Permalänk
Medlem

Från hyfsat ny platta med svenska Orbit Culture

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Hej Bullen jag behöver hjälp!
Hur lär man sig att tycka om Megadeth?
Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig på ett bättre sätt men låt mig förtydliga:
Jag älskar Rust in Peace, tycker den har några ruskigt feta låtar som har en dynamik som jag har svårt att hitta i annan samtida Thrash. Mitt stora problem är att ingen av deras andra skivor kommer i närheten av det dom gör på RIP. Försökt med dom två första plattorna, och en del som kommer efter men jag kan inte för mitt liv greppa storheten med dom.

Är det något jag missar? Eller är jag bara dum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig på ett bättre sätt men låt mig förtydliga:
Jag älskar Rust in Peace, tycker den har några ruskigt feta låtar som har en dynamik som jag har svårt att hitta i annan samtida Thrash. Mitt stora problem är att ingen av deras andra skivor kommer i närheten av det dom gör på RIP. Försökt med dom två första plattorna, och en del som kommer efter men jag kan inte för mitt liv greppa storheten med dom.

I så fall har jag också missat nåt, eller bara är dum.

Jag har aldrig varit nån stor Megadeth fan. Dom har några enstaka låtar som är bra, men över lag så förstår jag inte storheten riktigt. Men smaken är som baken antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Det absolut största problemet är att Dave Mustaine tyvärr har en hemskt dålig sångröst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Inte alls, Dave Mustaine kan inte sjunga till att börja med och bandet har ungefär lika mycket scenpersonlighet live som en gråsten. Som andra nämnt tidigare finns enstaka låtar som är hyfsade, än färre som är riktigt bra. Skall jag vara ärlig tror jag det enbart är gitarronanister som gillar Megadeth

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Nytt från Therion som släpper ny platta i December! Mer en blandning av perioderna när de körde en "riktig" sångare med körer som backade upp och tyngden/mörkret från riktigt tidiga Therion... alltså... tidigt men senare än death metal tiden. "Rykten" säger dock att det kommer återfinnas en del growl på utvalda låtar/delar ^^ Lori Lewis sköter soprano/opera delen i studion och gör det lika bra som tidigare. Thomas Vikström utforskar definitivt sitt lägre register med lite mer "skrap", även om han fortsätter visa vilket brett register han faktiskt besitter - kan bli ett givet köp detta \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Debutplattan är ute.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Idag släpper danska Mercenary sitt nya album "Soundtrack for the End Times". Deras stil (för dom som inte redan vet) är en fusion av melodisk death metal, thrash metal och power metal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Idag släpper danska Mercenary sitt nya album "Soundtrack for the End Times". Deras stil (för dom som inte redan vet) är en fusion av melodisk death metal, thrash metal och power metal.
https://www.youtube.com/watch?v=kc-oqVFSa1o

Lyssnade igenom den igår, riktigt bra.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Obscura - Emergent Evolution (Live)
Technical death metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Lyssnade igenom den igår, riktigt bra.

Ja, det var en del bra låtar på albumet faktiskt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har fastnat brutalt för Primal Fears senaste platta, går nästan en gång om dagen för tillfället. Ralf tycker jag gör ett bättre jobb än på länge, även om han har en sjukt hög lägsta-nivå vad han än sjunger på.

En platta jag tyckte var lite "meh" i början har verkligen växt till sig och det är Stratovarius senaste alster "Survive". Tycker flera låtar närmar sig "Judas" och plattan efter den. Men helt klart det bästa sedan Tolkki försvann från bandet.

Känner mig nästan lite "smutsig" av att låta två rena powermetal album gå back-to-back, nu är det dags för Hypocrisy att släppa något så jag kan skifta fokus en aning!

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Thy art is murder släppte deras album Godlike för ett par dagar sedan.
Efter drama med sångaren, CJ, har bandet avskedat honom och tydligen i hemlighet spelat in nya vocals på hela albumet och släppt det med en ny sångare. (Redan släppt 4 videos med CJ som finns kvar på YT).

Det låter fortfarande bra men inte Thy art is murder längre.

Ska se dem i Stockholm om ett par veckor, blir säkert grymt trots allt men synd att det blivit så.

Med CJ

Ny vokalist

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tre år efter herr Tägtgren skapade det "feta" ljudet inom Black (extrem) Metal valde dessa greker att besöka Abyss där Tägtgren även stod för mixning och mastring.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är normalt sett inget större metalfan men älskar verkligen "Only for the Weak". Helst på så hög volym som möjligt. "I Am Above" är också bra, men resten av deras låter är mest sådär.

Kan verkligen ingenting om genren, så tips på liknande musik mottages tacksamt.

Permalänk
Medlem

Spike 1000. nu-metal från 2001. Inga jag kände till när det väl begav sig men plattan är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

För Er som inte känner till Nervosa, kompetent Thrash med inslag från melodic death från Brasilien \m/ Dessa damer visar definitivt vart skåpet skall stå, låten är tagen från plattan som släpps 29:e september.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

För Er som inte känner till Nervosa, kompetent Thrash med inslag från melodic death från Brasilien \m/ Dessa damer visar definitivt vart skåpet skall stå, låten är tagen från plattan som släpps 29:e september.

https://www.youtube.com/watch?v=s9sIfxEcvbw

När Fernanda och Luana lämnade Nervosa för att bilda Crypta (de ville spela death afaik) visade det sig att båda banden blev kanon. Nervosa hade visserligen lite mer ändringar efter den splitten. Men oavsett, det som Nervosa släppt inför kommande albumet är riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

När Fernanda och Luana lämnade Nervosa för att bilda Crypta (de ville spela death afaik) visade det sig att båda banden blev kanon. Nervosa hade visserligen lite mer ändringar efter den splitten. Men oavsett, det som Nervosa släppt inför kommande albumet är riktigt bra.

Håller med, Crypta håller också hög klass och som du säger... riktig Death \m/ Hör till ovanligheterna att en "split" ger två bra band Och bara för att visa resten så länkar jag till en trevlig liten melodi av Crypta.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Gatecreeper är i studion och lirar in nytt vilket får mig att le för jäklars så bra dom är. https://www.youtube.com/watch?v=RIDy8bGLyJM&list=RDEMk6O7hd2R...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vethut:

Gatecreeper är i studion och lirar in nytt vilket får mig att le för jäklars så bra dom är. https://www.youtube.com/watch?v=RIDy8bGLyJM&list=RDEMk6O7hd2R...

Oj oj oj vad 90-tal Stockholmsdöds det låter!

Använd gärna knappen med play-symbol för att lägga in en "fönster" med låten eller
[video] url här till youtube [/ video] taggar, utan mellanslag mellan / och video då, men var tvungen för att det skulle synas

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Jag är normalt sett inget större metalfan men älskar verkligen "Only for the Weak". Helst på så hög volym som möjligt. "I Am Above" är också bra, men resten av deras låter är mest sådär.

https://www.youtube.com/watch?v=qnLunQEcMn0

Kan verkligen ingenting om genren, så tips på liknande musik mottages tacksamt.

dark tranquility kan låta ungefär sådär (och är ett band som har en mer stabil diskografi än in flames, i mitt tycke)
göteborgsband som med in flames och at the gates anses ha lagt grunden för soundet i fråga ("gothenburg death metal") - så kanske är det där du ska rota ner dig

postar en nyare, och en gammal favorit