Permalänk
Medlem

24" 1440p 165hz - AOC Q24G2A/BK

I en marknad som domineras av stora skärmar, mer pixlar och snabbare uppdatering så har vi som föredrar mindre skärmar varit strandsatta med 1080p.
Nu är det äntligen ändring på detta. AOC har släppt sin Q24G2A/BK på den Europeiska marknaden.
En 23,8 tums IPS-panel, 1440p (med PPI på 123,4), samt 165hz refresh.

https://aoc.com/se-sv/gaming/products/monitors/q24g2a-bk

Personligen så har jag länge hoppats på att skärm likt denna. Trots att jag har en 27" 1440p skärm i nuläget, så har jag alltid föredragit att spela på 24". Med så många alternativ vad gäller större spelskärmar, så är det roligt att se att även 24" segmentet utvecklas.
Enligt AOC så har skärmen varit en succé på den asiatiska marknaden (tidigare exklusiv) så det återstår att se ifall så även blir fallet i europa, samt att kanske fler tillverkare följer.

Vad säger sweclockers? Någons som har eller planerar att införskaffa denna skärm?

Visa signatur

Meshify C // Asus X470-f // Ryzen 5 5600X // Noctua NH-U12S // 16GB G.Skill FlareX 3200mhz CL14 // Sapphire Pulse RX 7700XT // Skärm: AOC Q24G2A/BK

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut rent spec-mässigt, men den är inte i min smak vad gäller design så kommer att hoppa över.
Fruktansvärt att de ska förstöra en bra skärm med röda kanter och vanvettigt stativ som tar upp för mycket skrivbordsplats.

Visa signatur

❀ Det som inte för något ont med sig, är inte heller gott nog ❀