Googles nya AI-sammanfattningar får reklam

Permalänk
Melding Plague

Googles nya AI-sammanfattningar får reklam

Ny sökfunktion betyder nya annonsmöjligheter, menar Google.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det pratas nu lika mycket om Ai som multimediadator år 1993. Där vissa år 1993 påstod att färgskärm, ljud, cdromspelare, grafikkort som klarade av att visa rörliga var framtiden och de kunde inte ha mer fel. För ingen av mina datorer idag har en cdromspelare.

Bortsett från det så lever vi i en spännande tid. Där allt kommer bli mer anpassat efter individen. Viss reklam är bara meningslöst att ha för vissa användare. Och för att få valuta för reklampengarna så bör den riktas.

Permalänk
Medlem

🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det pratas nu lika mycket om Ai som multimediadator år 1993. Där vissa år 1993 påstod att färgskärm, ljud, cdromspelare, grafikkort som klarade av att visa rörliga var framtiden och de kunde inte ha mer fel. För ingen av mina datorer idag har en cdromspelare.

Bortsett från det så lever vi i en spännande tid. Där allt kommer bli mer anpassat efter individen. Viss reklam är bara meningslöst att ha för vissa användare. Och för att få valuta för reklampengarna så bör den riktas.

Menar du att multimedia försvann?

OT: Är väl inget konstigt att ett reklamföretag visar reklam? Sett "nyheten" på många sidor men känns ganska nyhetsfattigt.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Menar du att multimedia försvann?

OT: Är väl inget konstigt att ett reklamföretag visar reklam? Sett "nyheten" på många sidor men känns ganska nyhetsfattigt.

Jag var ironisk.

Och bätrre mer riktad reklam är framtiden. Om man någon gång slå på linhärtv får man mängder med reklam som ofta är helt meningslös för en då man inte år målgruppen för att köpa produkten rller tjänstrn. Jag tänker t.ex på spelreklam där de inte ens nämner vinstodsen utan enbart fokuserar på hur enkelt det är att börja spela och hur roligt det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det pratas nu lika mycket om Ai som multimediadator år 1993. Där vissa år 1993 påstod att färgskärm, ljud, cdromspelare, grafikkort som klarade av att visa rörliga var framtiden och de kunde inte ha mer fel. För ingen av mina datorer idag har en cdromspelare.

Bortsett från det så lever vi i en spännande tid. Där allt kommer bli mer anpassat efter individen. Viss reklam är bara meningslöst att ha för vissa användare. Och för att få valuta för reklampengarna så bör den riktas.

De hade ändå 75% rätt. 3/4.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av kelthar:

De hade ändå 75% rätt. 3/4.

De hade 100% rätt. Det är bara det att om man går väldigt lång fram i tiden så kan en teknik bli utdaterad. Många använder även även "cdrom teknik" på deras konsoler.
Det speciella med cdrom var den extrema datamängd som folk fick till sina datorer, där vi idag har ännu större datamängd fast vi får den genom internet som dynamisk kan uppdateras.

Med det sagt. Ai kan ofta idag ses meningslöst, men jag tror det kommer bli i typ allt.

Permalänk
Medlem

Man kan lita mindre och mindre på Googles sökresultat känns det som. Google har varit den bästa sökmotorn i många år men nu sista tiden känns det som den fort går ner sig. Jag gick över till DDG för ett tag sedan, i vissa fall träffar den rätt men i vissa fall är den inte lika bra som Google kan vara ibland. Synd att de förstör Googles sökmotor som har varit så bra i så många år.

Att Google och MS matar oss med AI-saker just nu gör att jag blir mer anti mot dom, precis som jag inte tycker om reklam som kastas i ansiktet när man inte vill.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

De hade 100% rätt. Det är bara det att om man går väldigt lång fram i tiden så kan en teknik bli utdaterad. Många använder även även "cdrom teknik" på deras konsoler.
Det speciella med cdrom var den extrema datamängd som folk fick till sina datorer, där vi idag har ännu större datamängd fast vi får den genom internet som dynamisk kan uppdateras.

Med det sagt. Ai kan ofta idag ses meningslöst, men jag tror det kommer bli i typ allt.

Jag tolkar det som att du menar att när vi väl kombinerar AI med CD-ROM så kommer det att förändra hela världen och den kommer aldrig vara sig lik igen.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av kelthar:

Jag tolkar det som att du menar att när vi väl kombinerar AI med CD-ROM så kommer det att förändra hela världen och den kommer aldrig vara sig lik igen.

Nej snarare att Ai förändrar världen precis som multimediadatorer gjorde detsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Nej snarare att Ai förändrar världen precis som multimediadatorer gjorde detsamma.

Jo ... alltså ... jag förstår exakt vad du menar ju! >> vi ska installera NPU:er i framtida CD-ROMs och sedan blir inget sig likt.

Multimedia-AI:s helt enkelt. HemPC blir ist HemAI. Subventionera HemAIs så varje familj ha en egen AI.

Simple af.

(om det inte har framgått att jag bara tramsar / skojar i dessa svaren så läs denna raden igen)

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Undrar hur detta kommer påverka riktigt content creation. Någon måste juh initialt lägga upp materialet som AI sedan behandlar och presenterar.

Exempelvis testerna Swec gör och liknande. Riskerar internet att bli mycket smalare och möjligen lätt att kontrollera för några få stora aktörer framöver?

Visa signatur