Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Det blev två tidiga julklappar till mig själv, en ny SSD och en mus.

Det blev en Deathadder v3 pro, riktigt skönt med en bra trådlös mus. Jag är dock fortfarande i fasen att vänja mig, kommer från en gammal SS Rival som hade börjat strula.

För SSD:n valde jag en 4tb NvME från WD, det ska bli gött att slippa bry sig om lagringsutrymme i några år (förhoppningsvis ). Dock hittar jag inte mitt ESD-band så jag får hålla mig tills det nya levereras!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

<Uppladdad bildlänk>

Det blev två tidiga julklappar till mig själv, en ny SSD och en mus.

Det blev en Deathadder v3 pro, riktigt skönt med en bra trådlös mus. Jag är dock fortfarande i fasen att vänja mig, kommer från en gammal SS Rival som hade börjat strula.

För SSD:n valde jag en 4tb NvME från WD, det ska bli gött att slippa bry sig om lagringsutrymme i några år (förhoppningsvis ). Dock hittar jag inte mitt ESD-band så jag får hålla mig tills det nya levereras!

Gör på det gamla hederliga sättet och ta på ett element

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk

Ett 7800xt direkt från AMD, de fanns i lager nästan en hel timme när jag beställde.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av svalle:

Gör på det gamla hederliga sättet och ta på ett element

https://www.sweclockers.com/nyhet/27505-farliga-rekommendatio...

https://www.sweclockers.com/artikel/18813-esd-eller-elektrost...

*Angry noises* - du ska ha samma laddning som komponeterna du rör inte jorda dig själv....

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Exakt, det är potentialskillnaden som skapar överslaget mellan dig och komponenten. potentialskillnaden struntar i om du har utjämnat dig emot ett element eller inte såvida inte turligt nog alla tre parter råkar ha samma laddning konstant.

Det är det inbyggda motståndet i armbandet som också bromsar ev urladdningen till en långsam utjämning då du under arbetets gång också kan skapa ny statisk laddning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Gör på det gamla hederliga sättet och ta på ett element

Ja, jag tänkte det men sen ville jag ändå göra det "ordentligt" när jag ska ha viktiga saker på disken.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Nu har jag iofs haft skärmen/TV'n i 3 veckor men först nu jag tog mig orken att faktiskt fota den (aningen dåligt) och det är fortfarande det senaste köpa och hämtade/levererade köpet jag gjort. En LG OLED 42" C3 Evo flankerad av en idag gammal Acer Predator XB271HU (27" skärmen med 144Hz, IPS och G-Sync typ alla med Pascal runt 2017 köpte) och en betydligt nyare LG 27GL83A-B i samma format till vänster.

Inte helnöjd med lösningen ärligt talat men skrivbordet (160x80cm) är för litet att få plats med dessa i landscape-läge. Mycket arbetsyta dock.

Hyffsad kompromiss där 42" faktiskt känns mer lagomt än väntat då jag uppgraderade från 32" men fortfarande går att se på reclinern jag har bakom mig i bild. 48" hade blivit för stort vid datorbordet, enklare att bara flytta reclinern lite närmare.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

"Lego" från Temu. Bilen är en Lexun och hojen är en "Halei Davidsn". Jag ville bara testa. Det kostade bara 150kr, respektive 175kr.
En Harley Davidson i riktigt Lego kostar 2000kr så det var värt att pröva.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

En sådan här mackapär (CH341A) som nu räddat ett totalt brickat (misslyckad BIOS uppgradering) moderkort åt mig!

Lätt värt 157 spänn! Går att hitta ännu billigare om man är villig att vänta på leverans från Kina.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem

Hittade en ring som bara måste sitta på nyckelknippan. Har faktiskt känt lite på den när jag letat något i fickan och tanken dras snabbt till scener från någon halvkänd trilogi för 20 år sedan.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hittade en ring som bara måste sitta på nyckelknippan. Har faktiskt känt lite på den när jag letat något i fickan och tanken dras snabbt till scener från någon halvkänd trilogi för 20 år sedan.

<Uppladdad bildlänk>

Den där halvt kända triologin gick på tv igår (två tornen). Oj, vad vissa scener inte har åldrats bra...

