Permalänk

Köpråd för skrivare

Hej!
Vill ha en enkel skrivare enbart för att skriva ut lite papper med text ibland, svartvitt. Så billig och enkel som möjligt. Tips?

Har en epson XP-8505 men läste att man måste byta ut alla färgpatroner även om man bara ska skriva ut svart? Måste även byta underhållslåda på den och då kommer jag landa på typ 1200 spänn. Kan med andra ord lika väl köpa ny skrivare, eller tänker jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Hej!
Vill ha en enkel skrivare enbart för att skriva ut lite papper med text ibland, svartvitt. Så billig och enkel som möjligt. Tips?

Har en epson XP-8505 men läste att man måste byta ut alla färgpatroner även om man bara ska skriva ut svart? Måste även byta underhållslåda på den och då kommer jag landa på typ 1200 spänn. Kan med andra ord lika väl köpa ny skrivare, eller tänker jag fel?

Beroende på modell, kika på begagnadmarknaden då finns många så vill bli av med skrivare billigt eller gratis, hittar du sedan därefter inget så brukar väl dem med färg man fyller på i tank att vara billigast i längden, då visst är skrivaren dyrare initiallt men refill blir billigt än att köra skrivare med patroner.

Permalänk
Hedersmedlem

Hade köpt en laserskrivare. Begagnat är inte tokigt. De funkar mycket bättre om man skriver ut sporadiskt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem