Apple kan släppa supertunn, superdyr Iphone 2025

Permalänk
Medlem

Samma grepp som när de chockhöjde priset med iphone X låter det som. Lansera de vanliga modellerna till gamla priset och låtsas att det nya egentliga flaggskeppet är en udda fågel som de flesta inte behöver, och ducka därmed rubrikerna om att de faktiskt chockhöjer priserna. Året efter är det nya priset standard.

Cook har varit rätt kreativ med olika prishöjningar, marknadssegmentering, avbetalningsplaner och merförsäljning av tillbehör och tjänster sedan han tog över. Produkterna han ärvde från Jobs har varit tillräckligt populära för att det skall fungera och det har genererat en massa pengar, men det finns en gräns.

Någonstans finns ett pris där även den mest inbitne Apple-entusiast känner sig lurad, och jag tror det är extra viktigt för Apple att deras kunder aldrig känner sig lurade. Lojaliteten hänger på att man känner att man får värde för pengarna även om det är dyrt.

Som de säger, du kan klippa ett får många gånger men du kan flå det bara en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korpisavu:

Personligen hade jag varit mer intressared av en ny Mini men de borde göra dem tjockare istället så att kamerabumpen kunde försvinna.

Steve hade aldrig tolererat kamerabumpen, han hade tvingat ingenjörerna att lösa det, saknar hans perfektionism!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en iPhone 6 med moderna komponenter, så liten, lätt och smidig har de inte släppt sen dess

Ja jag vet SE, men den har ju kass kamera och annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Steve hade aldrig tolererat kamerabumpen, han hade tvingat ingenjörerna att lösa det, saknar hans perfektionism!

Med tanke på saker som "just don't hold it that way" så fanns det en del glipor även i den perfektionismen så man vet aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratbongo:

Med tanke på saker som "just don't hold it that way" så fanns det en del glipor även i den perfektionismen så man vet aldrig.

Allt fångas inte i tid, tror vi kan vara rätt säkra på att en del internt fick en redig uppsträckning efter den missen så det inte skulle ske igen.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Jag gillar idén. Otympliga telefoner suger, nämligen!

Att den kommer heta "slim" är jag lite tveksam inför, dock. Dels låter det inte jätte-premium. Dels brukar inte Apples marknadsföring vara det som läcker, speciellt inte i tidigt skede. Det brukar vara glosor från underleverantörer som flyger runt vilka kan vara hur fel som helst.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korpisavu:

Personligen hade jag varit mer intressared av en ny Mini men de borde göra dem tjockare istället så att kamerabumpen kunde försvinna.

Ja gärna detta, tjockare så den kan ha ännu mer batteri också.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 191 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Lär inte göra någon skillnad att den är tunnare, det är passiv kylning oavsett.

Så mindre metall som kan fördela värmen = varmare telefon och risk för throttling eller???

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Med en feature som gör att tidigare borttaget material sedan några år tillbaka alltid sparas och kan dyka upp igen när man minst anar det....
Nej just det ja, den funktionen finns ju redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Som jag skrev vissa personer påstår att mobilen löser allt, men lösningen räcker ej åt alla. Väldigt många har singel point failure. Är nycklarna borta så kommer de ej in. Visst kan de ringa någon, men det kan de ändå.

Min poäng att att man har denna klump med saker, inte ovanligt i ett riktigt tjockt plånboksfodral till mobilen. Och nu kan man köpa en pyttesmalare mobil, som knappt gör mobilplånboksfodralet mindre.

Absolut, jag fattar.

Problemet är ju att man idag bygger telefoner för att folk ska sätta skal på dem (material och pris).
Sedan att folk tycker det är smidigt att ha 15cm feta telefon + plånbokskombinationer får stå för dem...

En annan drömmer sig tillbaka till briljanten att en tappad telefon resulterade i att batteriet skjuts ut i Mach 3 för att ta upp energin och rädda telefonen...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

superdyr? Vad kallar man dagens iPhone då?! Frugan gav 17K för sin nya iPhone.... Helt stört....

Visa signatur

Cooler Master budget case, i7 8700, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

hmm, Nokias banan telefon går alltså igen, var det inte samsung som satsade på lätt böjda (i fickan) modeller senast?

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Angående batteriet. Så enligt rykten ingår det en 300m förlängningskabel och då är det problemet löst. -Längre än 300m ifrån sin bostad behöver människa ingen gå.

