Permalänk
Medlem

Hjälp mig sätta pris på dator

Gigabyte B550I AORUS PRO AX
Ryzen 5600x
MSI 3060 Ti
Force MP510 2tb
Samsung SSD 860 QVO 1TB
ST480HM000-1g5162 500gb
2x Crucial ballistix Elite DDR4 4000mhz 8gb
FormD T1
Corsair SF750
Custom Vatten CPU kylare
Windows Pro

Ska sälja denna dator, fullt fungerande.
Vad ska jag ta för den?
Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Alltid svårt att få maximalt betalt för custom kylsystem och dyrare chassi om man inte hittar någon som är beredd att betala extra för sånt.

Skulle säga runt 8k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Alltid svårt att få maximalt betalt för custom kylsystem och dyrare chassi om man inte hittar någon som är beredd att betala extra för sånt.

Skulle säga runt 8k.

Tack, när du säger 8k är det till någon som uppskattar arbetet eller generellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Tack, när du säger 8k är det till någon som uppskattar arbetet eller generellt?

Jag tror tyvärr att det är lite hugget som stucket. Nu vet jag inte hur exklusiva customgrejer det handlar om (om det är särskilt eftertraktat på begagnatmarknaden), men den som uppskattar arbetet lär inte vilja betala mer än vad den generella köparen är beredd att ge, liksom. Det vore att betala överpris. Med det sagt, du kan absolut prova, men i slutändan är det alltid marknaden som bestämmer.

Permalänk
Medlem

Byggde custom dubbel hardloop för ett par år sen med och lade ner otroligt mycket pengar och tid på det. Det vart väldigt bra trots första bygget. Anyways, det var ganska dött på svar på annonsen trots att jag sänkte priset så loopen vart mer eller mindre gratis, så jag plockade isär all vattenkylning och sålde det separat. Fick allt sålt enklare så. Skulle nästan våga påstå att dom flesta inte vill köpa customloopar pga framtida skötseln.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q