uBlock Origin slutar snart fungera i Google Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Brave annars också ett väldigt vettigt alternativ. Speciellt som dom säger sig stöda v2 och därmed UBlock Origin fullt ut...

Just "fullt ut" verkar väl inte stämma med vad de själva säger. Se https://brave.com/blog/brave-shields-manifest-v3/

De summerar det själva som "Brave will continue to offer limited support for MV2 extensions". Men iaf kortsiktigt så säger det att de kommer försöka se till att utvalda MV2-extensions fortsätter fungera.

(Och så pekar de förstås även på sin egen ad-/tracker-blockering, men den har ju inget med manifest-versionerna att göra)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Förslag är ju o byta webbläsare. Jag för med Firefox har gjort det läänge. Fungerar bra här i Firefox

Precis. Det är ju inte svårare än så.

När Alphabet gör allt för att likt apple visa att det är "my way or the highway" så kan man ju välja edge (så länge skiten inte kommer i chromium med) eller Firefox.

Det var länge sen jag rekommenderade Chrome till nån. Googles "do no evil" är idag bytt till Alphabets "Do evil shit for moneys!".
Att jobba för Alphabet är lika "fint" som jobba för Philip Morris

Insåg dert när jag var ute och sprang igår. Alphabet är mest duktiga på lägga ner eller försämra saker.
5-6 riktigt bra appar för android som jag använde förr som man lagt ner eller försämrat rejält. Nu Chrome. För Fitbitters är det ju tydligen en katastrof med en produkt som blivit skit. Alphabets smarta hem prylar likaså.

Visar verkligen på faran med för stora bolag. Alphabet är idag mer fientliga mot konsumenter och kunder än vad MS var runt milleniskiftet.

Visa signatur

4090/7950X

Permalänk

Som en företags användare är detta också kast - vi kör redan kontroller på vilka extensions våra användare får använda, och där anser vi ublock origin är ett väldigt nyttigt säkerhets verktyg - vi kan köra egna blocklistor, plus att deras default listor redan funkar utmärkt för att reducera risken för våra användare tillsammans med våra andra verktyg. Detta kanske gör så att vi skiftar hela företaget från chromium baserade webläsare, men det återstår att se.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Bra info, skulle nästan bli en nyhet för att folk skulle byta bort den nu. Problemet vi har i världen, bra saker blir uppköpta av sämre företag för att de är populära program/plugin. Utvecklaren vill sluta jobba och köpa en ny villa. Alla skulle nog gå med på det när sedelbuntarna snurrar framför näsan på en.

Jag lägger ingen skuld på skaparen utan noterar att ett vinstdrivet företag har tagit över och det innebär med största sannolikhet att pluginet numera accepterar alla cookies & spårning på en sida om de betalar för det. Användarna märker det ändå inte.

Skrivet av VinterSolen:

Det finns "i STILL dont care about cookies", den skulle vara bättre vad jag förstått..

Yep den är ett alternativ men ett plugin mindre ser jag som ett plus.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så tycker jag inte det här är en jätte stor grej. Ublock origin lite kommer nog vara tillräckligt för dom flesta där v3 potentiellt också ger bättre skydd mot skadlig kod.

Duger inte det så är firefox en fullgod webbläsare och det skulle verkligen inte skada om google chrome blev något mindre dominerande på marknaden.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Precis. Det är ju inte svårare än så.

När Alphabet gör allt för att likt apple visa att det är "my way or the highway" så kan man ju välja edge (så länge skiten inte kommer i chromium med) eller Firefox.

Det var länge sen jag rekommenderade Chrome till nån. Googles "do no evil" är idag bytt till Alphabets "Do evil shit for moneys!".
Att jobba för Alphabet är lika "fint" som jobba för Philip Morris

Insåg dert när jag var ute och sprang igår. Alphabet är mest duktiga på lägga ner eller försämra saker.
5-6 riktigt bra appar för android som jag använde förr som man lagt ner eller försämrat rejält. Nu Chrome. För Fitbitters är det ju tydligen en katastrof med en produkt som blivit skit. Alphabets smarta hem prylar likaså.

Visar verkligen på faran med för stora bolag. Alphabet är idag mer fientliga mot konsumenter och kunder än vad MS var runt milleniskiftet.

