Game Boy-spel lanserat efter 20 år

Permalänk
Melding Plague

Game Boy-spel lanserat efter 20 år

Utvecklarna bakom Kien har väntat sedan 2002 på att få se sitt spel på butikshyllor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Utvecklarna har säkert lagt mycket kärlek på detta spel, så bättre sent än aldrig.

Permalänk
Medlem

Kul med nytt spel till GBA.

Har nog flest fungerade spelkonsoler som klarar av just Gameboy Advance spel.

Gameboy Advance, GBA SP, Gameboy MIcro samt Nintendo DS och DS Lite ligger här, där alla GBA-enheter är i nära nyskick

Får hoppas att de även släpper det på eShop till Nintendo Switch.

Permalänk
Konsolgrävare

Alltid roligt med Retro! Växte upp med just GBC och GBA och köpte här om året en Analogue Pocket. Rekommenderar starkt för er som vill spela gamla spel igen

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Alltid roligt med Retro! Växte upp med just GBC och GBA och köpte här om året en Analogue Pocket. Rekommenderar starkt för er som vill spela gamla spel igen

<Uppladdad bildlänk>

Jäklar vad snygg. Undrar om mina spel ligger kvar någonstans hos föräldrarna... I så fall får jag beställa en.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Var intressant tills jag såg att den kostar nästan som en ps5... galet haha.... men snygg

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Var intressant tills jag såg att den kostar nästan som en ps5... galet haha.... men snygg

Skälet till att den är så dyr är att den till skillnad från de flesta andra produkter i den kategorin inte emulerar konsolen i mjukvara, utan kör en FPGA-implementation av den faktiska GBA-hårdvaran.

Utan att bli för teknisk kan du se en FPGA som en programmerbar processor, som du kan ställa in att exakt replikera vilken annan processor som helst inom sina egna ramar.

Du kan se den som en riktig GBA, utan alla begränsningar som emulation medför, med en del QoL-förbättringar, typ bättre skärm, batteritid, osv, osv.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av frong:

Jäklar vad snygg. Undrar om mina spel ligger kvar någonstans hos föräldrarna... I så fall får jag beställa en.

Skrivet av HazZarD:

Jo priset är rätt dyrt men man kan se den som en bärbar MiSTer FPGA (kan köpa till en Dock också som gör så man kan spela på tvn ) så det finns en massa Cores till den som gör så man kan spela andra arcade spel och konsoler på den.

Detta är allt som går att spela på den just nu:

https://openfpga-cores-inventory.github.io/analogue-pocket/

Rekommenderar detta program för att uppdatera eran Pocket:

https://github.com/mattpannella/pupdate

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

......

Skrivet av tyvar1:
Skrivet av frong:
Skrivet av HazZarD:
Skrivet av kaput:
Skrivet av tyvar1:

Ett annat alternativ för oss retrotörstande nördar, Epilogue GB Operator.

Analogue har helt klart läckra enheter för att uppleva nostalgi i oförändrat tillstånd (eller förbättrat, men det parerar ändå föga glorfierandet av minnen). Vissa upplevelser är avsedda att förbli intakta, där ett fåtal faktiskt klarar av att tackla tidens tand.

Permalänk
Medlem

Såg ut som ett ganska ambitiöst spel för att vara GBA så kul att det fått en release, hoppas det tas emot väl och faktiskt är ett bra spel.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10