vara felskrivet? Jag köpte iaf en och skärmen är toppen.

https://www.inet.se/produkt/2220697/acer-27-nitro-xv272ukf-ip...
500kr billigare här, endast 1 i lager dock

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av Bobiri:

Det är väl 10 års garanti för en sådan i vanliga fall?

Nedsatt garantitid på 9 år låter galet.

oddsen att det pajar lär vara 1 på miljonen, har haft mitt rm1000x i 9 år. är det någon som vet vad som skiljer de gamla mot 2021 modellen?

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av HickeHiskelig:

oddsen att det pajar lär vara 1 på miljonen, har haft mitt rm1000x i 9 år. är det någon som vet vad som skiljer de gamla mot 2021 modellen?

De erbjuder 10 års garanti just på grund av att de vet att den inte kommer paja. Annars hade den aldrig gått med på en så lång garanti. Så ja oddsen att den pajar är rejält liten. Japanska kvalitets kondensatorer kommer man långt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreamyBanana:

Tele2 har även ett butikserbjudande. Om du "byter in" en telefon vid köp av S23 (vilken som helst) får du ett par Samsung Galaxy Buds Pro på köpet också. 🙂

För er som vill teckna, köp en S23 med abonemang i butik och byt in en skräptelefon så får du galaxy buds pro. Vänta 14 dagar för att ångerrätten på abonemanget ska löpa ut. Säg upp abonemanget och betala slutfaktura. 5745:- + kostnaden för abonemanget 1 månad.

Gäller den kampanjen fortfarande? Står ingenting om några buds på deras sida vad jag kan se.
Eller är det nåt de bara skyltar med i deras butiker?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kanadagoose:

De erbjuder 10 års garanti just på grund av att de vet att den inte kommer paja. Annars hade den aldrig gått med på en så lång garanti. Så ja oddsen att den pajar är rejält liten. Japanska kvalitets kondensatorer kommer man långt med.

Det händer dock. En kompis (med dator som liknar min rätt mycket) hade ett RM650x som gick sönder för typ ett halvår sen. Tekniskt sett så fungerar det, men det sa "poff" ett par gånger, och när det är igång luktar det skumt i hela lägenheten.
Smällarna verkar ha kommit när det får ström (grendosa som slås på), så min gissning är att nån del av skyddskretsen grillats av "in-rush current".

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Nu har Corsair löst det snyggt och jag är fortfarande trogen kund, men haft 2st som gått sönder

Corsair RM 850 Gen 1 Började "klicka" en dag, Corsair skickade ett nytt.

Corsair SF600 Platinum Troligtvis var 24-pinskabeln felaktigt tillverkad och orsakade en kortslutning som tog med sig moderkortet. Efter frakt till USA med moderkort och PSU och en kortare undersökning ersatte Corsair mig med nytt nätaggregat och moderkortskostnaden!

Av samma anledning som jag inte köpte en högtryckstvätt som bara har 1 års garanti (Nilfisk...) skulle jag personligen inte köpa ett nätaggregat med så kort tid heller. man vet aldrig. Visst, det finns reklamation men då är bevisbördan på dig att sitta och tjata dig till ersättning.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Gäller den kampanjen fortfarande? Står ingenting om några buds på deras sida vad jag kan se.
Eller är det nåt de bara skyltar med i deras butiker?

Ja, den började idag... håller på några dagar om jag inte minns fel.

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Visst, det finns reklamation men då är bevisbördan på dig att sitta och tjata dig till ersättning.

Vi har en ny konsumentköplag i Sverige på grund av nya EU-regler. Nu är bevisbördan 2 år på säljaren och år 3 på köparen. Riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Tele2 har även ett butikserbjudande. Om du "byter in" en telefon vid köp av S23 (vilken som helst) får du ett par Samsung Galaxy Buds Pro på köpet också. 🙂

För er som vill teckna, köp en S23 med abonemang i butik och byt in en skräptelefon så får du galaxy buds pro. Vänta 14 dagar för att ångerrätten på abonemanget ska löpa ut. Säg upp abonemanget och betala slutfaktura. 5745:- + kostnaden för abonemanget 1 månad.

