Permalänk
Medlem

Bostream Scream - Installationsdatum

Det verkar som om alla som har beställt Bostream Scream har fått mail angåenden installationsdatum.

Skriv gärna här när det beräknas bli inkopplat hos dig.

Citat:

Enligt den senaste informationen vi fått från Skanova kommer din telestation GÖTEBORG/KASERNTORGET att aktiveras vecka 34 och vi kommer att påbörja kundinstallationer samma vecka.

Jag kan eventuellt få Scream redan nästa vecka alltså.

Permalänk
Medlem

Verkar som vi har samma station du och jag Socker, vi får la utöva lite påtryckningar så de kopplar in oss nångång...

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

Jepp - detta är ju en av de sammanlagt 4 stationer (2 i Göteborg och 2 i Stockholm) som var de första som skulle få Scream inkopplat.

Tyvärr har jag en bra bit till stationen - men 8/1 är ju inte så dåligt

Permalänk

Samma datum på min station tillhör GÖTEBORG/FRÖLUNDA telestation

Permalänk
Medlem

Så här stog det i mitt mail:

Enligt den senaste informationen vi fått från Skanova kommer din telestation HANVIKEN att aktiveras vecka 34 och vi kommer att påbörja kundinstallationer samma vecka.

Permalänk
Medlem

Göteborg/Masthugget
v 38

Permalänk
Medlem

Ok men då har jag en fråga, ska man själv avbeställa sitt nuvarande adsl eller sköter bostream det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt den senaste informationen vi fått från Skanova kommer din
telestation ROSLAGS NÄSBY att aktiveras vecka 34 och vi kommer
att påbörja kundinstallationer samma vecka.

Hoppas de skickar ut prylarna fort också bara, vill ju ha mina 8 mbit nuuuu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0nny
Ok men då har jag en fråga, ska man själv avbeställa sitt nuvarande adsl eller sköter bostream det?

Ring dem och fråga skulle jag säga, såvida de inte bett dig om någon fullmakt så lär du bli tvungen att göra det själv (om du inte har bostream ADSL redan dvs =D)

Permalänk
Medlem

Jo jag antar det... kommer juh säkert bli utan adsl i flera veckor om man måste avbeställa själv. Dem lär juh inte installera den vecka den uppger, blir förseningar överralt o lilla jag sitter utan internet... detta kommer bli intressant!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo jag antar det... kommer juh säkert bli utan adsl i flera veckor om man måste avbeställa själv. Dem lär juh inte installera den vecka den uppger, blir förseningar överralt o lilla jag sitter utan internet... detta kommer bli intressant!

Samtidigt har jag för mig att de sa att de skulle kontakta dig när du skulle säga upp ditt nuvarande abbonnemang just för att undvika några större förseningar.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om dom har fått igång något smart system ännu - jag gjorde misstaget att jag sa upp mitt Telia ADSL samma dag som dom gick ut i media med Scream abonnemanget (hade 1 månads uppsägningstid hos Telia)

Då hade inte Bostream något smart växlingssystem (som bla Spray har)

Eftersom Scream inte hade kommit igång när Telia försvann blev jag utan bredband i ca 1 månad. Efter några samtal med Bostream kom vi fram till att jag skulle beställa Istream sålänge - tills Scream blev inkopplat.

Givetvis lyckades Bostream slarva bort min Istream ansökan - så det blev ytterligare ca 2 veckors väntetid.

Nu när jag är Bostream kund hoppas jag däremot att växlingen ska bli smidigare

edit - stavfel

Permalänk
Medlem

Ren idioti av bostream att inte ha ett växlingssystem som spray har!
Ingen vill ju vara utan internet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Socker
Jag vet inte om dom har fått igång något smart system ännu - jag gjorde misstaget att jag sa upp mitt Telia ADSL samma dag som dom gick ut i media med Scream abonnemanget (hade 1 månads uppsägningstid hos Telia)

Då hade inte Bostream något smart växlingssystem (som bla Spray har)

Eftersom Scream inte hade kommit igång när Telia försvann blev jag utan bredband i ca 1 månad. Efter några samtal med Bostream kom vi fram till att jag skulle beställa Istream sålänge - tills Scream blev inkopplat.

Givetvis lyckades Bostream slarva bort min Istream ansökan - så det blev ytterligare ca 2 veckors väntetid.

