PermalÀnk
Medlem
●

Äntligen kommit över kilot! 1140gram
Tog pÄ en 2.5" relax kopyto motoroil pÄ 5gram skalle.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av piivo:

Äntligen kommit över kilot! 1140gram
Tog pÄ en 2.5" relax kopyto motoroil pÄ 5gram skalle.

https://i.ibb.co/zmx6mR8/IMG-9656.jpg

nice!
Relax Kopyto, Berkley Pulse Shad och Savage Gear Craft Cannibal alla i ~6cm utförande var de jag fick flest/störst abborrar pÄ i sommars.
Cannibal blev favoriten, otroligt fin rörelse Àven vid extremt lÄngsam invevning.
Bara synd att det Àr sÄ begrÀnsade fÀrger pÄ dom

Visa signatur

Error 404, System not found!

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av stocken:

nice!
Relax Kopyto, Berkley Pulse Shad och Savage Gear Craft Cannibal alla i ~6cm utförande var de jag fick flest/störst abborrar pÄ i sommars.
Cannibal blev favoriten, otroligt fin rörelse Àven vid extremt lÄngsam invevning.
Bara synd att det Àr sÄ begrÀnsade fÀrger pÄ dom

Har testat pulse men aldrig fÄtt nÄgot pÄ den, dock sÄ ser den ju lite ut som en kopia av Kopyto sÄ borde funka
Men blir att bestÀlla hem nÄgra cannibal och testa, tack för tipset!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Lite fiskebloggande:

Köpte nytt spö hÀr om veckan och nya drag (för gÀddfiske)

Första dagen ute i gÄr med det och satte sÄ klart 4 av 6 drag pÄ en gÄng...

Dragen snittade pÄ ~130kr/st med tafs och stinger (egengjorda sÄ klart)
Bad polaren att göra en stor trekrok (han pluggar svets)
typ sÄdan hÀr: https://www.biltema.se/fritid/fiske/fiskenat/ankare-for-fiskn...

EDIT: om nÄgon vet om det finns att köpa med ihoppfÀllbara armar/krokar fÄr ni gÀrna tipsa pÄ vad nÄgot sÄdant skulle hete!
Vet att det finns bÄtankare med detta, men tror de flesta sÄdana Àr för tunga för att kunna kasta ut en lÀngre strÀcka.
KÀnde att det vart sjukt behÀndigt vid sÄdanahÀr tillfÀllen, men att den hemgjorda kroken tog upp lite för mycket plats.

Idag gick vi tillbaka och draggade upp tvÄ av de fyra dragen.

De andra tvÄ dragen kommer jag inte Ät, ett flög i vÀg vid utkast för beteslÄset gick sönder,
sÄ det betet flög all helvetes bort o sjÀlvklart vart det ett sjunkande.
Kunde egentligen förstÄtt att den sortens beteslÄs vart kanske nÄgot för klent för 50g+ drag.

Det andra sitter troligen i rötterna precis nedanför en liten ö i sjön (har ingen bÄt, sÄ kan inte komma ut det)

SÄ har varit lite Àventyr för mig de tvÄ senaste dagarna.

Hoppas ni andra har bÀttre tur med ert fiskande!

//skitfiske pÄ er

Visa signatur

Error 404, System not found!

PermalÀnk
Medlem
●

Tips pÄ bete för carolina/texas? alltsÄ ett offset bete, helst med skÄra och gÀrna off-set krok storlek som ni tycker passar bra med den

PermalÀnk
Medlem ★
●

har börjat göra lite masters och gjutformar för mjuka beten om nÄgon vill ta en titt!
https://www.thingiverse.com/stokken/designs

Visa signatur

Error 404, System not found!