Ni som har erfarenhet av att byta in, var går gränsen för funktion och ålder på telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Galaxy s23 128gb
5 745:- kontant

https://www.tele2.se/mobilt/mobiler/samsung/samsung-galaxy-s2...

Tele2 har även ett butikserbjudande. Om du "byter in" en telefon vid köp av S23 (vilken som helst) får du ett par Samsung Galaxy Buds Pro på köpet också. 🙂

För er som vill teckna, köp en S23 med abonemang i butik och byt in en skräptelefon så får du galaxy buds pro. Vänta 14 dagar för att ångerrätten på abonemanget ska löpa ut. Säg upp abonemanget och betala slutfaktura. 5745:- + kostnaden för abonemanget 1 månad.

Av vilken anledning ska man vänta 14 dagar? Är väl bara att säga upp abonnemanget 1 minut efter man köpt det (och vänta tills uppsägningstid går ut). Aldrig hört talas om att man inte får säga upp en tjänst (utan bindningstid) när man vill, brukar göra det själv med tjänster som amazon prime, xbox gamepass etc som man bara vill ha en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Ni som har erfarenhet av att byta in, var går gränsen för funktion och ålder på telefonen?

Bytte in en gammal Samsung-knapptelefon för några år sedan. Då kunde man lämna in vad som helst så länge den har ett IMEI.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Levan:

Ni som har erfarenhet av att byta in, var går gränsen för funktion och ålder på telefonen?

Och kan man byta in från vilket varumärke som helst o.s.v.? Jag har en gammal Huawei jag gärna blir av med.

Skrivet av AndyX:

Galaxy s23 128gb
5 745:- kontant

https://www.tele2.se/mobilt/mobiler/samsung/samsung-galaxy-s2...

Tele2 har även ett butikserbjudande. Om du "byter in" en telefon vid köp av S23 (vilken som helst) får du ett par Samsung Galaxy Buds Pro på köpet också. 🙂

För er som vill teckna, köp en S23 med abonemang i butik och byt in en skräptelefon så får du galaxy buds pro. Vänta 14 dagar för att ångerrätten på abonemanget ska löpa ut. Säg upp abonemanget och betala slutfaktura. 5745:- + kostnaden för abonemanget 1 månad.

Är det här priset lika bra eller bättre än mobilerbjudandena som brukar finnas på Black Friday? Jag hade annars tänkt vänta med uppgradering tills dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Nu har Corsair löst det snyggt och jag är fortfarande trogen kund, men haft 2st som gått sönder

Corsair RM 850 Gen 1 Började "klicka" en dag, Corsair skickade ett nytt.

Corsair SF600 Platinum Troligtvis var 24-pinskabeln felaktigt tillverkad och orsakade en kortslutning som tog med sig moderkortet. Efter frakt till USA med moderkort och PSU och en kortare undersökning ersatte Corsair mig med nytt nätaggregat och moderkortskostnaden!

Av samma anledning som jag inte köpte en högtryckstvätt som bara har 1 års garanti (Nilfisk...) skulle jag personligen inte köpa ett nätaggregat med så kort tid heller. man vet aldrig. Visst, det finns reklamation men då är bevisbördan på dig att sitta och tjata dig till ersättning.

Har också väldigt bra erfarenheter av Corsair! Både när det gäller PSU och deras vattenkylning.
Så fortsätter att köpa dem, har aldrig tittat på något annat.

Att dem även ersatte moderkortet är ju helt otroligt!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Och kan man byta in från vilket varumärke som helst o.s.v.? Jag har en gammal Huawei jag gärna blir av med.

