Permalänk
Medlem

UT hjälp!!!

Jag blev akut less på BF så jag gick å köpte ett ex av gamla hederliga Unreal Tournament. Dock så har jag ett problem. Spelet hänger sig när jag ska ändra upplösning eller färgdjup! Jag vägrar spela i 640x480.... Nån som kan ge förslag vad som kan vara fel? Jag har en XP 2.0 med ett GF4 med detonator 44.03. Kan det vara så att det är för moderna grafikdrivisar för gamla UT?

Visa signatur

[JDG] pvt. Ghost_Dog -the way of the samurai (Klantagg från -02 som jag inte har hjärta att ta bort)

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det hänger sig då? Det brukar ta ett bra tag att ändra upplösning i UT så låt den ladda ett par minuter eller så.

Permalänk
Medlem

Du kan alltid testa o köra i OpenGL istället för Directx (lr tvärt om).

Permalänk
Medlem

Jo det gick att ändra upplösning i OpenGL men då får man ju leva med lite texturflimmer och sånt... Jaja skit samma spelet hade ändå fölorat sin charm. 250:- ät h-vete....

Visa signatur

[JDG] pvt. Ghost_Dog -the way of the samurai (Klantagg från -02 som jag inte har hjärta att ta bort)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joham
Jo det gick att ändra upplösning i OpenGL men då får man ju leva med lite texturflimmer och sånt... Jaja skit samma spelet hade ändå fölorat sin charm. 250:- ät h-vete....

Kass inställning...

Testa dessa d3d/opengl drivarna:

http://www.clanvikings.org/tnse/D3DTNSeDrv.zip
http://www.i4games.net/download/ut/UT436-OpenGLDrv-090602.zip

Sen hoppas jag innerligt att du kör med senaste patchen

Visa signatur

Oh. Uhm, look... if we built this large wooden badger...

Permalänk

Det kan ta flera minuter innan det händer nåt när du ändrar upplösning/färgdjup när du kör D3D, så det är väl bara att vänta, eller gå och ta en fika eller nåt så länge.

Permalänk
Medlem

eller så kan du ändra i UnrealTournament.ini under [WinDrv.WindowsClient]
FullscreenViewportX=1024
FullscreenViewportY=768

Visa signatur

Oh. Uhm, look... if we built this large wooden badger...

Permalänk
Medlem

ahh..gammla UT ..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Xp 2.0? Vad är det?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Sen finns det en OpenGL-patch till UT så att man får lite ljusare, helt perfekt är den. Själv rekommenderar jag OpenGL till UT, det är bättre.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!