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av napahlm:

Oj, vad vissa scener inte har åldrats bra...

Vilka scener då?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Vilka scener då?

Jag tyckte Gollum inte var så imponerande som första gången man såg filmen. Liksom ett helt annat sken på ljussättningen av den karaktären.
Sen när "Trädnissarna" (kommer inte ihåg vad dom heter) kommer och vandrar runt med Hobbitarna på axeln. Dom scenerna är det inte hög kvalitet på.

Såg inte filmen. Bara bläddrade över stundtals.

Säkert finns det remastrade versioner av filmen, men den som gick igår på två var inte så skarp.
Dåligt platt ljud var det också. Men det skyller jag på tv leverantörer.

Permalänk
Medlem

Då förra bilen brann upp var det nu hög tid att skaffa en ersättare. Efter mycket funderande och klurande valde jag tillslut att blunda för den ekonomiska mardröm som heter Bilägande och köpte mig en begagnad Toyota Corolla Sport Touring e-CVT hybrid 2020. Än så länge är jag jättenöjd (även om varje resa inte är lika mycket av ett äventyr som i förra bilen, där man aldrig visste om man riktigt skulle komma hem igen eller inte 😅).

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Då förra bilen brann upp var det nu hög tid att skaffa en ersättare. Efter mycket funderande och klurande valde jag tillslut att blunda för den ekonomiska mardröm som heter Bilägande och köpte mig en begagnad Toyota Corolla Sport Touring e-CVT hybrid 2020. Än så länge är jag jättenöjd (även om varje resa inte är lika mycket av ett äventyr som i förra bilen, där man aldrig visste om man riktigt skulle komma hem igen eller inte 😅).

Har samma bil fast halvkombi, du kommer inte bli missnöjd 😊 har sparat pengar på bensin, skatt och försäkring

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Har samma bil fast kombi, du kommer inte bli missnöjd 😊 har sparat pengar på bensin, skatt och försäkring

Det är ju en kombi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det är ju en kombi?

Sorry skrev fel, ska stå halvkombi 😊 (hatchback)

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Då förra bilen brann upp var det nu hög tid att skaffa en ersättare. Efter mycket funderande och klurande valde jag tillslut att blunda för den ekonomiska mardröm som heter Bilägande och köpte mig en begagnad Toyota Corolla Sport Touring e-CVT hybrid 2020. Än så länge är jag jättenöjd (även om varje resa inte är lika mycket av ett äventyr som i förra bilen, där man aldrig visste om man riktigt skulle komma hem igen eller inte 😅).

Snälla, ta bort skyddsplasten över fälgarna.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Snälla, ta bort skyddsplasten över fälgarna.

Hade inte ens sett den innan din kommentar

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Senaste två inköpen.

Samlar på Absolut och hittade denna på Münchens flygplats. Har nu en samling av 35 olika Abslut.

Motor till rullgardin. Styrs via Tuya (Smartlife) och Google Home. Denna pratar via Wifi och funkar perfekt. Fick först fel skickad till mig som pratade via Blåtand istället och den funkade värdelöst. Tappade bort sig själv efter 10 minuter hela tiden. Denna funkar perfekt. Köpte direkt genom gamla Tomtop (mycket billigare än genom Ali/eBay/Temu/Wish eller liknande). Kostade 480 kr istället för runt 700 kr. Laddas via USB-C och en uppladdning ska räcka ungefär en månad. Man kan köra den kopplad till valfri USB-laddare om man vill så behöver man inte fundera på laddning. Men det är ju inte alltid man vill eller kan ha en kabel vid fönstret.
Viktigt att tänka på är att dessa funkar endast till rullgardiner/persienner som har band som på filmen ned, d.v.s. där banden går runt i en loop och inte snurras upp som på en vanlig svensk persienn. Ska försöka 3D-printa en ny spole för vanlig persienn och se om det kommer funka. De som följer med funkar inte för att all tråd som ska snurras in får inte plats i spolen. Så tänkte printa en större. Har nämligen fönster där jag vill ha fler sådana här men där jag inte vill ha rullgardin som i sovrummet.

