Kommer inte in i datorn, fel pin-kod och lösenord.
Hej. När virus programmet skulle uppdatera fick jag blåskärm. Starta om datorn och loggade in som vanligt med pinkoden. Men då märkte jag att muspekaren va borta. Provade med 3 olika möss. Men i biosen fungera alla mössen. Jag provade starta om datorn ett par gånger utan att det löste sig. Men efter en omstart kunde jag inte längre logga in med pinkoden. Det stod "ett fel uppstod och din pin-kod är inte tillgänglig. klicka här för att konfigurera din pin-kod igen". Jag har googlat problemet och provat lite olika saker i flera timmar utan lösning. Jag kan inte återställa något heller med Windows lösenord heller då det står att det är fel. Då gjorde jag ett nytt lösenord med mobilen på Microsoft. Det lösenordet funkar inte heller. Jag kan inte starta datorn i felsäkert läge eller återställa datorn då inget lösenord fungerar.
Jag börjar få slut på idéer så jag vänder mig till er.
Vilket antivirusprogram och vart laddade du ner det ifrån?
Om allt annat misslyckats så kan du använda en annan dator (vän, kollega, whatever) och skapa en ny installations-USB och helt enkelt formatera och installera windows igen:
Det vart så att jag köpte en ny ssd och installera Windows på den. Sökte igenom gamla ssd:n utan att hitta något virus. Så det va bra. Nu kör jag Windows Defender istället för Ryska Kaspersky.