Är det här priset lika bra eller bättre än mobilerbjudandena som brukar finnas på Black Friday? Jag hade annars tänkt vänta med uppgradering tills dess.

Comviq brukar ha bra deals på blackfriday dock endast på abbonmang brukar vara t.ex senaste samsung s serien för typ 350kr i månaden med 100GB surf i 24 månader.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av AndyX:

Tele2 har även ett butikserbjudande. Om du "byter in" en telefon vid köp av S23 (vilken som helst) får du ett par Samsung Galaxy Buds Pro på köpet också. 🙂

Någon som vet om man kan utnyttja erbjudandet med Buds Pro på nätet också?
Har ingen butik i närheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlartVäder:

Någon som vet om man kan utnyttja erbjudandet med Buds Pro på nätet också?
Har ingen butik i närheten.

Nej det går inte. Alternativt kan du ringa och försöka 🙂

Permalänk
Skrivet av Min:

Samsung har även bra erbjudanden på sin hemsida (https://www.samsung.com/se/). Samsung Galaxy S23 med 256 GB minne (snabbare och mer energieffektivt UFS 4.0-minne jämfört med UFS 3.1 på 128 GB-varianten) går att få för ca. 4750 kr (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytet) via följande rabatter:

  • Nytt Samsung-konto (ger extra rabatt)

  • 2500 kr extra inbytesrabatt (även för telefoner med lågt värde)

  • 1500 kr rabatt vid val av obundet abonnemang

  • 10% rabatt med antingen rabattkod "morsdag" eller "buynow"

  • Super Fast Wireless Charger incl. 25W adapter och sladd ingår utan kostnad

  • 6 månader Samsung Care+ ingår utan kostnad

Det går också att få S23 Plus samt S23 Ultra till bra priser om man är mer intresserade av de modellerna. Samsung ändrar även kampanjerna emellanåt med olika typer av gratisprodukter eller rabatter.

Utöver detta finns just nu ett till bra erbjudande som är värt att nämna. Samsung Galaxy Z Flip4 Bespoke Edition 256 GB inkl. Samsung 32" The Frame Smart FHD TV (2022) (måste själv lägga till TV:n i varukorgen) går att få för ca. 5150 kr (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytet):

  • Nytt Samsung-konto (ger extra rabatt)

  • 1000 kr extra inbytesrabatt (även för telefoner med lågt värde)

  • 1500 kr rabatt vid val av obundet abonnemang

  • 4000 kr rabatt på just Samsung Galaxy Z Flip4 Bespoke Edition 256 GB som även går att anpassa vad gäller färg på tre av telefonens delar

  • Rabatt på både telefonen och TV:n med rabattkod "freeframe"

  • 6 månader Samsung Care+ ingår utan kostnad

Det finns även 1,5% cashback hos Samsung via Refunder men detta ska egentligen inte fungera tillsammans med rabattkoder som ej kommer från Refunder.

För mig står det olika rabattsummor beroende på vilken mobilmodell som byts in (snarare än 2500:- på alla).

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

För mig står det olika rabattsummor beroende på vilken mobilmodell som byts in (snarare än 2500:- på alla).

Rabatten som ändras beroende på mobilmodell är värdet på inbytesenheten, sedan läggs det till en extra inbytesrabatt i varukorgen. Till exempel om en enhet är värd 50 kr blir det 50 kr + 2500 kr = 2550 kr rabatt på Samsung Galaxy S23.

Permalänk
Skrivet av Min:

Rabatten som ändras beroende på mobilmodell är värdet på inbytesenheten, sedan läggs det till en extra inbytesrabatt i varukorgen. Till exempel om en enhet är värd 50 kr blir det 50 kr + 2500 kr = 2550 kr rabatt på Samsung Galaxy S23.

