Muskampen 2025 är igång! Följ kampen här -

Fattar inte varför dom flesta Swec:arna klagar på cs???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ace of Spades
Skaparna ersattes av Valves egna arbetare och communityn var ute ur bilden i alla fall när det gällde kartorna. Ingen riktigt seriös hobby-leveldesigner ger sig in på cs. Det finns ingen anledning, ni har säkert sett/hört talas om Philip "Blazeeer" Klevestads de_morningstar.
Om banan hade kommit under beta-stadierna så hade den utan tvekan godkännts av Gooseman och Cliffe. Nu för tiden är de flesta "cs-mappers" (nej de är vare sig duktiga eller lägger ner tid på sitt arbete) riktigt kassa och slänger ut sig aim-bana efter aim-bana varvat med fy-banor.

Håller inte med dig om att communityn i stort skulle vara degenererad, men jag håller delvis med dig om banorna. Flera av standardbanorna i CS är föråldrade skämt. Helt ok banor, som t.ex. cs_thunder, togs bort medan obalanserade skitbanor som assault och siege är kvar. Inte för att de går att spela jämnt på något sätt, utan enbart för att de var med från början. Tur att de inte spelas särskilt mycket längre.

Trevligt att folk som Hipshot drar sitt strå till stacken med vettiga banor iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vb
Ja, precis. Och alla andra spelfrågor kan man fråga på fragzones forum, så varför ens ha en spelavdelning här på swec?

Som sagt, många här stör sig på alla CS trådar... och man får ju garanterat bättre svar på cs.nu... tar ju inte längre tid att posta där än här. Men men, jag bryr mig inte. Läser dom ändå inte.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Avstängd

Varför hatar jag lunarstorm? Varför ser jag ner på fjortisar? Varför är Cs skit? Varför snurrar jorden?

Man kan inte svara på alla frågor alltid, ibland är det som det är.

Fast jag brukar oftast inte bry mig, det är bara när sådana här sluta-gnäll-trådar dyker upp som jag ventilerar mina åsikter.

Permalänk
Medlem

Skall säga som många andra, Comunityn är skit. Men spelet är väldigt skoj, iaf teamplay mässigt.

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Läser dom ändå inte.

Märker det

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Märker det

Åh, vilken smart kommentar.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

motsattsen till cs är ju quake (inom fps grenen). de som spelar quake tycker det är jätte kul att springa runt o skjuta allt som rör sig o göra rocketjump o allt vad det heter. man behöver alltså ha säkert 32 IQ för o klara sig bra inom spelet, bara man e snabb på musen.
cs är mer än så. cs handlar inte om att kunna skjuta mest och ha störst vapen. cs handlar helt enkelt om att tänka. du ska kunna tänka "han hörde mig där, då går han dit för han tänker att jag tänker att han borde gå dit för jag borde inte gå dit .. osv". det handlar om lagspel och hjärna helt enkelt. även om det är jävligt viktigt att kunna sikta och skjuta där med, men kolla bara på heaton (för er som inte vet det så är han väll rankad en av de bästa cs-spelarna), han siktar inte speciellt bra. hur ofta skjuter han i huvet?
att ni klagar på fjårtisar och förknippar det med communitys har helt enkelt o göra med att ni alldrig spelar annat än public. o public är ett ända stort community. pracca me polarna, lira i en klan o sluta upp me public (utom på gamers.nu servrarna). framförallt ska ni sluta klaga.

Permalänk
Medlem

som jag sagt i ca. 10 trådar innan så tror jag nog att alla spel först och främst är utvecklade åt "barn" och då är det ju inte konstigt att det förekommer omogna kommentarer från spel som har en chatt-logg i något av hörnen på skärmen. många vill väl uttrycka sig och göra sig hörd av andra, mycket pga. att dom har svårt att göra sig hörda hemma eller i skolan osv.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ejik
motsattsen till cs är ju quake (inom fps grenen). de som spelar quake tycker det är jätte kul att springa runt o skjuta allt som rör sig o göra rocketjump o allt vad det heter. man behöver alltså ha säkert 32 IQ för o klara sig bra inom spelet, bara man e snabb på musen.
cs är mer än så. cs handlar inte om att kunna skjuta mest och ha störst vapen. cs handlar helt enkelt om att tänka. du ska kunna tänka "han hörde mig där, då går han dit för han tänker att jag tänker att han borde gå dit för jag borde inte gå dit .. osv". det handlar om lagspel och hjärna helt enkelt. även om det är jävligt viktigt att kunna sikta och skjuta där med, men kolla bara på heaton (för er som inte vet det så är han väll rankad en av de bästa cs-spelarna), han siktar inte speciellt bra. hur ofta skjuter han i huvet?
att ni klagar på fjårtisar och förknippar det med communitys har helt enkelt o göra med att ni alldrig spelar annat än public. o public är ett ända stort community. pracca me polarna, lira i en klan o sluta upp me public (utom på gamers.nu servrarna). framförallt ska ni sluta klaga.

