Permalänk
Medlem

PS VR och PS 5

Tjena Swec. Min son som är 10 har idag ett PS 5 men vill gärna ha VR och som jag förstått det så kan man använda ps vr ( för ps 4 ) på ps 5 med adaptern för kameran som verkar vara gratis hos Sony? Någon som provat och vet hur bra/dåligt det fungerar?

Sen är VR något att ha öht? Finns det coola spel för 10åringar?

Tjena

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Den info jag hittar säger att det fungerar men det går inte att spela nya PSVR2 spelen utan bara de som är gjorda för PS4 om du köper gamla PSVR. Så alla spel fungerar inte alternativt ser sämre ut om de körs i PS4 läge.

Har inte VR så har inte så bra koll på VR spel men man kan väl sorters på det i PS Store och titta igenom vad som verkar intressant.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Det fungerar med adapter på ps5 precis som på ps4 utan den.
Har spelat hos en vän med samma på både 4(allra första) och 5 och kan säga att det är inget problem och om spelen har fått 4pro uppgradering så körs ju de bättre på 5an.
Men som sagt det fungerar hur bra som hälst.

Det som ska nämnas (som redan nämts) är att om inte speltillverkaren har gjort spelet kompatibelt mellan PSVR och PSVR2 så fungerar de inte med de gammla på de nya.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.