Okej, då så! Det är ett bra erbjudande med alla rabatter får man säga.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Min:

Rabatten som ändras beroende på mobilmodell är värdet på inbytesenheten, sedan läggs det till en extra inbytesrabatt i varukorgen. Till exempel om en enhet är värd 50 kr blir det 50 kr + 2500 kr = 2550 kr rabatt på Samsung Galaxy S23.

Hur funkade det med nytt konto? Ska man bara skapa ett konto eller hur får man extra rabatten?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Får inte IMEI att fungera på samsungs sida för inbyte, har provat med 2 st telefoner och olika operatörer.
Vad gör man?

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hur funkade det med nytt konto? Ska man bara skapa ett konto eller hur får man extra rabatten?

Med ett nytt konto appliceras en extra rabatt automatiskt i varukorgen, det är oklart om detta även gäller för äldre konton som ej har genomfört något köp på Samsungs hemsida tidigare men det går att testa.

För att testa om det funkar kan man lägga till en Samsung Galaxy S23 i varukorgen utan att applicera några andra rabatter eller rabattkoder. Om det då syns en grön text "Din rabattkod är aktiverad." bör rabatten för nya konton vara aktiv.

Skrivet av hajvan:

Får inte IMEI att fungera på samsungs sida för inbyte, har provat med 2 st telefoner och olika operatörer.
Vad gör man?

Vilket felmeddelande kommer upp när du försöker lägga till inbytet?

Man kan prova att till exempel lägga till inbytet i varukorgen i stället för på produktsidan. Ibland hjälper det även att radera det sista numret i IMEI-numret och sedan skriva det på nytt.

Permalänk
Medlem

@Min
Först stod det "kontakta din nätoperatör"
Nu när jag testade lägga från varukorgen står det "ogiltigt imei-nummer"

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Min:

Samsung har även bra erbjudanden på sin hemsida (https://www.samsung.com/se/). Samsung Galaxy S23 med 256 GB minne (snabbare och mer energieffektivt UFS 4.0-minne jämfört med UFS 3.1 i 128 GB-varianten) går att få för ca. 4750 kr (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytet) via följande rabatter:

  • Nytt Samsung-konto (ger extra rabatt)

  • 2500 kr extra inbytesrabatt (även för telefoner med lågt värde)

  • 1500 kr rabatt vid val av obundet abonnemang

  • 10% rabatt med antingen rabattkod "morsdag" eller "buynow"

  • Super Fast Wireless Charger inkl. 25W adapter och kabel ingår utan kostnad

  • 6 månader Samsung Care+ ingår utan kostnad

Det går också att få S23 Plus samt S23 Ultra till bra priser om man är mer intresserade av de modellerna. Samsung ändrar även kampanjerna emellanåt med olika typer av gratisprodukter eller rabatter.

Utöver detta finns just nu ett till bra erbjudande som är värt att nämna. Samsung Galaxy Z Flip4 Bespoke Edition 256 GB och Samsung 32" The Frame Smart FHD TV (2022) (måste själv lägga till TV:n i varukorgen) går att få för ca. 5150 kr (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytet):

  • Nytt Samsung-konto (ger extra rabatt)

  • 1000 kr extra inbytesrabatt (även för telefoner med lågt värde)

  • 1500 kr rabatt vid val av obundet abonnemang

  • 4000 kr rabatt på just Samsung Galaxy Z Flip4 Bespoke Edition 256 GB som även går att anpassa vad gäller färg på tre av telefonens delar

  • Rabatt på både telefonen och TV:n med rabattkod "freeframe"

  • 6 månader Samsung Care+ ingår utan kostnad

Det finns även 1,5% cashback hos Samsung via Refunder men detta ska egentligen inte fungera tillsammans med rabattkoder som ej kommer från Refunder.

EDIT: Priset kan skilja sig en aning under dygnet och beroende på var man tittar på varukorgen; till exempel en mobils webbläsare kan ibland visa ett lite annat pris än en dators webbläsare med samma varukorg. Därav kan priset till exempel vara 4750 kr i ena stunden och 4900 kr i den andra och om man gärna vill spara den summan kan det vara värt att kolla vid olika tillfällen samt prova via olika enheter/webbläsare.

