Inget ljud med skärminspelaren (Win 10 Pro)

Permalänk
Medlem

Inget ljud med skärminspelaren (Win 10 Pro)

Hej!
En ganska banal fråga (för somliga), men som jag inte får bukt med, är varför jag inte kan få ljud med på den inspelade filmen via skärminspelaren (win+G). Jag får ljud om jag sitter och skapar något på skrivbordet, men så fort jag vill spela in något från webbläsarna (Google eller Edge), så försvinner ljudet.

Snälla kan någon förklara för mig vad jag gör för fel?

Hälsningar, Kristofer

Permalänk
Medlem

Testat OBS Studio?

Permalänk
Medlem
Skrivet av camitza:

Hej!
En ganska banal fråga (för somliga), men som jag inte får bukt med, är varför jag inte kan få ljud med på den inspelade filmen via skärminspelaren (win+G). Jag får ljud om jag sitter och skapar något på skrivbordet, men så fort jag vill spela in något från webbläsarna (Google eller Edge), så försvinner ljudet.

Snälla kan någon förklara för mig vad jag gör för fel?

Hälsningar, Kristofer

Kan det vara DRM skydd?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Testat OBS Studio?

Nej, gratisprogram?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kan det vara DRM skydd?

Vad innebär detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av camitza:

Vad innebär detta?

Nevermind, så kan det ju vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av camitza:

Vad innebär detta?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management Digitala rättigheter.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Funkade med OBS. Då borde det ju inte vara DRM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av camitza:

Funkade med OBS. Då borde det ju inte vara DRM?

Kan vara så att OBS skiter i DRM medans MS inte gör det.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kan vara så att OBS skiter i DRM medans MS inte gör det.

Du är nog helt rätt ute. Tack för hjälpen.