Bara Chrome jag har emot. Annars gillar jag Google och använder många produkter hos dom

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hmm, detta glädjer mig, jag har haft andra problem på min m1 som jag tyckt varit out of character så att säga. Batteritiden ny var ju nästan 20h, numera 6-10 på en laddning och antalet cykler är under 200.

Vissa av sakerna jag googlar stämmer dock för några andra, men de har aldrig särskilt många kommentarer och oftast är det andra som svarar med "konstigt, mitt är inte så"

Som t.ex choppy/jerky scrolling in firefox. Det var ett av mina större issues.

Windows hade jag bara nukat för längesen men har ännu inte orkat sätta mig in i hur man blåser en mac bäst. Insikt?

Om det är så att någon applikation verkligen fått konstiga saker för sig kan man alltid gå in i ~/Library/Application Support/[Applikationens katalog] och plocka bort applikationens katalog bara så är inställningarna resettade.

Clean install, det har jag inte gjort ofta om man säger så. Jag migrerade till och med PowerPC till Intel med migration assistant som kopierar hemkatalog etc. Däremot nu med ARM gjorde jag faktiskt så att jag bara tog med mig några applikationer, däribland firefox appication-support katalog.

För din del skulle jag nog hålla koll med activity monitor om det är någon process som ligger och går berserk i bakgrunden. Men att installera om OSet är normalt sett inte rätt lösning på problem.

Men om du väl ska göra en ominstallation så ser du till att boota recovery installs på en ARM-mac.
Men detta känns som du tar fram motorsågen för att bre mackan med smör.

"Press and hold the power button on your Mac.
As you continue to hold the power button, your Mac turns on and loads startup options. When you see Options, release the power button."

Permalänk
Sötast
Skrivet av Sidde:

Om det är så att någon applikation verkligen fått konstiga saker för sig kan man alltid gå in i ~/Library/Application Support/[Applikationens katalog] och plocka bort applikationens katalog bara så är inställningarna resettade.

Clean install, det har jag inte gjort ofta om man säger så. Jag migrerade till och med PowerPC till Intel med migration assistant som kopierar hemkatalog etc. Däremot nu med ARM gjorde jag faktiskt så att jag bara tog med mig några applikationer, däribland firefox appication-support katalog.

För din del skulle jag nog hålla koll med activity monitor om det är någon process som ligger och går berserk i bakgrunden. Men att installera om OSet är normalt sett inte rätt lösning på problem.

Men om du väl ska göra en ominstallation så ser du till att boota recovery installs på en ARM-mac.
Men detta känns som du tar fram motorsågen för att bre mackan med smör.

"Press and hold the power button on your Mac.
As you continue to hold the power button, your Mac turns on and loads startup options. When you see Options, release the power button."

Jag håller klart med om att det är lite berserk Men får även fel vid uppstart om någon extension som varit installerad i Safari en gång, alla extensions raderade, varje uppstart av datorn ber mig reparera den, jag gör det, datorn startas om och felet kvarstår.

Jag kommer ifrån både linux och windows så är inte ny till felsökning på så vis.
har kollat mycket med htop och och actitvity mon men ser oftast ingen extrem användning.

Om jag bootar den och ser till att exakt alla icke standard processer är öppna och endast kör t.ex vlc så får jag runt 8h. Vilket knappt är hälften av vad den var innan.

Därav så börjar summan bli rätt hög och min energi sinar och vill därför nuka. Har bara inte orkat än
Det mesta började ske efter Sonoma releasen.

Asahi linux fungerar ironiskt nog bättre xD

Permalänk
Medlem

Jag kör Mullvad med Adblock DNS, behöver ingen ublock/adblock o allt vad dom tilläggen heter.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Tillägget "I don't care about cookies" har blivit sålt till Avast och är inte att lita på längre.
uBlock Origin har en lösning för popups i Inställningar > Filterlistor > Cookie-meddelanden.

Jag har lärt mig att spara ner bra tillägg i en mapp och sedan installera dessa offline med uppdateringar avslaget.

Det vore dock bra om det fanns ett repo som kan hålla koll på detta med tillägg och eventuella försäljningar.

Fortfarande kör jag med The Great Suspender 7.1.6 (den sista versionen av originalutvecklaren) i alla mina Chromiumbrowsers. Det råkade ju ut för försäljningsproblematiken och blev väl malwareinfekterat men jag låter inte det eliminera det faktum att det fungerar mycket bra för mig med alla mina tabbar.