Du är en legend! Bytte in en gammal p20pro, fick S23 256gb, wireless charging, samsung care+ och hallon 49:-/mån för ett totalpris på 4360 kr.
Tack som fan!

Blir att annulera ordern från tele2

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Min:

Med ett nytt konto appliceras en extra rabatt automatiskt i varukorgen, det är oklart om detta även gäller för äldre konton som ej har genomfört något köp på Samsungs hemsida tidigare men det går att testa.

För att testa om det funkar kan man lägga till en Samsung Galaxy S23 i varukorgen utan att applicera några andra rabatter eller rabattkoder. Om det då syns en grön text "Din rabattkod är aktiverad." bör rabatten för nya konton vara aktiv.

Vilket felmeddelande kommer upp när du försöker lägga till inbytet?

Man kan prova att till exempel lägga till inbytet i varukorgen i stället för på produktsidan. Ibland hjälper det även att radera det sista numret i IMEI-numret och sedan skriva det på nytt.

Tusen tack!
Ska göra en beställning ikväll till tjejen!
Hur ser man att abonnemangen är "obundna"? 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

@Min
Först stod det "kontakta din nätoperatör"
Nu när jag testade lägga från varukorgen står det "ogiltigt imei-nummer"

Det kan i så fall vara att det skiljer sig lite från modellen som är vald i listan. Det behöver vara exakt rätt modell med bland annat rätt minnesmängd och om det är en dual sim-modell eller ej. Skulle det ändå vara exakt samma modell kan man prova att skriva in serienumret för enheten.

Om det ändå inte löser sig kan man kontakta Samsung via deras chatt som bör svara omgående.

Skrivet av AndyX:

Du är en legend! Bytte in en gammal p20pro, fick S23 256gb, wireless charging, samsung care+ och hallon 49:-/mån för ett totalpris på 4360 kr.
Tack som fan!

Blir att annulera ordern från tele2

Utmärkt! Eftersom du valde Hallon bör det också vara väldigt enkelt att ångra/avsluta abonnemanget själv på "Mina sidor" om du önskar det. Det verkar som att det ej kommer leda till någon kostnad om det görs inom 14 dagar och det bör ej påverka beställningen av telefonen då det är separata beställningar.

https://forum.hallon.se/abonnemang-25/avsluta-aangra-abonnema...

Skrivet av DavidtheDoom:

Tusen tack!
Ska göra en beställning ikväll till tjejen!
Hur ser man att abonnemangen är "obundna"? 😁

Toppen! När man klickar på "Lägg till" vid fältet för mobilabonnemang kommer det upp en lista där det nämns att abonnemangen är utan bindningstid. Kan rekommendera att välja Hallon utifrån informationen ovan om tanken är att ej behålla det.

Permalänk
Medlem

@min
Satan en Samsung flip4 och en tv för 4090kr tackar och bugar 😍

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Du är en legend! Bytte in en gammal p20pro, fick S23 256gb, wireless charging, samsung care+ och hallon 49:-/mån för ett totalpris på 4360 kr.
Tack som fan!

Blir att annulera ordern från tele2

Kan man säga upp abbet på Hallon eller Vimla direkt efter köpet eftersom det inte är någon bindningstid?

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Kan man säga upp abbet på Hallon eller Vimla direkt efter köpet eftersom det inte är någon bindningstid?

Det bör gå att ångra/avsluta när operatören har behandlat beställningen eller kort därefter. Hallon nämner i tidigare länkade information att det ej leder till någon kostnad om det avslutas inom 14 dagar och att det kan göras på egen hand via "Mina sidor".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gushen:

@min
Satan en Samsung flip4 och en tv för 4090kr tackar och bugar 😍

Båda för 4090kr totalt?

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]