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av stocken:

har börjat göra lite masters och gjutformar för mjuka beten om nÄgon vill ta en titt!
https://www.thingiverse.com/stokken/designs

Riktigt schyssta, blir bra sugen pÄ att börja gjuta egna jiggar! Funkar det bra att 3d-printa formerna? Kör du resin eller vanlig fdm-printer?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Cazioz:

Riktigt schyssta, blir bra sugen pÄ att börja gjuta egna jiggar! Funkar det bra att 3d-printa formerna? Kör du resin eller vanlig fdm-printer?

jag printar sjÀlv inget.
Men vet att det gÄr med vanlig APL till viss mÄn.
Men vÀrmetÄlig resin Àr att föredra.

Visa signatur

Error 404, System not found!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tjena.
Fick en stort och fin havsöring av en kollega och tÀnkte dela upp den i 3 bitar och grilla med folieomslag.
Men jag har inga bra idéer pÄ kryddor eller liknande. Jag tÀnkte ha i smör salt och peppar, men finns det nÄgot annat som piffar upp denna fisk?
Kom gÀrna med förslag och tips! Blir detta en hit lÀr jag och barnen grilla mer fisk
Mvh Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Mangee75:

Tjena.
Fick en stort och fin havsöring av en kollega och tÀnkte dela upp den i 3 bitar och grilla med folieomslag.
Men jag har inga bra idéer pÄ kryddor eller liknande. Jag tÀnkte ha i smör salt och peppar, men finns det nÄgot annat som piffar upp denna fisk?
Kom gÀrna med förslag och tips! Blir detta en hit lÀr jag och barnen grilla mer fisk
Mvh Mange

Denna lÄter god..

https://www.godare.se/recept/a/Jxa526/foliegrillad-oring-med-...

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●

Ser riktigt gott ut! Chili hade jag inte ens tÀnkt pÄ, ska testa detta pÄ den ena biten
Mvh

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Mangee75:

Ser riktigt gott ut! Chili hade jag inte ens tÀnkt pÄ, ska testa detta pÄ den ena biten
Mvh

Har ofta chili pÄ "laxfiskar"...

Min standard pÄ lax om jag inte Àr sÄ inspirerad Àr i ugnen med vitlök, chili och franska örter.

Ugnsform dÀr jag lÀgger lax/öring-biten eller filén. HÀller pÄ lite olivolja, saltar, lite chili, krossad eller torkad vitlök och sedan lite franska örter pÄ. Ibland lite "rödlöksklyftor", baby-morötter och körsbÀrstomater bredvid.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

Har ofta chili pÄ "laxfiskar"...

Min standard pÄ lax om jag inte Àr sÄ inspirerad Àr i ugnen med vitlök, chili och franska örter.

Ugnsform dÀr jag lÀgger lax/öring-biten eller filén. HÀller pÄ lite olivolja, saltar, lite chili, krossad eller torkad vitlök och sedan lite franska örter pÄ. Ibland lite "rödlöksklyftor", baby-morötter och körsbÀrstomater bredvid.

Detta blev en stor hit för barnen, jag hade tur och fick en mun full

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Mangee75:

Detta blev en stor hit för barnen, jag hade tur och fick en mun full

Roligt att det smakade!

Har lite svÄrt att komma pÄ nya recept nu för tiden, men försöker ÀndÄ och frugan fÄr vara försöksperson.
Har tappat smak och luktsinne sedan 3 Ă„r i Covid........
Men denna Àr en gammal, som jag vet brukar bli god.

NÄgot jag brukar tycka Àr en ytterligare förhöjning, Àr klyftpotatis i ugn och dÄ följa detta recept nÄgorlunda.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●

NÄgon som varit ute och fiskat Ànnu? Var ute för ett par dagar sedan och provade efter gÀdda, men de var inte riktigt pÄ hugget Ànnu. Hade en nÄgra nafs och en följare pÄ ca: 2 kilo, sÄ gissar att man fÄr vÀnta ett par veckor, innan man kan börja fiska pÄ allvar.
Fisketarmen suger nÄgot enormt just nu. MÄnga nya drag som inköpts pÄ fiskemÀssan att prova och en tÀvling att trÀna lite inför.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●

Nog kliar det i fingrarna alltid.
Kör bara fluga.
Varit ute och försökt jaga HÖ pĂ„ Ingarö och GĂ„lö utan resultat, var mina tvĂ„ första gĂ„nger för just HÖ.

