Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Nu är jag tillbaka till Diablo 4. Lirar Rouge denna säsong är nu level 62. Rouge med pilbåge känns så mycket bättre nu än vid release och det går så mycket snabbare att levla. Jag har redan levlat ifrån min första Rouge och jag börjar knata in på min högsta levlade karaktär. Jag tänkte iaf ge mig på ett försök att ta level 100 achivementen på xboxen men vi får se hur tidskrävande det är. Jag var lite sen på season 3 så jag hade väl lite tur där med för då hann de fixa till den lite. Så som att stenarna för ens construct levlar så mycket snabbare.

Det som är lite synd är att jag inte kan få alla stenar iaf än, är väl 2 som endast kan droppa genom att besegra en boss på wt4 och det känns ju lite avlägset.

Jag använder min construct nu dels för att fylla på min mana eller vad det heter på Rouge. Och där gör den en riktigt bra jobb. Så jag kan spamma min skills väldigt mycket utan att få slut på mana.

Hur går det för er i säsong 3?

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Nu är jag tillbaka till Diablo 4. Lirar Rouge denna säsong är nu level 62. Rouge med pilbåge känns så mycket bättre nu än vid release och det går så mycket snabbare att levla. Jag har redan levlat ifrån min första Rouge och jag börjar knata in på min högsta levlade karaktär. Jag tänkte iaf ge mig på ett försök att ta level 100 achivementen på xboxen men vi får se hur tidskrävande det är. Jag var lite sen på season 3 så jag hade väl lite tur där med för då hann de fixa till den lite. Så som att stenarna för ens construct levlar så mycket snabbare.

Det som är lite synd är att jag inte kan få alla stenar iaf än, är väl 2 som endast kan droppa genom att besegra en boss på wt4 och det känns ju lite avlägset.

Jag använder min construct nu dels för att fylla på min mana eller vad det heter på Rouge. Och där gör den en riktigt bra jobb. Så jag kan spamma min skills väldigt mycket utan att få slut på mana.

Hur går det för er i säsong 3?

Har en chargebarb på lvl100 och en lightingstormdruid som lvl53 (spelar softcore för ovanlighets skull)
Körde upp 8chars till lvl100 på hc och 3 på sc förra season. Men blir nog inte lika extremt denna season hoppas jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

Har en chargebarb på lvl100 och en lightingstormdruid som lvl53 (spelar softcore för ovanlighets skull)
Körde upp 8chars till lvl100 på hc och 3 på sc förra season. Men blir nog inte lika extremt denna season hoppas jag.

Du som är rutinerad Vad kör du för snabbast levling? Jag tycker det är lite svårt att veta vad man ska göra ibland

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Testade att klocka idag ifrån lvl 63-64 tog det en halvtimme på WT3. Är det det normala? Antar att det kommer sega ner än mer ju högre level man blir. Men är det typ 30h härifrån aktiv speltid till level 100 ni som har koll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Testade att klocka idag ifrån lvl 63-64 tog det en halvtimme på WT3. Är det det normala? Antar att det kommer sega ner än mer ju högre level man blir. Men är det typ 30h härifrån aktiv speltid till level 100 ni som har koll?

när du kommer upp i WT4 så går det fortare att levla.
Du borde redan kunna köra det bara att du dödar bossen för att komma dit.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

när du kommer upp i WT4 så går det fortare att levla.
Du borde redan kunna köra det bara att du dödar bossen för att komma dit.

Ja det gick lite snabbare. Jag lyckades klara bossen på lvl 65 och nu är jag level 70. Är bra med säsongen för det finns ju mycket spelare runt omkring som hjälper en hel del.

Permalänk
Medlem

Haha, 300:- för fem kosmetiska portaler och 1000 platinums.

https://us.shop.battle.net/en-us/product/diablo-iv-dark-pathw...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Sånt hade väl varit betydligt mer ok för ett Free 2 play spel...men om man lagt 800+ kr på det...nej tack, då ska man få allt sånt gratis...jaja.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Sånt hade väl varit betydligt mer ok för ett Free 2 play spel...men om man lagt 800+ kr på det...nej tack, då ska man få allt sånt gratis...jaja.

Om det gör att de får in mer pengar till spelet och att de använder delar av pengarna till att utveckla content i spelet (och inte bara kosmetiskt lull-lull) så är jag iaf glad att det finns som möjlighet att köpa de bitarna även om jag inte själv betalar för dem

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

S3 verkar va skittråkigt. S2 va ok körde till lvl100. Skiter i denna säsong och väntar på S4. Eller skiter i spelet helt och väntar på PoE2 hehe

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

S3 verkar va skittråkigt. S2 va ok körde till lvl100. Skiter i denna säsong och väntar på S4. Eller skiter i spelet helt och väntar på PoE2 hehe

Kom och spela hardcore så ska jag göra spelet roligt för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

S3 verkar va skittråkigt. S2 va ok körde till lvl100. Skiter i denna säsong och väntar på S4. Eller skiter i spelet helt och väntar på PoE2 hehe

Samma här, fast jag tröttnade halvvägs in i S1. Väntar med att komma tillbaka tills loot-systemet byggs om från grunden.
D4 var inget för mig trots att jag har fler hundra timmar i D3, som faktiskt blev ok i och med LoD.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Kom och spela hardcore så ska jag göra spelet roligt för dig

Inte så kul när man dör pga lagg vilket det är ofta i detta spel hur pallar man sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

S3 verkar va skittråkigt. S2 va ok körde till lvl100. Skiter i denna säsong och väntar på S4. Eller skiter i spelet helt och väntar på PoE2 hehe

Jag småspelar enbart S3 för att bli ännu mer pepp på Last Epoch 1.0 releasen. S3 är som att titta på grå färg som torkar, dom är verkligen helt frånkopplade sin användarbas. S2 var okej för att vara D4, men D4 är inte direkt ett toppenspel överlag, så det säger inte jättemycket 😅

Permalänk
Skrivet av PFall:

Du som är rutinerad Vad kör du för snabbast levling? Jag tycker det är lite svårt att veta vad man ska göra ibland

Sorry för sent svar.