Firefox eller rättare sagt Mozilla har en fin lösning där de sparar olika versioner av tillägg - man kan då ladda ner dessa manuellt och ha de bra versionerna i behåll med uppdateringar avslaget i de fall det uppstår försäljningsproblematik.

Nano Adblocker och Nano Defender var ett annat fall i denna stil.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av klotim:

Fast va? Du har ju inte testat Firefox sen 2021 om jag förstår dig korrekt, hur kan du vara så säker om dagens Firefox mjukvara har minnesproblem?

Jag har inte sagt att det garanterat finns problem.

Men jag har smakat på bajskorven, det smakade skit. Jag är inte så sugen på att smaka på bajskorv igen iom Chrome faktiskt fungerar i dagsläget för mig. Äter hellre den kanelbullen tills dess att den inte går att köpa.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Men jag har smakat på bajskorven, det smakade skit. Jag är inte så sugen på att smaka på bajskorv igen iom Chrome faktiskt fungerar i dagsläget för mig. Äter hellre den kanelbullen tills dess att den inte går att köpa.

Fekalbulle

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Chrome är alltså en bra browser eftersom Firefox hade problem på din maskin 2021?

Har du provat några andra browsers förutom dessa två?

Om Firefox är en "bajskorv" är Chrome en tallrik med tio stycken dylika, minst.

Vad är det som Chrome erbjuder som andra browsers saknar? Vore intressant att veta då jag trots allt undvikit den aktivt de senaste tio åren ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Äh, är Firefox så j-vla bra egentligen?
Kört den som "extra backupläsare" och körde den innan Chrome blev bra, typ runt 2012.
Tycker den är allmänt segare(visar ju tester också).

Segare, hur då?
Jag upplever inga problem med seghet. Dessutom att ett test påvisar att en webbläsare är slöare betyder inte att den är "slö". Den kan ändå vara riktigt rapp.
När testade du senast?

Skrivet av Magnus303:

Chrome har fördelen med fullständig Googeintegrering.

Eller nackdelen beroende på hur man ser det.

Skrivet av Magnus303:

Tycker inte Firefox i övrigt rent funtionellt ger några fördelar.

Detsamma gäller Chrome. Förutom att webbsidor utvecklade med enbart Chrome i åtanke skulle fungera bättre.

Skrivet av Magnus303:

Det klart dom som vill gå emot strömme och vara mer trackingfria "vara emot the evil google" så kan jag förstå.

Jag gick emot strömmen redan innan Chrome fanns och tog tidigt steget från Internet Explorer till Firefox.
Så det har blivit naturligt att inte använda Chrome och ja, jag försöker blockera tracking och skit rent generellt. Försöker även ta avstånde från Google så gott jag kan.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk

Mitt Firefox drar cirka 8 GB RAM för närvarande med lite över 100 flikar öppna, hälften pausade YouTube-videos. Inte märkt av några minnesläckor.

Visa signatur

Main: i7 12700K @ Stock | RTX 3070 8 GB | 64 GB DDR4 | 1 TB NVMe SSD
Sec: i7 2600K @ 4.5GHz | GTX 960 4 GB | 16 GB DDR3 | 500 GB SSD
Lap: Ryzen 7 4700U | 16 GB LPDDR4X | 500 GB NVMe SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Någon som vet om detta gäller alla chromium-baserade webbläsare eller enbart Chrome?

Jag tror att Chromium kommer vara först, följt av Opera.

Vivaldi och Brave håller nog kvar Manifest v2 så länge det går.

Kiwi (android) är jag osäker på, men jag vill inte byta ut den då den ger desktop-funktioner till min surfplatta.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

+1 på den! Floorp är riktigt bra.

Näe, den är korkad som tar upp 11GB diskutrymme på (Arch) Linux.

FireDragon däremot är hur Floorp borde vara.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klockish:

Är det någon som inte har både fireox och chrome simultant

Jag har inte kört Chrome på min dator på väldigt länge. Jag har Edge som andrawebbläsare, men använder den nästan aldrig, i princip bara för att utesluta att något problem jag stöter på på webben är Firefox-specifikt (vilket typ nästan aldrig är fallet).

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ROGBear:

Chrome är alltså en bra browser eftersom Firefox hade problem på din maskin 2021?

Har du provat några andra browsers förutom dessa två?

Om Firefox är en "bajskorv" är Chrome en tallrik med tio stycken dylika, minst.

Vad är det som Chrome erbjuder som andra browsers saknar? Vore intressant att veta då jag trots allt undvikit den aktivt de senaste tio åren ungefär.

Alltså ge dig. Jag tycker Chrome funkar och upprepade försök med FF har inte funkat.

Iom chrome funkar just nu så kommer jag inte aktivt leta efter något annat. Precis som jag bor kvar i min lägenhet för att den funkar, jag går inte runt och aktivt letar andra lägenheter bara för att jag bott där sen 2020.

Sjukt löjlig premiss att försöka grunda sitt argument på.

Jättekul att du har en webbläsare som funkar för dig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discovered:

Mitt Firefox drar cirka 8 GB RAM för närvarande med lite över 100 flikar öppna, hälften pausade YouTube-videos. Inte märkt av några minnesläckor.

Min drar bara 700 MB med 133 flikar. Dock kör jag Auto discard tab tillägget som vilar öppna men oanvända flikar tycker det funkar riktigt bra. Har inte märkt nån minnesläcka heller som en del har sagt dom har haft problem med.

Permalänk
Medlem

Körde Phoenix och Firebird innan det blev Firefox, bytte till Chrome enbart för att det hade fungerande proprietärt flashstöd på Linux (20 år sedan).
Bytte tillbaka till Firefox för ett år sedan då det blev klart manifest v2 skulle ersättas med ett som var mkt sämre för adblocking.
Enda som fungerat dåligt är köra aws chime+ms teams direkt i webbläsaren.
CSS gradient är inte lika smooth, men inget jag bryr mig om.
I Firefox tycker jag RSS fungerar bättre, samt digger Firefox multi-account containers, så man slipper ofrivilligt inloggning i iframes till sidor som klarna och facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klockish:

Är det någon som inte har både fireox och chrome simultant

Inte haft Chrome eller chrome/chromium-baserad webbläsare på minst 10 år i någon dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Pi-hole är ganska dåligt överlag, funkar inte öht på t.ex. youtube eller Twitch.

Pi-hole är mycket kompetent på sitt jobb vilket är att blockera domäner.
Att blockera domäner är inte rätt verktyg för Youtube och twitch, det är som att försöka skruva loss en mutter med en såsslev.
Rätt verktyg på rätt plats.

Skrivet av Lagers:

Vad jag har läst om manifest v3 är det säkrare för oss användare men samtidigt som nackdelen blir att inte plugin får göra som de vill. Som det är nu så får de härja fritt känns det som. Så ett + och ett - för oss användare men +++ för Google som får mer kontroll. Jag är emot Manifest v3 men att de säkrar upp är jag för.

Vi litar ju på Ublock/ Violentmonkey och andra stora. Men det finns så mycket skumma plugin som många bara kör in. Och det känns som man är noga nu för tiden vad appar på sin telefon får tillgång till, men godkänner alla plugin att läsa alla sidor man går till.

Visst det är väl bra att de säkrar men sättet de säkrar är fel. De tar bort valfrihet vilket går emot allt, att vara inlåst är inte säkerhet.
Tänk om endast program godkända av Microsoft fungerade på Windows? (jag vet, dåligt exempel, vi är nog snart där)

Skrivet av Lagers:

Jag kör aldrig Chrome utan kör Firefox. Fungerar mycket bra över lag och vill köra den i framtiden, men om det blir strul så byter jag till Vivaldi som är riktigt bra.
Många tipsar om floorp men jag litar inte riktigt på en liten skara utvecklare till en sådant viktigt program som webbläsare, sista versionen av floorp var 9 juli (enligt github) och FF uppdateras 26 jul. Det finns många roliga och bra webbläsare men känner nog mer att jag litar på större aktörer.

Detta är ett problem. Webläsarderivaten är ofta långsamma med releaserna. Varje gång det kommer en 0dayfix så kan det ta dagar innan derivaten fångar upp dem. Sen dör derivat lite då och då och nya tillkommer.