Det stora problemet med dagens mobiler är att de inte ersätter nycklar, körkort och bankomatkort. Vissa personer säger att de helt har skippat dessa 3st saker, men för de flesta är inte "mobilen" tillräckligt bra ännu för att skippa dessa.
Det innebär att man ändå bär med sig en massa bröte ut och lite tunnare mobil förändrar knappt detta.

Är väl en av dem. Yale doorman hemma, körkort behöver jag inte ha då det räcker att kunna indentifiera sig vid kontroll, bank id leg räcker, och Apple Pay. Tycker det är alldeles utmärkt men klart att det finns en viss sårbarhet. Huset finns alternativ ingång till via garaget (dock appstyrd garageöppnare 😁)… skulle jag tappa min mobil har jag dock flera familjemedlemmar med mobiler.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Varför kan de inte bara ge oss en ny mini..

Permalänk

Finns det någon övregräns för vad Apple kan kränga Mobiler för och fortfarande gå med vinst?
Så klart blir det mera vinst för en dyrare mobil, men det måste väl säljas en viss mängd för att gå med vinst?

Hur många köper en mobil för 50K?

Permalänk

Jag önskar följande
Att man kan ha den i byxfickan utan att telefonen får spel om att något vidrör skärmen. Många gånger jag har blivit irriterad över det problemet.

Bättre avancerad kamera inställning så man verkligen kan ställa in utifrån ljuset och RAW automatiskt på. För närvarande om man väljer RAW i inställningarna så är den av och man måste välja att slå på läget vid varje foto

Istället för 3st medelbra sensorer vill jag att de kunde gjort en enda bra sensor. Om de nu har så mycket pengar tillgängligt varför kan de inte välja det bästa som finns från Sony.

Vill jag se full wifi 7 inte för att 6E är dåligt utan varför kostar den 15k utan att ha det senaste stödet.

Bättre laddning. Ge den minst 65w

Vill jag se någon mm större skäm och bättre batteri

Permalänk
Medlem

Jag har alltid känt att jag behöver en lyxigare, lite dyrare variant av iPhone som skiljer mig från patrasket...lätt värt ett sms-lån.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Någonstans finns ett pris där även den mest inbitne Apple-entusiast känner sig lurad, och jag tror det är extra viktigt för Apple att deras kunder aldrig känner sig lurade. Lojaliteten hänger på att man känner att man får värde för pengarna även om det är dyrt.

Som de säger, du kan klippa ett får många gånger men du kan flå det bara en gång.

Jepp, jag har köpt Apple-produkter i 20 års tid.
Men sedan Cook tog över har det blivit betydligt färre.
Senaste Macen köpte jag 2011, iPhone 2018. iPad 2021.
Tidigare fick man bra värde även i basprodukterna, men numera fungerar de bara som lockpriser.
Så det blir ingen ny Mac och nästa iPhone blir nog begagnad. Troligen beggad iPad också när den behöver bytas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Jepp, jag har köpt Apple-produkter i 20 års tid.
Men sedan Cook tog över har det blivit betydligt färre.
Senaste Macen köpte jag 2011, iPhone 2018. iPad 2021.
Tidigare fick man bra värde även i basprodukterna, men numera fungerar de bara som lockpriser.
Så det blir ingen ny Mac och nästa iPhone blir nog begagnad. Troligen beggad iPad också när den behöver bytas.

Samma här i princip, och vi är nog flera som uppgraderar alltmer sällan. Hoppas det börjar märkas i kvartalsrapporterna så Cook byter strategi, det har varit alldeles för framgångsrikt hittills tyvärr!

Det som stör mig mest är inte ens priset utan värdet - 8 gig minne i en macbook pro för över 21000 kr är en förolämpning 2024. Jag gav mindre för en 16gigs macbook pro för över 10 år sedan!

Eller 27" retina imac. Den var billigare än vad Cook säljer enbart skärmen för i dag. Bara för att han kan, bevisligen inte för att det behöver kosta i närheten så mycket.

Det är på något sätt respektlöst kan jag tycka. Applekunderna är lojala men lojaliteten kan inte 100% översättas till ett dollarvärde. Den underförstådda dealen är att Apple gav "lite extra" för merpriset. Retinaskärm exempelvis. Om alla "extra" kostar exakt vad de är värda som separata produkter på öppna marknaden så har Apple tagit allt värde ur transaktionen från kunden. och det ger ingen bra känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Jag har alltid känt att jag behöver en lyxigare, lite dyrare variant av iPhone som skiljer mig från patrasket...lätt värt ett sms-lån.

