Fy f.. för samtida spelklienter.

Permalänk
Medlem

Fy f.. för samtida spelklienter.

Som rubriken. Det är en pest värre än kolera. Appar som startas upp och skall loggas in, EA, Blizz, Ubi.
Det går helt enkelt inte att bara starta upp och spela. När väl appen är uppe ska den påtvinga med pop up och annan skräp.
Jag har köpt spelet och vill vara i fred med spelet. Än värre om man tänker sig spela via game pass.
Fy f.. rent ut sagt. Är det något som kan få mig att efter 30 år, vända ryggen till, så är det till all den skiten.

Permalänk
Medlem

Jag vet att kommer en å annan "förståndig" kommentar om "ja men" det är väl bara att...

Permalänk

Jo jag håller med, det finns väl inget som EA, ubisoft eller Rockstars egna launchers tillför som inte redan finns på exempelvis Steam, Epic eller GOG Galaxy..?

Utvecklare och utgivare bör hålla sig till just det, låt oss slippa stegen där man måste återställa lösenordet IGEN för att det var ett tag sen man spelade det där spelet sist.. Det blir rätt drygt..
Dessutom riskerar man förlora möjligheten att spela ens, om klienten av nån anledning inte fungerar. Games for windows LIVE, någon?

Permalänk
Medlem

Ja. Det är så dumt. Jag undviker att spela, när en launcher kräver att jag måste logga in och acceptera diverse skit innan jag kan spela.

Permalänk
Medlem

Är helt med har också undvikit en del spel på grund av det, jag vill bara start spelet och inte behöva bli störd och stänga massa popup fönster.

För att inte tala om DLC & loot lådor, tur man inte är tonåring idag tusan vad skulle bränt pengar då.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Det var bättre förr

Stoppa in CD skivan och bara installera spelet.

Permalänk

Startar steam med datorn. Trycker upp steam. Reklam sedan in till butiken. Letar upp fliken biblioteket. Letar spelet. Startar stellaris. Då startar deras klient från paradox som ska visa allt fläsk för deras klient.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfving88:

Startar steam med datorn. Trycker upp steam. Reklam sedan in till butiken. Letar upp fliken biblioteket. Letar spelet. Startar stellaris. Då startar deras klient från paradox som ska visa allt fläsk för deras klient.

Är inte särskilt förtjust i steam, eller någon av alla launchers, men går ju att byta till att steam startar i biblioteket, samt stänga av pop-up fönstret med nyheter.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk

ja det är lite irriterande speciellt på spel som man köpt på t.ex. steam.

har något spel på steam som när man startar det kräver att typ origin eller va det är startas och man loggar in där för att sen i spelet behöva logga in igen till nån 3e tjänst i spelet...

dock så har ju iaf steam nu en text på spelet store sida som säger om så är fallet så man kan undvika dem

står typ "Uses 3rd party DRM" eller något liknande kan iofs även betyda att det använder denouvo eller liknande piratskydd eller 3e part anticheat också men bättre än inget och man kan iaf göra lite research innan man köper.

men den har inte alltid funnits där och var mer än en gång man köpt ett spel som kräver x eller y eller z launcher i bakgrunden för att kunna spela det som man inte viste om innan de införde texten.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfving88:

Visserligen så är paradox launcher även för modlistan. Och att skapa nya mods ifall man vill ladda upp till antagligen paradox eller steam workshop.
Så finns trots allt tanke bakom den launchern.

Dock föredrar jag irony mod manager när jag vill spela https://bcssov.github.io/IronyModManager/
Då behöver jag inte gå via steam för att dra igång spelet.

Visa signatur

Ryzen 5900X, HyperX 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16, ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1, WD Black SSD SN770 2TB