Ny jobb laptop, tyst, sval men med spelmöjlighet

Permalänk
Medlem

Ny jobb laptop, tyst, sval men med spelmöjlighet

Är på G att byta ut laptopen mot en ny.

Men vet inte riktigt vad jag vill ha.
Har kollat lite på Dell XPS serien och den ser trevlig ut, men då med den inbyggda GPU:n är frågan hur sval datorn håller sig, samt även om den lever om vid vardagligt surfande/jobbande.
Behöver inte något märkvärdigt snabbt för jobb applikationerna. Men lite mer ram än dagens 4GB vore trevligt.
Vore även trevligt att hitta med en GPU så man kan spela lite på den iallafall (helt ok om den lever om mer då)
Batteritid vill jag ha så den klarar en dags arbete iallafall. IFall man är på resande fot.
Storlek på SSD 1 TB vill jag nog ha.
Möjlighet till att koppla upp med USB-C mot skärmar måste finnas.
SKärm på datorn, här vet jag inte vad jag vill ha, 4K är ju trevligt men behövs det?

Såå finns det alls någon variant som är Sval, Tyst, men ändå med effekt och bibehållen batteritid.. Känns som att man får ge avkall på nån del.

Budget: Norr om 30 ink moms är okej, men helst så billig som möjligt så klart.

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Ingen som har en Dell XPS som kan berätta ifall de lever om som ett mindre jetplan om än man inte belastar den?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Ingen som har en Dell XPS som kan berätta ifall de lever om som ett mindre jetplan om än man inte belastar den?

Jag bestämde mig för att testa en PC laptop efter 10+ år med Mac och lyckades lösa en Dell XPS 7590 här på SweC med följande speccs:
4K OLED modellen
32GB ram
1TB nvme
GTX 1650
i7 9750H

Har bara haft datorn ett dygn men här är mina första intryck:

Den är en aning seg att väcka efter viloläge ibland och kan då ta säkert 10 sekunder från det att jag öppnar locket till att jag kan göra något, med min M1 Macbook Air tog det typ 2 sekunder.

Den blir varm till och med av att bara surfa runt, kolla youtube osv. Jag kan ha blivit bortskämd med M1-chippet på min Mac men jag har svårt att vänja mig vid tanken på att datorn blir varm i knät. Det här skulle kunna vara den största anledningen till att jag kanske säljer både min XPS och min Mac för att köpa en 14" Macbook Pro med M1-chip istället.

Till det positiva:

Tangentbordet är riktigt trevligt, kanske inte min absoluta favorit men fortfarande ett riktigt bra tangentbord och då ju detta också 2019 års modell. Även trackpaden är riktigt bra, om än en aning liten men även detta är åtgärdat till senare modeller.

Skärmen är crisp. Riktigt bra skärm även om just den här modellen kommer med en onödigt stor kant i nedre delen av skärmen. Detta är dock också något som inte finns hos de nya modellerna. Detta gör att jag blir lite sugen på att kanske testa en av de nyare XPS-modellerna istället för en Mac.

På det sotra hela är det en välbyggd dator som känns solid och inte plastig som många andra PC's.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag bestämde mig för att testa en PC laptop efter 10+ år med Mac och lyckades lösa en Dell XPS 7590 här på SweC med följande speccs:
4K OLED modellen
32GB ram
1TB nvme
GTX 1650
i7 9750H

Har bara haft datorn ett dygn men här är mina första intryck:

Den är en aning seg att väcka efter viloläge ibland och kan då ta säkert 10 sekunder från det att jag öppnar locket till att jag kan göra något, med min M1 Macbook Air tog det typ 2 sekunder.

Den blir varm till och med av att bara surfa runt, kolla youtube osv. Jag kan ha blivit bortskämd med M1-chippet på min Mac men jag har svårt att vänja mig vid tanken på att datorn blir varm i knät. Det här skulle kunna vara den största anledningen till att jag kanske säljer både min XPS och min Mac för att köpa en 14" Macbook Pro med M1-chip istället.

Till det positiva:

Tangentbordet är riktigt trevligt, kanske inte min absoluta favorit men fortfarande ett riktigt bra tangentbord och då ju detta också 2019 års modell. Även trackpaden är riktigt bra, om än en aning liten men även detta är åtgärdat till senare modeller.

Skärmen är crisp. Riktigt bra skärm även om just den här modellen kommer med en onödigt stor kant i nedre delen av skärmen. Detta är dock också något som inte finns hos de nya modellerna. Detta gör att jag blir lite sugen på att kanske testa en av de nyare XPS-modellerna istället för en Mac.

På det sotra hela är det en välbyggd dator som känns solid och inte plastig som många andra PC's.

Har du testat att spela Diablo IV på den?