Jag kör mycket i questområden när jag lvlar, flyttar upp till w3 så snart jag är stark nog att få ner mobsen snabbt och samma till w4. Börjar köra nmd ganska tidigt och nästan alltid i grupp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Inte så kul när man dör pga lagg vilket det är ofta i detta spel hur pallar man sånt?

Stäng av crossplay. Sällan jag laggar till så jag dör när jag kör hc även med crossplay på.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av tozz:

Jag småspelar enbart S3 för att bli ännu mer pepp på Last Epoch 1.0 releasen.

+1
S3 är verkligen pisstråkig. Tyvärr. Jag kommer också byta ut Diablo mot LE när det släpps och senare följer PoE2.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Blir mest småspelande här också. S3 är väl ok, blev ändå bättre med patchen. Kommer iofs inte spela något annat än detta inom denna genre.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Spelet kommer till Game Pass i mars.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Någon som vill teams upp för Lilith på säsong? Sista achivementen jag har kvar i Diablo 4. Jag har en build så jag kan bygga upp en attack innan fighten och göra typ 70% av hennes liv i skada men jag har stora problem med att dodga alla hennes oneshoot saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Någon som vill teams upp för Lilith på säsong? Sista achivementen jag har kvar i Diablo 4. Jag har en build så jag kan bygga upp en attack innan fighten och göra typ 70% av hennes liv i skada men jag har stora problem med att dodga alla hennes oneshoot saker.

Jag tror nog att du får achievement om du dödar henne solo, dock inte i grupp

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Nä D4 hade behövt något år till på sig och sen ett annat team för seasonen.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag tror nog att du får achievement om du dödar henne solo, dock inte i grupp

Jag menar Xbox Achivement. Men det kanske är samma där? Det står inget om att det måste vara solo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag menar Xbox Achivement. Men det kanske är samma där? Det står inget om att det måste vara solo.

Du får achivementen oavsett om du är i solo eller grupp.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Du får achivementen oavsett om du är i solo eller grupp.

Tack. Jag fick hjälp av en snubbe på Reddit så nu är alla achivementens klara. Känns väl lite sådär att få ta hjälp med den sista men den bossfighten var rätt dryg.

Lär nog bli lite mindre d4 nu iaf till nästa säsong för det finns liksom inte så mycket drivkraft kvar i endgame. Det är väl typ att levla glyphs, få reknown för Paragon och optimera build kvar att göra, kanske hitta någon uber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Tack. Jag fick hjälp av en snubbe på Reddit så nu är alla achivementens klara. Känns väl lite sådär att få ta hjälp med den sista men den bossfighten var rätt dryg.

Lär nog bli lite mindre d4 nu iaf till nästa säsong för det finns liksom inte så mycket drivkraft kvar i endgame. Det är väl typ att levla glyphs, få reknown för Paragon och optimera build kvar att göra, kanske hitta någon uber.

Det man vill ha är ju titeln "Lilith's Doom" men då måste man döda henne solo.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Det man vill ha är ju titeln "Lilith's Doom" men då måste man döda henne solo.

mm.. jag har för första gången en build som faktist kan ta ner henne, tidigare säsonger har jag haft för lite skada så adds gått ner för segt..
men nu när jag bara ger henne en käftsmäll så dör jag istället i absolut sista fasen när hon förstör plattformen.. dom där jävla blodorbsen som far omkring oneshottar mig om och om och om igen...

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Nu blev jag klar med denna säsong, eller iaf tills gauntlet kommer.
Har de glyphs jag använder på max, alla stenar på max, har båda uber till min build (harlequin crest samt godfather). Har dödat uber lilith så jag fick min achievement. Springer igenom tier 100 dungeons.
Blev en liten ”jaha, nudå?” känsla

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Nu blev jag klar med denna säsong, eller iaf tills gauntlet kommer.
Har de glyphs jag använder på max, alla stenar på max, har båda uber till min build (harlequin crest samt godfather). Har dödat uber lilith så jag fick min achievement. Springer igenom tier 100 dungeons.
Blev en liten ”jaha, nudå?” känsla

Bara invänta nästa säsong.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

När man kör Last Epoch inser man hur torftigt Diablo 4 är. Visst LE hade stora serverproblem i flera dagar efter släpp men nu verkar dom fått till det.
Så mycket djupare skillträd, items, crafting. Samt extrem variation i builds som funkar vid endgame. Och till skillnad från PoE behöver man inte läsa sej fram till bra builds, utan det sker rätt intuitivt.
Diablo 4 är mer polerat och har grafiken. Men inte så mycket mer tyvärr.....än?

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S