Sedan har det blivit 3 vÀndor till ett underbart P&T-vatten utanför Sthlm.
Mycket vak men extremt selektiva öringar.

1 maj blir det ett par dagars fiske i Tidaholm, Baltak mer exakt.
FÄr hÄlla tummarna för ok vÀder.

Sedan blir det att lÀngta till en vecka i HÀrjedalen i början av juli samt 7-10 dagars fjÀllfiske i slutet av augusti.

Skitfiske pĂ„ er 🎣

PermalÀnk
●

Jo dÄ ett par gÀddor har det blivit. Va ute första gÄngen i januari. Har vÀl vart ute 5-6 ggr sedan dess och Àn har jag inte haft nÄgot bompass men fisken verkar inte va superaktiv Àn... Kanske Àr lÀttare om man fiskar frÄn bÄt.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Otori:

Nog kliar det i fingrarna alltid.
Kör bara fluga.
Varit ute och försökt jaga HÖ pĂ„ Ingarö och GĂ„lö utan resultat, var mina tvĂ„ första gĂ„nger för just HÖ.

Sedan har det blivit 3 vÀndor till ett underbart P&T-vatten utanför Sthlm.
Mycket vak men extremt selektiva öringar.

1 maj blir det ett par dagars fiske i Tidaholm, Baltak mer exakt.
FÄr hÄlla tummarna för ok vÀder.

Sedan blir det att lÀngta till en vecka i HÀrjedalen i början av juli samt 7-10 dagars fjÀllfiske i slutet av augusti.

Skitfiske pĂ„ er 🎣

Är ocksĂ„ sugen pĂ„ havsöring, men inte kommit till skott. Har en jag kĂ€nner som vet om bra stĂ€llen och vi pratade för nĂ„gra dagar sedan om att kanske sticka ut och prova. Men prata gĂ„r ju.....

Skrivet av Fredrik Vikström:

Jo dÄ ett par gÀddor har det blivit. Va ute första gÄngen i januari. Har vÀl vart ute 5-6 ggr sedan dess och Àn har jag inte haft nÄgot bompass men fisken verkar inte va superaktiv Àn... Kanske Àr lÀttare om man fiskar frÄn bÄt.

Jag tror att de inte riktigt lekt klart Ànnu och att det Àr för kallt i vattnet fortfarande. SÄ 1-2 veckor till Àr nog det som gÀller dÀr jag brukar fiska.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●

@DaBone
Skulle ocksÄ vilja kÀnna folk som vet om bra platser, men tji fÄr man.

Ska göra ett nytt försök kring GÄlö imorgon.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hej en frÄga, jag brukar just nu fiska ifrÄn bÄt och ibland flytring (Àger ej bÄten) och börjat fundera pÄ att skaffa ett ekolod för att hjÀlpa till att se hur allt ser ut pÄ botten. Finns det nÄgon enkel lösning med ett lod som Àr lÀtt att byta mellan de olika "bÄtarna" som jag anvÀnder mig av?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Tizzue:

Hej en frÄga, jag brukar just nu fiska ifrÄn bÄt och ibland flytring (Àger ej bÄten) och börjat fundera pÄ att skaffa ett ekolod för att hjÀlpa till att se hur allt ser ut pÄ botten. Finns det nÄgon enkel lösning med ett lod som Àr lÀtt att byta mellan de olika "bÄtarna" som jag anvÀnder mig av?