Nu fick jag mitt skratt innan maten

Det är ju jättemycket hjärna i cs, det går lite långsammare sen så försöker de få in något som de kallar realism.

Det är så att några har tröttnat på spelet efter några år och andra ser inte vad som är kul med det. Varför ska de ändra sig och tycka cs är bra? Det låter ju så på alla trådar att det är fel att inte tycka om cs. Självklart är det att tjöt man vill ha bort men jag tycker inte sånna här trådar hjälper till.

Bland det roligaste jag kan göra är att jävlas med cs-spelare...de tar ju allt med sånt allvar.

Bildspel:

Tar kort på cs-spelare. Hör kommentaren "Ah, han flasha mig!"
http://w1.302.telia.com/~u30208335/Lan/DSCF0008.JPG

Ser nöjd och belåten ut (med ost i mungipan)
http://w1.302.telia.com/~u30208335/Lan/DSCF0006.JPG

Visst är det underbart

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII

Det är ju jättemycket hjärna i cs, det går lite långsammare sen så försöker de få in något som de kallar realism.

Det är så att några har tröttnat på spelet efter några år och andra ser inte vad som är kul med det. Varför ska de ändra sig och tycka cs är bra? Det låter ju så på alla trådar att det är fel att inte tycka om cs. Självklart är det att tjöt man vill ha bort men jag tycker inte sånna här trådar hjälper till.

Bland det roligaste jag kan göra är att jävlas med cs-spelare...de tar ju allt med sånt allvar.

Bildspel:

Visst är det underbart

haha, stabilt grabben

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Jag som tillhör skaran leveldesigners (www.leveldesign.nu) vet mycket väl att de flesta mappers inte har mycket över till cs spelare och deras hemmabyggda banor.

Om jag skulle ta lite av mina åsikter om cs. Jag har spelat cs sen Beta 1 (eller var det två?) och fram till och med Beta 7.0 var det både kul och trevligt spel som gick att köra på public servrar. Det blev ett uppehåll tills 1.3 och då var det någorlunda kul när man körde med bra personer. Sedan kom 1.4 och hela cs blev plötsligt tråkigt, när 1.5 kom, visst det var bättre men inte tillräckligt bra för att jag skulle sätta mig vid det.

Vad hände efter beta 7.0 då? Jo Valve tänkte vara smarta och släppa en reatil-version av cs.
Skaparna ersattes av Valves egna arbetare och communityn var ute ur bilden i alla fall när det gällde kartorna. Ingen riktigt seriös hobby-leveldesigner ger sig in på cs. Det finns ingen anledning, ni har säkert sett/hört talas om Philip "Blazeeer" Klevestads de_morningstar.
Om banan hade kommit under beta-stadierna så hade den utan tvekan godkännts av Gooseman och Cliffe. Nu för tiden är de flesta "cs-mappers" (nej de är vare sig duktiga eller lägger ner tid på sitt arbete) riktigt kassa och slänger ut sig aim-bana efter aim-bana varvat med fy-banor. Oavsett om du som mapper gör en bana som ser bättre ut än Morningstar så blir den inte spelad pga att cs-fjortis-spelarna föredrar aim-banor där de påstår att de övar upp min aim på. Pfff.

Communityn förstördes av att communityns förstördes av Valve.

just därför tycker jag att leveldesign ska ägna sig mer åt NS, Dod och HL och bara skita i cs...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Varför hatar jag lunarstorm? Varför ser jag ner på fjortisar? Varför är Cs skit? Varför snurrar jorden?

Man kan inte svara på alla frågor alltid, ibland är det som det är.

Fast jag brukar oftast inte bry mig, det är bara när sådana här sluta-gnäll-trådar dyker upp som jag ventilerar mina åsikter.

att hata lunarstorm borde vara allmän lag

Visa signatur

-slow suicide's no way to go

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
för att det är ett fjortisspel

va ?.......bra komentar där.....

