Orkar mitt gtx1060 3gb driva en 2560 x 1440 skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det finns mycket billigare än så, t.ex. Asus VG28UQL1A för 5490 hos Inet just nu.

Ja, den har jag tittat lite på. Det var någon som hade problem med coil whine på 2 exemplar som han testade. Men han kanske hade otur?

Visa signatur

Intel i7-8700
Ddr4 16gb
NVIDIA gtx1060 3gb
Ssd 128gb
Hdd 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gussen99:

Ja, den har jag tittat lite på. Det var någon som hade problem med coil whine på 2 exemplar som han testade. Men han kanske hade otur?

Spoltjut är alltid knepigt, det kan bero på så mycket. Vissa produkter kan vara mer benägna att tjuta än andra, men det är väldigt svårt att helt förhindra spoltjut. Så det kan hända att man bara har otur och att t.ex. datorn bara råkar orsaka störningar i elnätet på en väldigt specifik frekvens som får skärmen att tjuta.

Sen beror det även på hur känslig man är, i stort sett all elektronik tjuter om man bara lyssnar tillräckligt noga. Om du t.ex. sätter musen till örat så kommer du troligtvis höra att den tjuter.

Och sist men inte minst så har du 30 dagars öppet köp med fri returfrakt hos Inet, så gillar du den inte av någon anledning så är det bara att skicka tillbaka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det var ett par år sedan en 4K/144 kostade så pass mycket. Man får rensa bort en del tvivelaktiga butiker som försöker placera sig högst men här har du ett hum vad du kan få för 4K/144/IPS på reor och kampanjer.

https://www.prisjakt.nu/c/datorskarmar?1705=2717&544=16660&r_...

Ja, du får en 4K/60-skärm för kanske hälften. För mer reguljärt spelande är det starkt rekommenderat med högre frekvens, vilket som så mycket annat är en prioritetsfråga.

Ja, det finns en del att välja på även i den lägre prisklassen.
Efter en hel del sökande hittade jag den här https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5858339

Den verkar ha fått bra betyg i tester.

Är det en bra skärm?

Hittade inte produkten på hemsidan
Visa signatur

Intel i7-8700
Ddr4 16gb
NVIDIA gtx1060 3gb
Ssd 128gb
Hdd 1TB

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Gussen99:

Är det en bra skärm?
Är det någon som handlat av elektronikjakt?

Inte en blek, utan jag måste som alla andra googla skärmens namn + review och se vilka som testat den och hur seriösa de är som testare. Philips Momentum 279M1RV är en rätt dyr skärm och verkar ha tekniskt mer avancerade funktioner.

Vad gäller butiker råder de vanliga råden om sunt förnuft. Okänd och ny butik + mycket lägre priser än andra = luktar dropshipping

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Inte en blek, utan jag måste som alla andra googla skärmens namn + review och se vilka som testat den och hur seriösa de är som testare. Philips Momentum 279M1RV är en rätt dyr skärm och verkar ha tekniskt mer avancerade funktioner.

Vad gäller butiker råder de vanliga råden om sunt förnuft. Okänd och ny butik + mycket lägre priser än andra = luktar dropshipping

Okej. Tack för hjälpen 😀
Det finns ingen sökfunktion bland testerna?
Att man hittar topptestade produkter istället för att chansa och googla i efterhand.

50% av testernas innehåll verkar som grekiska för mig, är det något speciellt i testerna jag behöver titta på?

Visa signatur

Intel i7-8700
Ddr4 16gb
NVIDIA gtx1060 3gb
Ssd 128gb
Hdd 1TB

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Gussen99:

Okej. Tack för hjälpen 😀
Det finns ingen sökfunktion bland testerna?
Att man hittar topptestade produkter istället för att chansa och googla i efterhand.

50% av testernas innehåll verkar som grekiska för mig, är det något speciellt i testerna jag behöver titta på?

Du har snubblat in på det som är det stora problemet med att köpa skärm idag. Det finns så många modeller, runt 900 olika spelskärmar bara i norden vilket är fler än vad någon hinner testa. Skulle krävas ett halvt kompani av personer som inte gör annat än testar skärmar hela dagarna. Så man behöver som köpare gå på de modeller som faktiskt är testade. Idealiskt en skärm testad av flera instanser som bekräftar ungefär samma kvalitetsnivå.

Vad som är grekiska kring testerna är ändå viktig information även om man som person inte alltid kan sätta det i sitt sammanhang. Ett välgjorde test kan därför sammanfatta nivån på produkten. Så en god tumregel är att mycket grekiska = någon har studerat skärmen på djupet. Förhoppningsvis kan de översätta grekiskan till konkreta råd.

Det kan vara tvärtom också där det inte är mycket teknik, få grafer och få tekniska termer men ganska tydliga och språkliga sammanfattningar. Det blir ju mer en recension eller ett omdöme om produkten. Kan i alla fall vara bättre än en ren chansning.