Lagt en film nedan om man vill se den in action.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Senaste två inköpen.

https://i.imgur.com/2myr1sQ.jpg

Samlar på Absolut och hittade denna på Münchens flygplats. Har nu en samling av 35 olika Abslut.

https://i.imgur.com/3tumrzw.jpg

Motor till rullgardin. Styrs via Tuya (Smartlife) och Google Home. Denna pratar via Wifi och funkar perfekt. Fick först fel skickad till mig som pratade via Blåtand istället och den funkade värdelöst. Tappade bort sig själv efter 10 minuter hela tiden. Denna funkar perfekt. Köpte direkt genom gamla Tomtop (mycket billigare än genom Ali/eBay/Temu/Wish eller liknande). Kostade 480 kr istället för runt 700 kr. Laddas via USB-C och en uppladdning ska räcka ungefär en månad. Man kan köra den kopplad till valfri USB-laddare om man vill så behöver man inte fundera på laddning. Men det är ju inte alltid man vill eller kan ha en kabel vid fönstret.
Viktigt att tänka på är att dessa funkar endast till rullgardiner/persienner som har band som på filmen ned, d.v.s. där banden går runt i en loop och inte snurras upp som på en vanlig svensk persienn. Ska försöka 3D-printa en ny spole för vanlig persienn och se om det kommer funka. De som följer med funkar inte för att all tråd som ska snurras in får inte plats i spolen. Så tänkte printa en större. Har nämligen fönster där jag vill ha fler sådana här men där jag inte vill ha rullgardin som i sovrummet.

Lagt en film nedan om man vill se den in action.

Smidig! Inte så högljudd heller

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

En God Jul?

Att man kan bli så glad över lite Micro-mat🙂
Har hostat lungorna ur mig i snart en veckas tid,och på så sätt blivit "portad" från alla sammankomster inom släkt och vänner så här lagomt till Jul🫤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahla:

Att man kan bli så glad över lite Micro-mat🙂
Har hostat lungorna ur mig i snart en veckas tid,och på så sätt blivit "portad" från alla sammankomster inom släkt och vänner så här lagomt till Jul🫤<Uppladdad bildlänk>

Hoppas det var gott och krya på dig.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Fick bli en ny skärm nu när Inet hade bra pris

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

ytterligare ett par kameror som ska ersätta mina imou kameror ute.
jag är väldigt imponerad av hur bra ai och funktioner för olika zoner dessa har, kör man dom mot HA så kan man
göra väldigt funktionella saker.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Velat testa the ridgewallet ganska länge, men aldrig riktigt kunnat motivera priserna. 1000:- för nåt som ser ut exakt så här? Jag har aldrig haft en riktig ridgewallet i handen, så vet inte hur (om ens nån) skillnad på kvalité det är. Vissa hävdar att det bara är samma som denna fast rebrandat, och för en struntsamma var det värt att testa.
Första intrycket är mycket positivt, känns rejäl och kompakt. Får se hur den stands the test of time.
Nedan är min numera pälslösa kohud från Lee som agerat kortetui i säkert 15+ år eller nåt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

3d printer, curing station och ultraljudstvätt.

Nu saknas bara grejer för ventilation innan det är dags att börja skriva ut fräcka figurer. Respirator från 3M ligger och väntar redan.
Har även köpt akrylfärg och penslar.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

<Uppladdad bildlänk>

3d printer, curing station och ultraljudstvätt.

Nu saknas bara grejer för ventilation innan det är dags att börja skriva ut fräcka figurer. Respirator från 3M ligger och väntar redan.
Har även köpt akrylfärg och penslar.

Intressant TV.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Fick denna (Direkt Interiör Ergo 312) igår, men monterade ihop den idag. Känns bra att sitta i så här långt. Känns som det är mindre risk att man glider ner och blir halvliggande då och då i den här än i min gamla stol (Arozzi Monza).

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

ytterligare ett par kameror som ska ersätta mina imou kameror ute.
jag är väldigt imponerad av hur bra ai och funktioner för olika zoner dessa har, kör man dom mot HA så kan man
göra väldigt funktionella saker.
<Uppladdad bildlänk>

Hur är storleken på dem?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max