Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheZlatan1000:

Verkar vara borttagen nu från Webhallens hemsida. Hann få in en beställning, länge tänkt på att köpa en ny SSD för spellagring. Får hoppas att det inte tar alltför lång tid innan de får in dem i lagret.

Frågan är om de hade tänkt prissatt den till 699 som de andra återförsäljarna, men någon råkade prissätta den på 399 istället? Man kan tycka att det borde funnits någon varningssignal i deras system om de sålt väldigt många av en viss produkt på kort tid. Men erbjudandet var ändå uppe under förmiddagen, så man får anta att det var korrekt prissatt, men att de tog bort det när de fick in fler beställningar än de hade tänkt?

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Frågan är om de hade tänkt prissatt den till 699 som de andra återförsäljarna, men någon råkade prissätta den på 399 istället? Man kan tycka att det borde funnits någon varningssignal i deras system om de sålt väldigt många av en viss produkt på kort tid. Men erbjudandet var ändå uppe under förmiddagen, så man får anta att det var korrekt prissatt, men att de tog bort det när de fick in fler beställningar än de hade tänkt?

Möjligt. Inet verkar ha sänkt priset nyligen från 749 kr till 699 kr. Som du säger var dock erbjudandet uppe under rätt lång tid, så om jag skulle gissa tog de bort den från hemsidan för att för många beställde den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Kan inte bestämma mig för vilket grafikkort jag ska ha till en backup-dator (med 1440p eller 4K-skärm). Blir antingen ett 6950 XT eller ett RTX 4070. Vilket kort ska jag välja? Raytracing är nog bara att glömma med båda korten. Högre rasterization performance samt 16GB med Radeon-kortet eller DLSS med GeForce-kortet, vad är viktigast?

6950XT alla dagar i veckan. Cirka 20% bättre kort än 4070 i 1440p och 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Hur mycket ska du använda kortet? 6950 XT kortet kommer ju ha högre effektförbrukning vilket medför högre kostnader över tid (dessutom mer värmeutveckling och högre krav på nätagg). Största fördelen för 6950 XT är just 16 GB vs. 12 GB, frågan är väl hur länge du ska ha kortet i förhållande till hur mycket grafikminne spelen kommer behöva i framtiden? Kanske kommer 12 GB räcka tillräckligt länge, kanske inte. Svårt att säga.

Men om 4070 är billigare än 6950 XT och kostar under 7000 kronor hade jag nog valt 4070 givet rådande förutsättningar. Jag hade inte valt att betala mer för ett 6950 XT om 4070 går att köpa för ett lägre pris.

Om det inte är bråttom så kan du ju alltid vänta och se hur motsvarande AMD kort i 7000 serien presterar, det borde lanseras inom de kommande månaderna.

@Simcon

Jag slog till på ett Asus 4070 Dual Oc för 6590kr och riktigt grymt och strömsnålt kort

Inget coilwhine samt fläktarna får man lyssna noga för att höra.

Uppgraderade från ett amd 6950 som väsnas på alla plan samt drar ström som tusan, va riktigt trött på det kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Simcon

Jag slog till på ett Asus 4070 Dual Oc för 6590kr och riktigt grymt och strömsnålt kort

Inget coilwhine samt fläktarna får man lyssna noga för att höra.

Uppgraderade från ett amd 6950 som väsnas på alla plan samt drar ström som tusan, va riktigt trött på det kortet.

Jag hade inte kallat det för en uppgradering att gå från ett 6950 XT till ett 4070. Inte sett till prestandan i spel iaf🙂

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Jag hade inte kallat det för en uppgradering att gå från ett 6950 XT till ett 4070. Inte sett till prestandan i spel iaf🙂

@Edin1984

Nu va det inte prestandan jag menade om du läser mitt inlägg 🙂

Fast använder man Ray tracing eller dlss 3 så får du mer spel prestanda med 4070 än 6950

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Edin1984

Nu va det inte prestandan jag menade om du läser mitt inlägg 🙂

Fast använder man Ray tracing eller dlss 3 så får du mer spel prestanda med 4070 än 6950

Att bli av med lite spoltjut och spara 14öre i timmen på el kallar jag inte för "uppgradering".