Jag anvÀnde ett Lowrance X-4 Portable innan jag köpte större bÄt med fast monterat ekolod.
Det följde med en sugpropp för givaren sÄ den var bara att sÀtta nÄgonstans pÄ skrovet och den satt alltid fast trots att vi ofta var ute i oroligt vatten. Drivs med ett batteripack för D-batterier som följer med och allt fÄr plats i en liten vÀska sÄ den Àr vÀldigt praktisk om du nöjer dig med lodets enklare funktioner.
Lodet Àr ganska enkelt men det dög gott för mitt ÀndamÄl som Àr hummerfiske, finns dock inte att köpa just den lÀngre.
HÀr finns en pÄ blocket: https://www.blocket.se/annons/orebro/portabelt_ekolod/1091547...

Lowrance upphottade version Àr ganska mycket dyrare men med fler funktioner och större skÀrm i fÀrg.
https://happyangler.se/produkt/lowrance-hook2-4x-all-season-b...

Liknande frÄn Garmin som sÀkert funkar bra ocksÄ:
https://www.olssonsfiske.se/marinelektronik/ekolod-plotter/ga...

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Mr Steed:

Jag anvÀnde ett Lowrance X-4 Portable innan jag köpte större bÄt med fast monterat ekolod.
Det följde med en sugpropp för givaren sÄ den var bara att sÀtta nÄgonstans pÄ skrovet och den satt alltid fast trots att vi ofta var ute i oroligt vatten. Drivs med ett batteripack för D-batterier som följer med och allt fÄr plats i en liten vÀska sÄ den Àr vÀldigt praktisk om du nöjer dig med lodets enklare funktioner.
Lodet Àr ganska enkelt men det dög gott för mitt ÀndamÄl som Àr hummerfiske, finns dock inte att köpa just den lÀngre.
HÀr finns en pÄ blocket: https://www.blocket.se/annons/orebro/portabelt_ekolod/1091547...

Lowrance upphottade version Àr ganska mycket dyrare men med fler funktioner och större skÀrm i fÀrg.
https://happyangler.se/produkt/lowrance-hook2-4x-all-season-b...

Liknande frÄn Garmin som sÀkert funkar bra ocksÄ:
https://www.olssonsfiske.se/marinelektronik/ekolod-plotter/ga...

Tack ska kolla in det nÀr jag kommer hem. Har aldrig fiskat med ekolod sÄ försöker lÀra mig va allt betyder. Bara testat deeper och det Àr ganska segt att man mÄste ha mobilen.

Är det nĂ„gra speciella funktioner som Ă€r bra att ha?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Tizzue:

Hej en frÄga, jag brukar just nu fiska ifrÄn bÄt och ibland flytring (Àger ej bÄten) och börjat fundera pÄ att skaffa ett ekolod för att hjÀlpa till att se hur allt ser ut pÄ botten. Finns det nÄgon enkel lösning med ett lod som Àr lÀtt att byta mellan de olika "bÄtarna" som jag anvÀnder mig av?

MisstÀnker att man fÄr trixa lite för att fÄ till ett ekolod pÄ en flytring, men jag anvÀnder ett Garmin Striker 4 "portabelt kit" med sugkopp nÀr jag inte vill bÀra med för mycket grejer eller behöver vara lite smidigare. Kanon för ismete/pimpelfiske ocksÄ om man pysslar med sÄnt.

För nÄgra sÀsonger sedan sÄ införskaffade jag mig ett Lowrance Elite Ti7 som jag kör pÄ ett portabelt givarfÀste (https://www.kayakstore.se/products/patriot-multifix-givarhall...). Inte riktigt lika smidigt som min Garmin, men ganska mycket "bÀttre" ekolod.

Vet inte vad du menar med att "se botten", men med ett enklare 2D-lod sÄ ser du ju konturer och det rÀcker gott till en början. Menar du dock nÄgot i den hÀr stilen sÄ fÄr man uppgradera sig till ekolod med "side image" (heter olika beroende pÄ tillverkare).