Nu när jag är Bostream kund hoppas jag däremot att växlingen ska bli smidigare

edit - stavfel

en fråga, hade du vanlig telia adsl anslutning? är inte det 3 månaders uppsägningstid? ska nämligen oxå byta, men fruktar att jag ska behöva vänta 3 månader!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Du tillhör GÖTEBORG/HISINGEN telestation och avståndet till
stationen är 150 meter.

...
...

telestation GÖTEBORG/HISINGEN att aktiveras vecka 38 och vi kommer

Permalänk
Medlem

Ja jag har telia adsl 0.5, den vanliga med andra ord. Kan fan inte vara 3 mån uppsägningstid, har haft skiten i flera år...

edit: kollade igenom mina pappren, stod 1 månads uppsägningstid.

Permalänk
Medlem

vecka 34 för Råsunda stationen... och jag hade 800 meter så hoppas på 13/13

Permalänk
Medlem

Socker: tog det 4 veckor innan dem kopplade ur ditt telia adsl då?

Permalänk

ARSTA, STHLM 20 meter, hehe Vecka 34

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
en fråga, hade du vanlig telia adsl anslutning? är inte det 3 månaders uppsägningstid? ska nämligen oxå byta, men fruktar att jag ska behöva vänta 3 månader!

Jag antar att det kan vara 3 månaders uppsägningstid numera - men jag tecknade Telia ADSL precis när det kom, och då var det antagligen bara en månads uppsägningstid.

Ronny - (det verkar som vi haft Telia ADSL lika länge ) Jepp - det tog exakt en månad från att jag ringde deras kundtjänst - men jag var ändå tvungen att skicka in skriftligt att jag ville säga upp abonnemanget - så kanske en dag extra då.

Permalänk
Medlem

<Du tillhör GÖTEBORG/HISINGEN telestation och avståndet till
stationen är 558 meter.>

Ska visst byggas ut v 38 ... nu hoppas jag bara att kvaliteten på ens kopparledningar är ok så man kan få 13/13.

/// Frederik

Visa signatur

I want to die in my sleep like my grand father, not screaming in terror like his passengers

Permalänk
Medlem

sthlm - v34

Permalänk
Medlem

Statussidan är upp nu.

Inte mkt information man får dock.

http://www.bostream.se/scream/

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

Status scream-stationer
Följande information kunde hittas på din beställning

Din närmsta station är HUDDINGE
Stationen installeras vecka 34
Ditt avstånd till stationen är 910 meter

Från det att stationen är installerad är leveranstiden normalt 3 veckor.
--------------

en månad till orkar man vänta

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.

Permalänk

Din närmsta station är GÖTEBORG/KASERNTORGET
Stationen installeras vecka 34
Ditt avstånd till stationen är 700 meter(notera att jag bor typ 60-70 m från stationen... men sist på noden :/ )

Permalänk
Medlem

Om det ändå vore så väl att man hade 700m, en annan får ju nöjja sig med 1 Mbit upload

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

telestation STOCKHOLM/ÄPPELVIKEN att aktiveras vecka 34 och vi kommer

1636 m till telestationen men man får väl nöja sig med 8/1...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja jag har telia adsl 0.5, den vanliga med andra ord. Kan fan inte vara 3 mån uppsägningstid, har haft skiten i flera år...

edit: kollade igenom mina pappren, stod 1 månads uppsägningstid.

mm, har haft telia adsl sen de släppte det, var en av de första o i mina papper står det då nått om 3 månader!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Socker
Jag antar att det kan vara 3 månaders uppsägningstid numera - men jag tecknade Telia ADSL precis när det kom, och då var det antagligen bara en månads uppsägningstid.

Ronny - (det verkar som vi haft Telia ADSL lika länge ) Jepp - det tog exakt en månad från att jag ringde deras kundtjänst - men jag var ändå tvungen att skicka in skriftligt att jag ville säga upp abonnemanget - så kanske en dag extra då.

som sagt har jag haft telia adsl LÄNGE, sen 21/11 2000, ska fan ringa o höra om det inte är 1 månad ändå, skulle bli skitglad då!

EDIT: kollade just, va 1 månads uppsägningstid, var ju skönt att få veta det, fick läsa avtalspaprena lite mer noga

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Mmm den dära 1mbit upload stämmer väl ej. Är det inte max 0.75 mbit uppåt eller nått i den stilen som är max för adsl modem?

Permalänk
Medlem

rOnny:
saxat från bosteam
">1000m Upp till 8 Mbps Upp till 1 Mbps"

jag trodde alla hade läst o hört vad som står på www.bostream.se hehe

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.