Opteron 242/244 & ASUS SK8N benchmarks

Permalänk
Medlem

Opteron 242/244 & ASUS SK8N benchmarks

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Rå serverprestanda det där

tack för tipset

Permalänk
Medlem

jo, en mycket trevlig cpu måste jag säga. Kan dom nu bara få upp Opteron/A64 i högre MHz också så kan ju P4 gå å gömma sig

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

tack för tipset som vanligt ninnaum

fina superpi där, minneskontrollern verkar de ha lyckats bra med också. fan vad gott det blir med athlon64, lär ju vara mer optimerat för hemmaanvändare, plus att hastigheterna lär vara högre när den kommer ut

och fint att en serverprocessor fetar ut 3200+ i 3dmark

Permalänk
Medlem

Edit på tidigare inlägg

Permalänk
Medlem

Jag väntar på 0.09micron. 0.13micron har varit dött länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Jag väntar på 0.09micron. 0.13micron har varit dött länge.

Galen?

Du siktar på 0,09. Jag har en dator där allt är .18 och inväntar .13-prylar från db.com :D:D:D

Edit: inte .15 utan .18

Permalänk
Medlem

ehh..
"Benchmarks: Sciencemark 2 Memory, Sandra Memory, SuperPi
zzzzzzz "
är det enda jag får upp.. ska det inte komma nån bild?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Galen?

Du siktar på 0,09. Jag har en dator där allt är .18 och inväntar .13-prylar från db.com :D:D:D

Edit: inte .15 utan .18

Ja? Du kommer inte kunna klocka en athlonxp mer än cirka 3GHz. P4: orna stannar vid cirka 4GHz. Väntar som sagt på 0.09micron, då kommer det bli lite roligare.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
ehh..
"Benchmarks: Sciencemark 2 Memory, Sandra Memory, SuperPi
zzzzzzz "
är det enda jag får upp.. ska det inte komma nån bild?

Citat:

Update: Asus has asked us to remove the benchmarks until we get the shipping 1.03 revision of the board. We expect this means that results will be increased with that board. We will publish benchmarking results shortly after receiving the board.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Aha.. det hittade jag inte nånstans
Letade mer efter bilderna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
jo, en mycket trevlig cpu måste jag säga. Kan dom nu bara få upp Opteron/A64 i högre MHz också så kan ju P4 gå å gömma sig

Det kan bli svårt att "få upp" frekvensen på de där processorerna.

Permalänk
Avstängd

Varför då? Den enda överklockning jag sett begänsade mobot.
Tror dom kan klockas till 2600MHz med Prometia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Varför då? Den enda överklockning jag sett begänsade mobot.
Tror dom kan klockas till 2600MHz med Prometia.

sant, men det lär knappast sitta Prometia i varje Opteron burk?

Permalänk
Avstängd

Nä, men om dom finns i minst 2Ghz standard när Athlon64 kommer, kanske mer. Det är ju den vi är intresserad av. Och en serverprocessor måste alltid ha större marginal än en desktop processor.
Så MINST 2.3-2.4 GHz är ganska troligt att den klarar av med normal klockning. Vilket inte är helt fel med sånna prollar. Antagligen klarar dom en hel del mer.
Det vi ska fokusera på är 0.09 varianten.