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Håller inte med dig om att communityn i stort skulle vara degenererad, men jag håller delvis med dig om banorna. Flera av standardbanorna i CS är föråldrade skämt. Helt ok banor, som t.ex. cs_thunder, togs bort medan obalanserade skitbanor som assault och siege är kvar. Inte för att de går att spela jämnt på något sätt, utan enbart för att de var med från början. Tur att de inte spelas särskilt mycket längre.

Trevligt att folk som Hipshot drar sitt strå till stacken med vettiga banor iaf.

cs_Assault spelar fortfarande flera stycken.
Jag tror att det finns en väldigt bra anledning till varför cs_Siege är kvar som bana.
Skaparen Noth1ng begick självmord och som en slags heder till honom.

Visa signatur

War driving ÄR en sport.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
va ?.......bra komentar där.....

Tja den är ju sann iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

cs_Assault spelar fortfarande flera stycken.

Hehe jodå det tror jag också.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dai the Flu
Tja den är ju sann iaf.

varför skulle jag skriva nåt som inte är sant?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klart att cs_assault spelas. Den har funnits med länge och det finns säkert de som spelar den för att få lite nostalgikänsla och det är dessutom en bra bana helt enkelt.

Jag har personligen inte spelat cs på ett bra tag. Spelet i sig har jag inte mycket emot men det finns de som spelar det som inte är så trevliga. Jag tyckte i höstas tror jag det var att det skapades väldigt många trådar om cs på detta forumet. Många tyckte säkert som jag att de kunde lika bra hålla sig till cs.nu eller i alla fall leta efter sökfunktionen här på forumet. Men nu tycker jag att det faktiskt inte skapas så många trådar angående cs. Det beror nog till en stor del på att det skapades en ordentlig cs-faq och att intresset för cs har minskat. Om det kommer flera trådar i veckan angående samma saker som det gjorde ett tag blir man ganska irriterad på cs-communityn.

Sen skulle jag vilja säga till dig ejik att quake kräver mer än 32 i iq. Du måste vara smart för att vara riktigt bra i detta spel. Jag börjar undra om du ens har spelat det? Jag pratar alltså om quake och inte quake3. I quake går det så pass snabbt att man måste kunna tänka ut vad man ska göra väldigt fort och det handlar inte bara om att vara bra på att sikta. Har du spelat dm4 i quake så vet du vad jag snackar om.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Bildspel:

Visst är det underbart

nej spelet har inget med realism att göra. det handlar bara om att tänka, precis som schack. det har varken fin grafik eller realism eller stora balla vapen, det är bara helt enkelt en balans i spelet som inte går att förklara för er som inte fattar

Permalänk
Citat:

nej spelet har inget med realism att göra. det handlar bara om att tänka, precis som schack. det har varken fin grafik eller realism eller stora balla vapen, det är bara helt enkelt en balans i spelet som inte går att förklara för er som inte fattar

Kan du inte förklara den känslan för mig? Jag skriver spel som fritidsintresse och skulle vilja veta vad den känslan är så att jag kan göra saker bättre.

Permalänk
Medlem

oki, anledningen till att jag inte har märkt konstiga o korkade personer är la bara för att jag spelar med seriösa typer så som mina bröder o brödernas arbetskamrater, men men dessutom kunde la inte jag veta att såna här frågar har förekommit tidigare,,,, denna tråden borde klistras så andra undrande kan läsa!!

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan du inte förklara den känslan för mig? Jag skriver spel som fritidsintresse och skulle vilja veta vad den känslan är så att jag kan göra saker bättre.

Hehe, den som förstår hur man skriver spel med CS, SC eller Q3-känsla (De 3 spel som har bäst känsla enl. mig) och kan överföra det till sitt egna spel blir nog mkt rik o berömd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [[GejmZ]]
intressant ämne, SWECare gnäller på att CS spelarna är en gnälling comunity, och somliga CS spelare gnäller på att SWECarna gnäller på att CS spelarna gnäller...

Hehehe, huvudet på spiken.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk

Re: Fattar inte varför dom flesta Swec:arna klagar på cs???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheTrooper
Fattar inte varför dom flesta Swec:arna klagar på cs, jag menar cs är ju ett kul spel, tycker iaf jag

men varför är det så hatat av vissa?

fattar inte dock varför folk inte lär sig at sluta skriva dom här förbannade jävla störda trådarna om cs för helvete..ingen vill veta av dom...så om ingen på swec skriver om cs är de ingen på swec heller som sitter o klagar på cs...las Faq om cs o håll käften...

