Permalänk
Medlem

Trögstartad Mc Master

Har en Mx Master som kör BT mot en laptop med Windows 11. Har senaste veckorna fått problem med att den är "trögstartad".
När jag använder den flyter det för det mesta på och muspekaren rör sig när jag rör musen. Men om jag t.ex. skriver något så musen är still och jag sedan vill flytta pekaren så tar det ett par sekunder innan datorn verkar fatta det och flytta pekaren vilket är lite störande.
Batteriet är fulladdat och har installerat Logi Options+ men ser inga direkta problem. När den kommer igång så verkar pekaren hoppa så som jag rört musen så det verkar som att datorn först inte uppfattar att den flyttas.
Någon som vet vad det kan bero på?

Permalänk
Skrivet av Naki:

Har en Mx Master som kör BT mot en laptop med Windows 11. Har senaste veckorna fått problem med att den är "trögstartad".
När jag använder den flyter det för det mesta på och muspekaren rör sig när jag rör musen. Men om jag t.ex. skriver något så musen är still och jag sedan vill flytta pekaren så tar det ett par sekunder innan datorn verkar fatta det och flytta pekaren vilket är lite störande.
Batteriet är fulladdat och har installerat Logi Options+ men ser inga direkta problem. När den kommer igång så verkar pekaren hoppa så som jag rört musen så det verkar som att datorn först inte uppfattar att den flyttas.
Någon som vet vad det kan bero på?

skulle tippa på någon strömbesparingsfunktion att den går i nått viloläge när den inte använts på ett tag och tar ett par sekunder för den att hoppa ur det..

och iom att det började plötsligt så kan det ju vara något med ev drivare och/eller en windowsuppdatering som introducerat detta.

du kan ju testa och se om du kan stänga av ev strömbesparing på både BT stickan och musen och se om det hjälper.

kryssa ur den övre rutan (den är utgråad för mig pga att jag har en sladdbunden mus)

bör även kunna finna BT stickan i device manager och stänga av strömbesparing på den också på samma vis

med nackdelen att musen ev kommer behöva laddas lite oftare men troligen max nån dags skillnad i slutänden om äns det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

skulle tippa på någon strömbesparingsfunktion att den går i nått viloläge när den inte använts på ett tag och tar ett par sekunder för den att hoppa ur det..

Tack! Var lite inne på det själv, men i och med att det kunde uppstå redan efter att den legat 10-30 sekunder kändes det lite udda. Hittade dock ingen sådan inställning på musen i Device Manager, men väl på bluetooth-adaptern. Provade bocka ur den och än så länge känner jag inte att problemet uppstått. Men jag får köra på lite mer och se.