Just Duckduckgo-browsern bör väl dock inte grupperas under Firefox?
De skeppar väl öht inte någon egen webbläsarmotor utan använder det som tillhandahålls av plattformen. På Windows innebär det Microsofts Webview2-komponent (baserad på Edge-varianten av Chromium/Blink), på MacOS och Ios dess Webview-komponent (Apples Webkit), på Android dess Webview-komponent (baserad på Chrome-varianten av Chromium/Blink) osv.
Fel av mig, har aldrig provat den så jag har inte kollat upp den, men det ändrar väl inte sakfrågan?
Så dels är Duckduckgo inte på någon plattform Firefox-baserad, och sedan så är den ju lite i sin egen kategori eftersom en stor andel säkerhetsuppdateringar inte öht levereras i form av en Duckduckgo-uppdatering utan kommer via uppdateringar av det underliggande systemet. (Antingen via en OS-uppdatering eller via plattformens "Store" beroende på plattform).
Det gör inte saken bättre. Jag avskyr projekt som släpper nya releaser som bara är en merge från upstream utan att något egen kod har uppdaterats. Sådana program installerar jag inte ens för jag vet att de kommer att dö när de inte har någon aktiv utveckling. Firedragon är ett bra exempel på det.
Det va det jag ville få fram också men var lite otydlig, Att Google försöker göra surfningen säker, men inte just som de gör det med Manifest V3.
Därför jag är mer skeptisk till att använda mig av just de små utvecklarna som kanske inte hinner släppa en ny version så fort det kommer. Intressant att Vivaldi ligger så långt efter Chrome. Jag installerade Floorp och den hittar ingen nyare än 9 juli. v11.15.0
I början när nya Edge kom körde jag den, då va de rätt snabba varje gång och släppa en ny Edge efter att Chromium uppdaterades.
Ahh jag tog floorp-datumet från deras blogg. 11.16.0 fanns där men de kanske släpper release notes i förväg?
R&D Elektronikingenjör