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av drwlz:

MisstÀnker att man fÄr trixa lite för att fÄ till ett ekolod pÄ en flytring, men jag anvÀnder ett Garmin Striker 4 "portabelt kit" med sugkopp nÀr jag inte vill bÀra med för mycket grejer eller behöver vara lite smidigare. Kanon för ismete/pimpelfiske ocksÄ om man pysslar med sÄnt.

https://res.garmin.com/en/products/010-01550-10/g/cf-lg.jpg

För nÄgra sÀsonger sedan sÄ införskaffade jag mig ett Lowrance Elite Ti7 som jag kör pÄ ett portabelt givarfÀste (https://www.kayakstore.se/products/patriot-multifix-givarhall...). Inte riktigt lika smidigt som min Garmin, men ganska mycket "bÀttre" ekolod.

Vet inte vad du menar med att "se botten", men med ett enklare 2D-lod sÄ ser du ju konturer och det rÀcker gott till en början. Menar du dock nÄgot i den hÀr stilen sÄ fÄr man uppgradera sig till ekolod med "side image" (heter olika beroende pÄ tillverkare).

https://www.the-fishfinders.com/wp-content/uploads/2020/08/Lowrance-HDS-Live-side-scanning-sonar.jpg

Ah okay ser lovande ut. Nah 2d blir bra sÄ man kan se djup och konturer gissar pÄ att man se betesfisk pÄ ett 2d lod. Tack för svaret

PermalÀnk
●

Deeper smart pro

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Fredrik Vikström:

Deeper smart pro

Deeper ser jag som ett bra komplement, men skulle hellre ha ett "riktigt" ekolod om jag hade tillgÄng till bÄt...
Anledning Àr att jag tycker (Har sjÀlv en "Chirp+ 2) att den inte Àr helt exakt. Kan göra sjökort och brÀnna ut batteriet i telefonen pÄ köpet och nÀsta gÄng man Àr dÀr, sÄ stÀmmer det inte, utan djupkartan ritas om hela tiden. OmstÀndigt med att anvÀnda telefon och sÀkerhetsrisken med att batteriet tar slut, om nÄgot skulle hÀnda... Batteriet i Deepern rÀcker inte heller en hel dag, utan mÄste laddas, sÄ powerbanks behöver tas med under heldagsturer.

Har dock hittat bra abborre-stÀllen med hjÀlp av den, sÄ den Àr inte helt oduglig.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●

Deeper har ju nackdelen att den gĂ„r pĂ„ mobilens batteri och det Ă€r ju lite irreterande. Men sĂ€tta lod pĂ„ flytringen verkar lĂ€tt han en Gunki Echosounder Bracket sĂ„ borde gĂ„ "enkelt". Ska nu bara lista ut hur jag ska ankra med flytringen pĂ„ ett bra sĂ€tt 😅

PermalÀnk
Medlem ★
●

I helgen var vi pÄ ett underbart vackert stÀlle och försökte jaga öring. SÄg tvÄ vak men lyckades inte locka till hugg.
Men helgen blev klockren pga naturen kring BorrsjöÄn strax ovanför Sandviken.

PermalÀnk
●

SjĂ€lv spenderade jag helgen i Lysekil med dom ultralĂ€tta prylarna efter gyltor,plattfiskar och snultror mm. Riktigt trevligt dock kunde det ju blĂ„st lite mindre 🙂

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Tizzue:

Hej en frÄga, jag brukar just nu fiska ifrÄn bÄt och ibland flytring (Àger ej bÄten) och börjat fundera pÄ att skaffa ett ekolod för att hjÀlpa till att se hur allt ser ut pÄ botten. Finns det nÄgon enkel lösning med ett lod som Àr lÀtt att byta mellan de olika "bÄtarna" som jag anvÀnder mig av?

Jag kör Deeper chirp+ 2. Har aldrig haft nÄgot annat ekolod sÄ jag har inget att jÀmföra med men den Àr grymt smidig att fÄ med sig och gÄr lÀtt att anvÀnda bÄde frÄn stranden och kajaken (har Àven anvÀnt den frÄn lÄnebÄt). Det att man kan kasta ut den dÀr man vill kolla gör den smidig tycker jag. Verkar vara ungefÀr 12h batteritid pÄ men jag har den inte i hela tiden.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B