Ja, egentligen kan ju en vanlig arbetare ha den dyraste iPhonen, till skillnad från dyraste bilen, boendet, klockan osv. (vilket också förklarar varför en del lånar till telefon antar jag)

För att ge iPhone mer status kan det nog funka för en del att ha en jättedyr och supertunn mobil i innerfickan på kavajen. Eller vad nu statustörstande människor har för kläder.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Ja, egentligen kan ju en vanlig arbetare ha den dyraste iPhonen, till skillnad från dyraste bilen, boendet, klockan osv. (vilket också förklarar varför en del lånar till telefon antar jag)

För att ge iPhone mer status kan det nog funka för en del att ha en jättedyr och supertunn mobil i innerfickan på kavajen. Eller vad nu statustörstande människor har för kläder.

Aldrig förstått mig på att det skulle vara status med iPhone, det är en telefon och 20 tusen är inte jättemycket idag, de kanske skulle börja med kontantinsats på prylar också, att man får slanta upp hälften och låna hälften.
Känns orimligt att man ska kunna köpa en pryl för 20000kr om man inte har råd utan måste låna till den, ja jag vet att det är önsketänkande för företagen som profiterar på dessa lån kommer göra allt för att folk ska maxa sina lån.

Jag köper en ny varannat år, men det är för att de fungerar bra, väldigt sällan det varit nåt som strular med iPhone.
Jag bryr mig inte ett dugg om meddelanden är blå eller inte, däremot är det så mycket lättare att skicka bilder som inte komprimeras sönder mellan iPhones än mellan Android och iPhone. Där kanske operatörerna skulle ta lite ansvar och höja gränsen för data via MMS eller ta fram ett nytt protokoll för det.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dem8n:

Aldrig förstått mig på att det skulle vara status med iPhone, det är en telefon och 20 tusen är inte jättemycket idag, de kanske skulle börja med kontantinsats på prylar också, att man får slanta upp hälften och låna hälften.
Känns orimligt att man ska kunna köpa en pryl för 20000kr om man inte har råd utan måste låna till den, ja jag vet att det är önsketänkande för företagen som profiterar på dessa lån kommer göra allt för att folk ska maxa sina lån.

Jag köper en ny varannat år, men det är för att de fungerar bra, väldigt sällan det varit nåt som strular med iPhone.
Jag bryr mig inte ett dugg om meddelanden är blå eller inte, däremot är det så mycket lättare att skicka bilder som inte komprimeras sönder mellan iPhones än mellan Android och iPhone. Där kanske operatörerna skulle ta lite ansvar och höja gränsen för data via MMS eller ta fram ett nytt protokoll för det.

I USA är färgen på bubblorna livsviktiga och det finns redan e post och diverse filöverföringsprotokoll för att skicka stora filer så inget nytt behövs såvida inte Apple ska ha nått eget proprietärt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

I USA är färgen på bubblorna livsviktiga och det finns redan e post och diverse filöverföringsprotokoll för att skicka stora filer så inget nytt behövs såvida inte Apple ska ha nått eget proprietärt.

USA är USA 😅

E-post fungerar inte om du ska skicka många bilder, använda sidor som sprend är bökigare än att dra iväg dem via MMS.
Öperatörerna kan utan problem släppa igenom stora filer som MMS idag, jag förstår inte varför man ska behöva använda workarounds som e-post, iMessage, diverse websidor.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Wiggin:

Jag har alltid känt att jag behöver en lyxigare, lite dyrare variant av iPhone som skiljer mig från patrasket...lätt värt ett sms-lån.

Sa alla som hamnade i Lyxfällan 😁

Skrivet av Pirum:

Ja, egentligen kan ju en vanlig arbetare ha den dyraste iPhonen, till skillnad från dyraste bilen, boendet, klockan osv. (vilket också förklarar varför en del lånar till telefon antar jag)

För att ge iPhone mer status kan det nog funka för en del att ha en jättedyr och supertunn mobil i innerfickan på kavajen. Eller vad nu statustörstande människor har för kläder.

Angående det här med status. När jag var 26-28 år så hängde jag ett tag med två pers. Vi var på ett uteställe en kväll o den ena (Armin) sa han tappat luren. Han hade plånboken o luren högt i fickorna så minst hälften syntes.

Jag frågade varför han hade grejerna nere i fickorna.

"Det ska synas att jag har grejer."

Ok....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]