Permalänk

Razer blade 15

Fungerar som den ska, inga döda pixlar etc.
Nyskick
Skulle dock behöva bytas CMOS batteri!

Har använt mig av MSI afterburner samt Throttlestop för att minska temperaturen på komponenterna.
Brukar även koppla ur laddaren när jag inte spelar då det sliter mindre på batteriet.

Specs:

I7-10750H (6 kärnor, 12 trådar)
RTX 2070 Max-Q 8GB
16 GB RAM
512 GB SSD
15.6 FHD 144hz

Temperatur på CPU och GPU med en undervolt på -35mv:

CPU: 45 grader
GPU: 40 grader

Under belastning:

CPU: 63 - 80 grader beroende på belastning
GPU: 62 - 75 grader

Laddare medföljer såklart!

Det är bara att skriva ifall man har några frågor!

Kan gå ner i pris vid snabb affär, dvs att köparen betalar med swisch.

Mvh Adam

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Intressant!
Vilken modell är det mer exakt?
Det jag är ute efter är nog framförallt: Visst har den en tom m.2-slot? Thunderbolt3? en eller två? en 16GB-DIM eller 2*8?
Batteritid är väl inte det en gaminglaptop är gjord för men hur är den?

Permalänk
Medlem

Börjar med bud på 4000:- +frakt

Permalänk

Är 10th gen upplåst för undervolt? Tänker på hela plundervoltgrejen. Sorry för OT.

4100 + frakt.

Visa signatur

Gigabyte B550i - Ryzen 5600x - 64gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RTX 3080 - NR200P

Permalänk
Skrivet av EinarB:

Intressant!
Vilken modell är det mer exakt?
Det jag är ute efter är nog framförallt: Visst har den en tom m.2-slot? Thunderbolt3? en eller två? en 16GB-DIM eller 2*8?
Batteritid är väl inte det en gaminglaptop är gjord för men hur är den?

Det är Razer Blade 15 Base Model 2020 modellen

Lite osäker på hur många m.2 slots den har, men den har en thunderbolt port. Samt två stycken ram stickor!

Batteritiden är runt 5 timmar med ljusstyrkan på 75% och batterispararläge.

Hittar inte kvittot just nu men är nästan säker på att det var denna jag köpte: https://www.webhallen.com/se/product/317333-Razer-Blade-15-Ba...

Permalänk
Skrivet av henkrik92:

Är 10th gen upplåst för undervolt? Tänker på hela plundervoltgrejen. Sorry för OT.

4100 + frakt.

Något jag har missat, men funkar fint för mig! Har inte stött på några problem etc

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 4 500 kr hämta/mötas/skickas (beroende på var i Götet)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

4650 +frakt

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 4 800 kr hämta/mötas(/skickas)
Permalänk
Medlem

5000 +frakt

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 5 200 kr hämta/mötas
Permalänk
Medlem

@Olsenstenen, några tankar på när du avslutar eller finns det någon minstapris som det måste upp till?

Permalänk
Skrivet av EinarB:

@Olsenstenen, några tankar på när du avslutar eller finns det någon minstapris som det måste upp till?

Jag är för nuvarande bortrest med jobbet och kommer hem i början på nästa vecka! Om inte datorn behövs i jobbet så är tanken att jag ska avsluta budning då.

Ursäktar för oklarheten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsenstenen:

Jag är för nuvarande bortrest med jobbet och kommer hem i början på nästa vecka! Om inte datorn behövs i jobbet så är tanken att jag ska avsluta budning då.

Hej igen!

Vad tror du om jobb-behov och budgivnings-stopp?

/Einar

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 5 400 kr + frakt
Permalänk
Skrivet av EinarB:

Hej igen!

Vad tror du om jobb-behov och budgivnings-stopp?

/Einar

Var i behov av datorn i några dagar, men allt det verkar vara löst nu!

Hade helst velat få upp priset en bit till, har fått ett prisförslag på Tradera för 5850 + frakt men inget jag har tackat ja till ännu.

Mvh Adam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsenstenen:

Var i behov av datorn i några dagar, men allt det verkar vara löst nu!

Hade helst velat få upp priset en bit till, har fått ett prisförslag på Tradera för 5850 + frakt men inget jag har tackat ja till ännu.

Mvh Adam

Jag gissar att vi på SweClockers är för snåla för att matcha tradera/blocket-priser, så brukar det vara

Även om jag gärna köpt datorn så kommer jag inte matcha, inte för att datorn inte är värd det utan bara att jag inte har ett så stort behov just nu (barnen får klara sig ett tag till).

/Einar

Permalänk
Skrivet av EinarB:

Jag gissar att vi på SweClockers är för snåla för att matcha tradera/blocket-priser, så brukar det vara

Även om jag gärna köpt datorn så kommer jag inte matcha, inte för att datorn inte är värd det utan bara att jag inte har ett så stort behov just nu (barnen får klara sig ett tag till).

/Einar

Haha äsch då, hade kunnat gå med på de buden annars, men är i behov av pengarna för ska nämligen flytta i månadsskiftet.

Absolut, det förstår jag! Hoppas du hittar någon dator som fyller de behoven du söker!

Mvh Adam

Permalänk

Datorn finns ute på tradera, för dem som är intresserad e. Så kan man lägga ett köpförslag eller bud i DM funktionen!

Annonsen: https://www.tradera.com/item/636009752

Är inte så insatt på sweclockers betalsystem så kör helst via Tradera där både köparen och säljaren har betalskydd!

Mvh