Senast just nu:

Firefox 129 - 2024-08-06
Floorp - 2024-08-06
Librewolf - 2024-08-04 (dock baserad på firefox 128)
Firedragon - Minst 2 månader gammal
Duckduckgo - 2024-08-01

Chrome - 2024-08-01
Brave - 2024-07-31
Vivaldi - 2024-06-20
Opera - 2024-07-25

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Visst det är väl bra att de säkrar men sättet de säkrar är fel. De tar bort valfrihet vilket går emot allt, att vara inlåst är inte säkerhet.
Tänk om endast program godkända av Microsoft fungerade på Windows? (jag vet, dåligt exempel, vi är nog snart där)

Det va det jag ville få fram också men var lite otydlig, Att Google försöker göra surfningen säker, men inte just som de gör det med Manifest V3.

Citat:

Detta är ett problem. Webläsarderivaten är ofta långsamma med releaserna. Varje gång det kommer en 0dayfix så kan det ta dagar innan derivaten fångar upp dem. Sen dör derivat lite då och då och nya tillkommer.

Senast just nu:

Firefox 129 - 2024-08-06
Floorp - 2024-08-06
Duckduckgo - 2024-08-01

Chrome - 2024-08-01
Brave - 2024-07-31
Vivaldi - 2024-06-20
Opera - 2024-07-25

Därför jag är mer skeptisk till att använda mig av just de små utvecklarna som kanske inte hinner släppa en ny version så fort det kommer. Intressant att Vivaldi ligger så långt efter Chrome. Jag installerade Floorp och den hittar ingen nyare än 9 juli. v11.15.0
I början när nya Edge kom körde jag den, då va de rätt snabba varje gång och släppa en ny Edge efter att Chromium uppdaterades.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Senast just nu:

Firefox 129 - 2024-08-06
Floorp - 2024-08-06
Duckduckgo - 2024-08-01

Chrome - 2024-08-01
Brave - 2024-07-31
Vivaldi - 2024-06-20
Opera - 2024-07-25

Just Duckduckgo-browsern bör väl dock inte grupperas under Firefox?
De skeppar väl öht inte någon egen webbläsarmotor utan använder det som tillhandahålls av plattformen. På Windows innebär det Microsofts Webview2-komponent (baserad på Edge-varianten av Chromium/Blink), på MacOS och Ios dess Webview-komponent (Apples Webkit), på Android dess Webview-komponent (baserad på Chrome-varianten av Chromium/Blink) osv.

Så dels är Duckduckgo inte på någon plattform Firefox-baserad, och sedan så är den ju lite i sin egen kategori eftersom en stor andel säkerhetsuppdateringar inte öht levereras i form av en Duckduckgo-uppdatering utan kommer via uppdateringar av det underliggande systemet. (Antingen via en OS-uppdatering eller via plattformens "Store" beroende på plattform).

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Alltså ge dig. Jag tycker Chrome funkar och upprepade försök med FF har inte funkat.

Iom chrome funkar just nu så kommer jag inte aktivt leta efter något annat. Precis som jag bor kvar i min lägenhet för att den funkar, jag går inte runt och aktivt letar andra lägenheter bara för att jag bott där sen 2020.

Sjukt löjlig premiss att försöka grunda sitt argument på.

Jättekul att du har en webbläsare som funkar för dig!

Jag tackar för dina utmärkta argument för Chrome. Framförallt jämförelsen mellan en bajskorv och Firefox var perfekt.

Skönt att den fungerar. Samtliga webbläsare jag har fungerar, inklusive Firefox.

Man behöver inte "aktivt" leta andra alternativ men man kan definitivt prova dem.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ROGBear:

Jag tackar för dina utmärkta argument för Chrome. Framförallt jämförelsen mellan en bajskorv och Firefox var perfekt.

Skönt att den fungerar. Samtliga webbläsare jag har fungerar, inklusive Firefox.

Man behöver inte "aktivt" leta andra alternativ men man kan definitivt prova dem.

Jag sa aldrig att firefox var en bajskorv. Bajskorvsmetaforen var en beskrivning att jag inte förväntar mig en ny smak på erbjudandet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag sa aldrig att firefox var en bajskorv. Bajskorvsmetaforen var en beskrivning att jag inte förväntar mig en ny smak på erbjudandet.

Ja, bajskorv är förstås en av standardsmakerna du brukar välja bland. Ingen som helst avsikt att någon skulle koppla ihop det...

Moget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan slå vad om att uBlock funkar i chrome framöver också. Underskatta inte tredjepart-innovativiteten.

Permalänk
Moderator
Moderator

Kan alla barn varva ner lite nu? Jag vet att ni klarar av att leka tillsammans bara ni är lite snälla mot varandra.

- MOD

Visa signatur