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Att bli av med lite spoltjut och spara 14öre i timmen på el kallar jag inte för "uppgradering".

@Edin1984

Folk prioriterar olika 🙂
För mig är ett tyst system att föredra .

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheZlatan1000:

Verkar vara borttagen nu från Webhallens hemsida. Hann få in en beställning, länge tänkt på att köpa en ny SSD för spellagring. Får hoppas att det inte tar alltför lång tid innan de får in dem i lagret.

Webhallen deletade min order för WD Black 1TB 399:- SSDen, "produkt utgått"

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Webhallen deletade min order för WD Black 1TB 399:- SSDen, "produkt utgått"

Shitstorm incoming...

Permalänk
Skrivet av Murgatroyd:

Webhallen deletade min order för WD Black 1TB 399:- SSDen, "produkt utgått"

Jag skrev med Webhallen i deras chatt och det var ett automatiserat mail som går ut när en produkt har utgått från deras sortiment. Han sa att de beräknar få in samtliga enheter, men att de inväntar bekräftelse från leverantören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheZlatan1000:

Jag skrev med Webhallen i deras chatt och det var ett automatiserat mail som går ut när en produkt har utgått från deras sortiment. Han sa att de beräknar få in samtliga enheter, men att de inväntar bekräftelse från leverantören.

Vad betyder det för oss som fått beställningen borttagen då? Kundcervice för att få sin order slutförd eller blev man utkickad från den?

Permalänk
Skrivet av binnen97:

Vad betyder det för oss som fått beställningen borttagen då? Kundcervice för att få sin order slutförd eller blev man utkickad från den?

Det vet jag tyvärr inte. De kanske bara får in ett visst antal, så var de tvungna att avbryta dem beställningar som kom "för sent". Min order står kvar som mottagen.

Permalänk
Medlem

Wilfa WSP-2A

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4722312
Någon som har nån input gällande denna kaffebryggaren? Funderade på en Moccamaster men denna ser ju lockande ut nu när priset nedsatt

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheZlatan1000:

Det vet jag tyvärr inte. De kanske bara får in ett visst antal, så var de tvungna att avbryta dem beställningar som kom "för sent". Min order står kvar som mottagen.

Ordern ligger kvar i max 14 dagar om man inte svarar på mejlet verkar det som. Håller tummarna att den hamnat i lager tills dess

Permalänk
Skrivet av binnen97:

Ordern ligger kvar i max 14 dagar om man inte svarar på mejlet verkar det som. Håller tummarna att den hamnat i lager tills dess

Jag har min order som mottagen fortfarande men har även fått mejlet. Hoppas de får in i lager!

Permalänk
Medlem

Min order på 2 st ligger iaf kvar.
Får hoppas att de kommer in i lager snart.

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem

Samlingstråd - Avbrutna ordrar vid ’prisfel’:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1671886-samlingstrad-a...

Bara lägger den här ifall att

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4722312
Någon som har nån input gällande denna kaffebryggaren? Funderade på en Moccamaster men denna ser ju lockande ut nu när priset nedsatt

@Specias har/hade inte du den modellen?

Har själv en Mocca, fick den som hjärtan dag present
Otroligt nöjd med den!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4722312
Någon som har nån input gällande denna kaffebryggaren? Funderade på en Moccamaster men denna ser ju lockande ut nu när priset nedsatt

En Moccamaster håller livet ut, med reservdelar till precis allt Byggd som en pansarvagn! En Wilfa håller tills den går sönder

Är inne på 15 året med min Moccamaster Clubline som fortfarande är som ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4722312
Någon som har nån input gällande denna kaffebryggaren? Funderade på en Moccamaster men denna ser ju lockande ut nu när priset nedsatt

it makes great coffee apparently https://www.youtube.com/watch?v=_I10vilzxD8
the one you sent is with aluminum frame which is more durable than the previous plastic one. but not sure if it will last as long as a moccamaster it has 5 years warranty so I would not very worry about longevity. 2k SEK for 5 years is ~1 SEK per day

