Muskampen 2025: Segraren korad!

Julklapps-tips och råd för familj och vänner

Permalänk
Medlem

Julklapps-tips och råd för familj och vänner

Hallå!

Tänkte jag faktiskt är ute i god tid för en gångs skull och skall börja planera lite julklappsinköp så man slipper ränna runt den 23:e och febrilt leta något bra.
Tänker mig en tråd som inte behöver vara nödvändigtvis teknikfokuserat utan för att kunna hjälpa med tips på julklappar till mamma, syskonen eller vännerna!

Kanske är helt onödigt, och bara min fantasi som är riktigt sämst, men tänker annars vi kan försöka hjälpa varandra.
Så jag börjar med två tips jag kommit fram till själv:

Klockren kommentar: https://www.bokus.com/bok/9789180207652/klockren-kommentar-de...
En samling med roliga kommentarsfält, har en platsmorsa som älskar såna här typer av kommentarsfält och humor

Hänt på restaurang: https://www.adlibris.com/se/bok/hant-pa-restaurang-den-nakna-...
Bok om restauranglivet som köpts som gåva till en vän som jobbat inom restaurangbranschen i större delen av sitt liv

Behöver även tips på något till min kära mor!
Hon tycker om att laga mat, så funderat på någon köksutrustning, men känns som hon nästan handlat allt hon behöver själv. Finns det nå bra köksredskap man ofta saknar som är bra att ha?

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Angående köksredskap.
Jag vet inte hur din mor gör redningar. Men skälv gör jag oftast toppredning, och då behöver jag en liten/lagom behollare med tätslutande lock som jag lägger mjöl o vatten i för att sedan skaka till en redning.

Annars lite mer fin "ovanlig" eller "vanlig" mat kan man ge bort med.
Som ett dyrare kaffe, flytande rök smak med mera.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Angående köksredskap.
Jag vet inte hur din mor gör redningar. Men skälv gör jag oftast toppredning, och då behöver jag en liten/lagom behollare med tätslutande lock som jag lägger mjöl o vatten i för att sedan skaka till en redning.

Annars lite mer fin "ovanlig" eller "vanlig" mat kan man ge bort med.
Som ett dyrare kaffe, flytande rök smak med mera.

Inte en dum idé med lite behållare!
Får smyga mig in i huset och kika vad hon har för något redan, tack för tips!

Matväg är jag så nojig, hon är glutenintolerant (celiaki heter det väl mer korrekt?) så alltid lite nojig att köpa just matvaror..

Visa signatur

MOBO [MSI B550-A Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Inte en dum idé med lite behållare!
Får smyga mig in i huset och kika vad hon har för något redan, tack för tips!

Matväg är jag så nojig, hon är glutenintolerant (celiaki heter det väl mer korrekt?) så alltid lite nojig att köpa just matvaror..

Finare kaffe, choklad eller te brukar inte vara så svårt.
En kaffekalender med 24 olika sorter är ett tips om hon dricker kaffe

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Finare kaffe, choklad eller te brukar inte vara så svårt.
En kaffekalender med 24 olika sorter är ett tips om hon dricker kaffe

Kaffekalender var också en bra idé! Det skall jag kika på

Visa signatur

MOBO [MSI B550-A Pro]

Permalänk

Kan tipsa om att https://eldstickan.com/ har 25% med 25VIP. Ska själv köpa lite julklappar där nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiredMike:

Kan tipsa om att https://eldstickan.com/ har 25% med 25VIP. Ska själv köpa lite julklappar där nu!

Bra tips! Inte sett den där sidan förut alls. Sparas ner som idéer

Visa signatur

MOBO [MSI B550-A Pro]

Permalänk
Medlem

Mat.
Här fins lite grejer man inte riktigt kan hitta lätt i en vanlig butik.
https://arlaunika.se/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Mat.
Här fins lite grejer man inte riktigt kan hitta lätt i en vanlig butik.
https://arlaunika.se/

Skall hålla lite koll! De verkar dock inte kunna leverera till Östersund (83xxx postnummer) vilket var lite träligt..
Men bra tips!

Visa signatur

MOBO [MSI B550-A Pro]

Permalänk
Medlem

Nu jäklar.
Jag har en mamma som är 67 år gammal som inte önskar sig något, men det är ju tråkigt att inte få någon julklapp överhuvudtaget. Brukar ha rätt så bra fantasi när det gäller julklappar men nu står det still. Hon älskar att sy lappteknik. Men hon har det mesta inom det. Men vad fasen ska man hitta på. Har inga andra intressen egentligen så söker verkligen efter tips.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Nu jäklar.
Jag har en mamma som är 67 år gammal som inte önskar sig något, men det är ju tråkigt att inte få någon julklapp överhuvudtaget. Brukar ha rätt så bra fantasi när det gäller julklappar men nu står det still. Hon älskar att sy lappteknik. Men hon har det mesta inom det. Men vad fasen ska man hitta på. Har inga andra intressen egentligen så söker verkligen efter tips.

Kaffe kalender. Flera sorter i lagom portionsförpakningar.
Kanske dock svårt att hitta nu.

Visa signatur