Permalänk

köpes: Synology NAS

Önskar köpa en NAS, företrädesvis Synology (DS918+ eller liknande, även andra plusmodeller av intresse).

Jag kan absolut tumma på önskemålen vid rätt pris, exempelvis liknande QNAP-motsvarighet eller till och med 2-facks.

Jag finns i Borlänge, men kan åka en bit för rätt objekt. Annars löser vi det med frakt.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har en Synology DS415+ som jag vill sälja om det är av intresse

Permalänk
Medlem

Har en DS716+II som jag inte använder. Några år gammal. Intressant?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Skrivet av Ariex:

Har en Synology DS415+ som jag vill sälja om det är av intresse

Kan absolut vara av intresse. Inser att jag egentligen behöver två NAS:ar, varav en inte behöver vara av senaste snitt. Var landar vi prismässigt enligt din bedömning?

Permalänk
Skrivet av PointMan:

Har en DS716+II som jag inte använder. Några år gammal. Intressant?

Svarar samma här som på andra erbjudandet.

Kan absolut vara av intresse. Inser att jag egentligen behöver två NAS:ar, varav en inte behöver vara av senaste snitt. Var landar vi prismässigt enligt din bedömning?

Som fingervisning just nu så har jag en 918+ på gång för 2000:-. Säljaren ska dock testa den med ny strömadapter innan, då den gamla inte hittades.

Allt gott,
Jonas

Permalänk
Medlem

Har en ds223j som jag köpte för några månader sedan. Sitter en 2 tb hårddisk i om det skulle vara av intresse.

Permalänk
Medlem

Kunde inte editera mitt förra inlägg, men denna är det

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/natverk/nas/syno...

Permalänk
Skrivet av Maddoxswe:

Har en ds223j som jag köpte för några månader sedan. Sitter en 2 tb hårddisk i om det skulle vara av intresse.

Jag hade helt missat att svara dig, så jag ber så mycket om ursäkt!

DS223j är inte något som känns överdrivet intressant, om inte priset är alldeles förträffligt förstås.

Vad vill du ha för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasstenstrom:

Jag hade helt missat att svara dig, så jag ber så mycket om ursäkt!

DS223j är inte något som känns överdrivet intressant, om inte priset är alldeles förträffligt förstås.

Vad vill du ha för den?

1500 och det var en 3tb hårddisk ☺️

Permalänk
Medlem

Har testkört den lite nu och verkar tyvärr som att den är defekt då den stängde av sig helt plötsligt (improper shutdown).
Den led förut av Intel Atom-buggen som gjorde att den stängde av sig/inte startade men applicerade resistor-fixen (https://mariushosting.com/synology-how-to-fix-c2000-flaw-with...) och då körde den på under 2år som en offsite-backup till den byttes ut.
Så att ha den som en "main-NAS" rekommenderas inte men man skulle kunna testa att ha den som en backup till orginal-NAS om det var tanken.

Ska testköra den ett tag till och se hur det går.
Om den skulle fortfarande vara av intresse så kan du få den väldigt väldigt billigt.

Permalänk
Skrivet av Ariex:

Har testkört den lite nu och verkar tyvärr som att den är defekt då den stängde av sig helt plötsligt (improper shutdown).
Den led förut av Intel Atom-buggen som gjorde att den stängde av sig/inte startade men applicerade resistor-fixen (https://mariushosting.com/synology-how-to-fix-c2000-flaw-with...) och då körde den på under 2år som en offsite-backup till den byttes ut.
Så att ha den som en "main-NAS" rekommenderas inte men man skulle kunna testa att ha den som en backup till orginal-NAS om det var tanken.

Ska testköra den ett tag till och se hur det går.
Om den skulle fortfarande vara av intresse så kan du få den väldigt väldigt billigt.

Attans! Om det skulle vara resistorbyte igen så är det ju inget överdrivet ingrepp, men spännande ändå om den käkar sådana så pass frekvent.

Nu är jag en sån där märklig typ som genast ser detta som en utmaning, så jag tror (mot bättre vetande) att intresset kvarstår. 😂

Permalänk
Skrivet av Maddoxswe:

1500 och det var en 3tb hårddisk ☺️

Någon disk är dessvärre inte av intresse. En tusenlapp jämnt utan disk?

Permalänk
Medlem

Tack för ditt erbjudande men får tacka nej, den är som sagt inköpt i februari för 2600kr så känns som det är lite för lite för en 5 månader gammal nas.

Permalänk
Skrivet av Maddoxswe:

Tack för ditt erbjudande men får tacka nej, den är som sagt inköpt i februari för 2600kr så känns som det är lite för lite för en 5 månader gammal nas.

Jag förstår dig till fullo. Skambudet från min sida är på grund av att det inte är vad jag söker, men möjligen att den skulle fått ersätta min gamla DS214 som backup på backupen.

Det verkar som att nasarna säljer som smör i solsken på Tradera, så du kan ju testa där om du inte får napp här.

Permalänk
Medlem

Jag förstår dig till fullo. Skambudet från min sida är på grund av att det inte är vad jag söker, men möjligen att den skulle fått ersätta min gamla DS214 som backup på backupen.

Det verkar som att nasarna säljer som smör i solsken på Tradera, så du kan ju testa där om du inte får napp här.

Tusen tack för tipset 🙌

Permalänk
Medlem

Har en ds918j+ med 16gb ram som eventuellt kan tänkas avverkas för rätt pris. Har lådan kvar så kan skicka den.

Permalänk
Medlem

ds918+, inte en J

Permalänk
Skrivet av MIST_:

ds918+, inte en J

Helt klart av intresse!

Jag drar iväg ett PM så fortsätter vi där.