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4722312
Någon som har nån input gällande denna kaffebryggaren? Funderade på en Moccamaster men denna ser ju lockande ut nu när priset nedsatt

Haft både Moccamaster och denna. Smaken är som natt och dag till Wilfans fördel. Dock hade vi en del problem med förra generationen vars pump la av efter nåt år och hela maskinen byttes ut, fram tills dess att den byttes mot den senaste generationen och den har vi nu peppar peppar haft i 2 år, problemfritt. Jag kan inte tänka mig annan bryggare, även om den går sönder efter 2-3 år.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av acious:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4722312
Någon som har nån input gällande denna kaffebryggaren? Funderade på en Moccamaster men denna ser ju lockande ut nu när priset nedsatt

Jag hade den förra generationen, och utöver att färgen släppte på vissa ställen efter några år så gjorde den enligt mig bättre kaffe än Mocca master. Har testat båda.

Permalänk
Medlem

Tack för input alla! Det blev inte lättare 😅
Moccamaster är ju Moccamaster så ett säkert kort så sett.
Men lite sugen på Wilfan, speciellt då ni säger att smaken är bättre!
Decisions, decisions…

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4722312
Någon som har nån input gällande denna kaffebryggaren? Funderade på en Moccamaster men denna ser ju lockande ut nu när priset nedsatt

Har haft min ett par år, tycker den är jättebra Den gör gott kaffe och så är den ju så klart snygg tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

Tack för input alla! Det blev inte lättare 😅
Moccamaster är ju Moccamaster så ett säkert kort så sett.
Men lite sugen på Wilfan, speciellt då ni säger att smaken är bättre!
Decisions, decisions…

En kompis till mig har en moccamaster. Och den gör väldigt varmt kaffe. Skillnaden mellan den och Wilfan är att jag inte kunde dricka kaffet (med mjölk) utan fick vänta ganska länge innan det blev drickbart. Annars brände man sig på tungan upplevde jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Produkt: SPELSKÄRM ALIENWARE 27 – AW2723DF
Länk: https://www.dell.com/sv-se/shop/spelsk%C3%A4rm-alienware-27-a...
Kategori: Skärm
Pris: 5707

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7007131

Tack för tipset! Kunde inte låta bli att slå till!

Tyvärr står det dock "Beräknad ankomst: Jul 12, 2023" när jag går in och kollar min orderstatus, så man får visst ha lite tålamod...

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Born_HardCORE:

Tack för tipset! Kunde inte låta bli att slå till!

Tyvärr står det dock "Beräknad ankomst: Jul 12, 2023" när jag går in och kollar min orderstatus, så man får visst ha lite tålamod...

Vad kul!

Jag kör själv skärmen (införskaffades dock för 7290kr) och jag är så nöjd. Grym bild och toppen till FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Vad kul!

Jag kör själv skärmen (införskaffades dock för 7290kr) och jag är så nöjd. Grym bild och toppen till FPS.

Låter ju riktigt bra! Nu blev man ju ännu mer otålig...

Nästa gång man köper nytt blir det väl OLED men som prisläget är på dem nu så känns det knappast värt det eftersom jag aldrig kollar film och serier på datorn typ.

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Edin1984

Folk prioriterar olika 🙂
För mig är ett tyst system att föredra .

Det kan jag köpa, men då kan du inte skriva att du har uppgraderat. Du har ju bytt till ett sämre kort fast kanske lite tystare.

Om jag hade varit dig och köpt ett 6950XT som lät för djävligt så hade jag utnyttjat ångerrätten och köpt ett annat 6950XT som inte är högljudd. Själv sitter jag på ett XFX 6950 XT som är i princip helt tyst förutom i vissa spelmenyer där jag har över 1000 fps. Köpt mitt 6950XT för 6950kr när komplett gjorde bort sig😄

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.