Permalänk
Medlem
Citat:

Med tanke på det du skriver i ditt inlägg angående Quake, så antar jag att du inte har spelat speciellt mycket, iaf inte mot någon vettig motspelare. För att säga det så snabbt och enkelt som möjligt, så är det minst lika mycket strategi och teknik i Quake 3 som det är i CS. Det som du skrev om Quake stämmer absolut inte.

Edit: Varför använder sig swec folket av FAQ tråden som är klistrad? Jag menar, alla andra spel som är populära att snacka om har en "egen" tråd. Samma sak med andra ämnen här på swec. Om allt CS folk skulle kunna hålla sig till den så skulle man slippa dom

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jag spelade cs för några år sedan men slätade av skiten pga alla fjortisar som fick hem en företagsdator från sin fars/mors jobb fick för sig att dom var tvugna att börja spela. Det enda felet är att dom inte har någon skam i kroppen och klagar och beter sig allmänt svinigt. Så hela communityn förstördes.

Visa signatur

"Life huh... It's a motherfucker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag som tillhör skaran leveldesigners (www.leveldesign.nu) vet mycket väl att de flesta mappers inte har mycket över till cs spelare och deras hemmabyggda banor.

Om jag skulle ta lite av mina åsikter om cs. Jag har spelat cs sen Beta 1 (eller var det två?) och fram till och med Beta 7.0 var det både kul och trevligt spel som gick att köra på public servrar. Det blev ett uppehåll tills 1.3 och då var det någorlunda kul när man körde med bra personer. Sedan kom 1.4 och hela cs blev plötsligt tråkigt, när 1.5 kom, visst det var bättre men inte tillräckligt bra för att jag skulle sätta mig vid det.

Vad hände efter beta 7.0 då? Jo Valve tänkte vara smarta och släppa en reatil-version av cs.
Om banan hade kommit under beta-stadierna så hade den utan tvekan godkännts av Gooseman och Cliffe. Nu för tiden är de flesta "cs-mappers" (nej de är vare sig duktiga eller lägger ner tid på sitt arbete) riktigt kassa och slänger ut sig aim-bana efter aim-bana varvat med fy-banor. Oavsett om du som mapper gör en bana som ser bättre ut än Morningstar så blir den inte spelad pga att cs-fjortis-spelarna föredrar aim-banor där de påstår att de övar upp min aim på. Pfff.

Communityn förstördes av att communityns förstördes av Valve.

Philip Klevestav går i min klass. Han hade jobbat på den där "mapen" i typ ett år. =/

Edit: Jag lirar CS lite då och då. Jag och en polare brukar lira oseriöst på seriösa servrar, och kuta runt med kniv, ligga i bahåll m.m. Det är skoj.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Alltså, problemet med många som bara klagar på cs är att de lirat de enbart några få ggr, eller enbart på samma servrar, och oftast då på någon server där det sitter någon lite 12-åring och är admin.. Därav blir det nog som många säger, att det bara är fjortisar som spelar och att de inte kan sköta sig och så vidare.. Spelar själv cs och har gjort det i lite över 2 år och tycker fortfarande det är lika kul, har nu inte spelat public mer än någon timme per månad på 1.5 år och just av den orsaken att det knappt finns servrar där folket kan sköta sig, det är trist men sant. Dock är det itne publicliret jag brinner för, utan klanspelet, finns inget roligare än att sitta å lira me folk man känner över internet, ofta lirar man bara för att sitta å snacka me polarna över voicen... Kan bara råda alla som bara testat public att börja lira i klan och försöka välja motstånd, inget går upp emot en skön match där inget gnäll osv förekommer... Och jag kan lova att cs är svårare att bli bra i än till exempel quake, hade lirat cs i cirka ett år när jag testa quake, och vad händer, oj, jag upptäcker att det räckte med att ha lirat quake en månad så var jag uppe i samma nivå som mina polare som lirat det i 1 år... Något sådant skulle aldrig hända i cs... Nånå, vissa kommer aldrig gå att övertyga, men jag håller i varje fall fast vid att cs är det bästa som går att hitta i spelväg om man är ute efter känsla...

Visa signatur

äsch...

Permalänk
Medlem

Så fort jag sticker fram huvudet i cs så dör jag
Där är en anledning varför jag inte spelar det.

Visa signatur

Min utvecklingsblogg: http://blog.iostream.cc

Permalänk
Livstids semester

Därför Counter-Strike är ett spel för omogna indvider, som inte kan stava, ännu tala begriplig svenska så att man förstår dem.

Samla ihop pöbbeln i något koncentrationsläger och gör processen kort med dem.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!