Min Samsung S10e har havererat(mikrofonen), vilken ny telefon är det som gäller nu eller kan den lagas?

Permalänk
Medlem

Min Samsung S10e har havererat(mikrofonen), vilken ny telefon är det som gäller nu eller kan den lagas?

Hej!

Har en Samsung S10e och mikrofonen har ballat ur totalt, alla som ringer hör bara ett högt brus och min röst lågt i detta brus. Efter några uppriggningar så kan det fungera. Det har på senaste tiden eskalerat från någon gång i veckan till flertalet gånger per dag. Går detta att laga?

Så vad är det för telefon som gäller?

Jag spelar inte, bara surfar och smsar och spelar in lite videos och fotar, så den kan vara rätt enkel, SD kortplats vore bra då jag sparar film och foto där.
Jag har rätt låga krav med andra ord, flyter den i oset är jag nöjd, mycket mer än så behöver jag inte, bonus om den får uppdateringar så den håller ett tag. Bra batteri är alltid trevligt. Har små händer så ju mindre ju bättre.
Märket är helt irrelevant. Priset är mer viktigt helst inte mer än 5k om det ens är möjligt idag?

Mvh: *kan inte ringa*

Tack på förhand.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Har du provat fabriksåterställa telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AGI:

Har du provat fabriksåterställa telefonen?

nej faktiskt inte. Bra ide, kan ju lösa problemet.

Kollat runt på telefoner och alla som verkar vara något att ha kostar skjortan så är samtliga nästan lika stora som min surfplatta, nära 7 tum. En platta har jag redan.
låter som att det är begagnat marknaden som gäller.
Nåja får testa återställning först.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Exempel på reparatör: https://phoneix.se/reparationer/samsung-galaxy-s10e-byte-av-m...

Och eventuellt ett tillägg med batteribyte, sedan har du ju en närmast ny telefon för runda slängar 1800-2000kr.

Edit: En liknande tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1647109-problem-med-mi...
Samsungs felsökning: https://www.samsung.com/se/support/mobile-devices/vad-ska-du-...

Permalänk
Medlem

Når du ej framgång med att laga mobiltelefonen finns det ett tips där du kan få Samsungs nuvarande flaggskeppstelefoner till kraftigt rabatterat pris. Om du inte har särskilt höga krav är det lite överdrift men på grund av rabatterna kan du få dessa mobiltelefoner till samma pris som mobiltelefoner i en mycket lägre prisklass.

Du kan även byta in din defekta Samsung Galaxy S10e för att få ytterligare rabatt i detta erbjudande och då kommer den att återvinnas eller repareras för att komma till användning för någon annan. Det går att läsa mer i inlägget nedan:

Skrivet av Min:

Samsung har även bra erbjudanden på sin hemsida (https://www.samsung.com/se/). Samsung Galaxy S23 med 256 GB minne (snabbare och mer energieffektivt UFS 4.0-minne jämfört med UFS 3.1 i 128 GB-varianten) går att få för ca. 4750 kr (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytet) via följande rabatter:

  • Nytt Samsung-konto (ger extra rabatt)

  • 2500 kr extra inbytesrabatt (även för enheter med lågt värde)

  • 1500 kr rabatt vid val av obundet abonnemang

  • 10% rabatt med antingen rabattkod "morsdag" eller "buynow"

  • Samsung Super Fast Wireless Charger inkl. 25W adapter och kabel ingår utan kostnad

  • 6 månader Samsung Care+ ingår utan kostnad

Det går också att få S23 Plus samt S23 Ultra till bra priser om man är mer intresserad av de modellerna. Samsung ändrar även kampanjerna emellanåt med olika typer av gratisprodukter eller rabatter.

Utöver detta finns just nu ett till bra erbjudande som är värt att nämna. Samsung Galaxy Z Flip4 Bespoke Edition 256 GB och Samsung 32" The Frame Smart FHD TV (2022) (måste själv lägga till TV:n i varukorgen) går att få för ca. 5150 kr (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytet):

  • Nytt Samsung-konto (ger extra rabatt)

  • 1000 kr extra inbytesrabatt (även för enheter med lågt värde)

  • 1500 kr rabatt vid val av obundet abonnemang

  • 4000 kr rabatt på just Samsung Galaxy Z Flip4 Bespoke Edition 256 GB som även går att anpassa vad gäller färg på tre av telefonens delar

  • Rabatt på både telefonen och TV:n med rabattkod "freeframe"

  • 6 månader Samsung Care+ ingår utan kostnad

Det finns även 1,5% cashback hos Samsung via Refunder men detta ska egentligen inte fungera tillsammans med rabattkoder som ej kommer från Refunder.

EDIT: Priset kan skilja sig en aning under dygnet och beroende på var man tittar på varukorgen; till exempel en mobils webbläsare kan ibland visa ett lite annat pris än en dators webbläsare med samma varukorg. Därav kan priset till exempel vara 4750 kr i ena stunden och 4900 kr i den andra och om man gärna vill spara den summan kan det vara värt att kolla vid olika tillfällen samt prova via olika enheter/webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

nej faktiskt inte. Bra ide, kan ju lösa problemet.

Kollat runt på telefoner och alla som verkar vara något att ha kostar skjortan så är samtliga nästan lika stora som min surfplatta, nära 7 tum. En platta har jag redan.
låter som att det är begagnat marknaden som gäller.
Nåja får testa återställning först.

Om inte det funkar så rekommenderar jag att kika på OnePlus' NORD serien
https://www.oneplus.com/se/store/phone

Permalänk
Medlem

Tack ska kika på dessa tips. Har kopierat nästan allt på telefonen och startat om den ordentligt och sen dess verkar den ha fungerat. Så ta i trä.
Börjar den igen så kommer jag göra en fabriksåterställning och hjälper inte det så är det era tips som gäller och sista utvägen blir nog en ny efter jag kikat runt lite på priser och att telefonerna är så stora att jag kan använda en skyddsväst med plats för metall platta som ficka till den.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.