Permalänk
Medlem

Windows 7,8, 10 skiva

Hej

Söker någon som har en installationsfärdig skiva med windows operativ system

Har en stationär dator utan operativsystem av en äldre modell från 2009, har provat installation via usb där jag har w11 men problem nummer 1 är att moderkortet inte har tpm 2? Och det andra problemet är att jag inte är säker på om den ens kan boota från usb även med ett äldre operativ

Därav söker jag enbart windows på skiva som jag just nu inte kan lösa på egen hand

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

https://rufus.ie/sv/
Använd detta för att skapa ett usb med win 11 på.
Enkelt att gå runt kravet på tpm ✌️

//Virtual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virtual:

https://rufus.ie/sv/
Använd detta för att skapa ett usb med win 11 på.
Enkelt att gå runt kravet på tpm ✌️

//Virtual

Som sagt så har datorn inget operativ och har inte möjlighet att ordna egen installationsskiva eller ett nytt usb med operativ på annat än det jag redan har som inte fungerar

Permalänk
Medlem

Du kan säkert hitta en DVD-brännare för ett par hundralappar om du inte redan ägen någon.

Permalänk
Medlem

Jag har originalskiva till 7Pro, 8 och 10 som du kan få låna om du vill.
Jag kan skicka med posten eller om du kan vänta till lördag tar jag med dom till Göteborg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brandx:

Du kan säkert hitta en DVD-brännare för ett par hundralappar om du inte redan ägen någon.

Jag har en DVD-brännare, därför söker jag en skiva så jag kan installera operativet👍

Skrivet av jensvo:

Jag har originalskiva till 7Pro, 8 och 10 som du kan få låna om du vill.
Jag kan skicka med posten eller om du kan vänta till lördag tar jag med dom till Göteborg.

Skickat ett pm👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Jag har en DVD-brännare, därför söker jag en skiva så jag kan installera operativet👍

Varför köper du inte en tom skiva då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brandx:

Varför köper du inte en tom skiva då?

OP har väl ändå ganska klart och tydligt skrivit att han en dator tillgänglig. Den datorn har inget operativsystem.

Utan operativsystem på den så kan han inte fixa bootbar USB eller för den delen bränna någon skiva.

Permalänk
Medlem

Om man har en (Android)mobil där man kan koppla in ett USB-minne kan man med Drofus/Rufus "bränna" en iso-fil till USB-stickan. Har inte provat det själv, får jag säga, men det låter rimligt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave