Samma wifi med två olika routrar..
Ska försöka få fram min fråga så att ni förstår (med min grundliga kunskap)
Jag bor i villa och vi har fiber. Vi har en router från Telenor i huset som skickar ut wifi. Jag byggde till ett attefallshus ( GAMINGRUM) på tomten och har dragit ETHERNET-kabel till attefallshuset enligt konstens alla regler osv. I attefallshuset är det ju en ANNAN router som jag använder som accespunkt? tror jag det heter. Ethernetkabeln går alltså från fiberdosan i villan och bort till vägguttaget i Attefallshuset. Från det vägguttaget är det då en router som skickar ut wifi till Attefallshuset. Hoppas ni förstod!
Nu till frågan:
Går det, isåfall hur, gör jag så att jag kan ha "samma" wifi i Attefallshuset som i villan? I attefallshuset heter ju mitt wifi något annat och har ett annat lösenord idag då det är en annan router. Mitt ps5 är i attefallshuset och jag skulle alltså vilja spela portabelt i villan, ex vill grabben ibland inte sitta själv i attefallshuset och vill kunna lira på ipad eller mobilen i villan.
Kravet är ju att det ska vara på samma wifi för att det ska funka.. i villan får man bara en plupp täckning från wifi i attefallshuset.
När jag läser texten själv så inser jag hur rörigt det blev men ni kanske fattar. Tacksam för hjälp!
Sammanfattning: Kan jag ha samma wifi i både villa och gamingrummet trots att det är två olika routrar men som ligger på samma fiberdosa från start.
Tack!