Kan inte välja hårddisk att installera office på

Permalänk
Medlem

Kan inte välja hårddisk att installera office på

Tjena

Försöker ladda ner och installera officepaket genom deras hemsida. Men när jag hämtar hem det och ska börja installeringen så står det bara att min hårddisk inte har tillräckligt med ledigt utrymme. Får inte upp någonting där jag kan välja vilken hårddisk den ska installera på.

Har ändrat i lagring var nytt innehåll ska sparas, och filen hämtas hem till en hårddisk med 900GB ledigt, ändå när jag försöker installera så kommer samma felmeddelande upp. Hur ska jag göra för att kunna välja en ledig hårddisk?

" Det gick inte att installera Microsoft 365 och Office eftersom det inte finns tillräckligt med ledigt utrymme på hårddisken. Vi behöver 4990 MB ledigt diskutrymme för att kunna installeras"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Det verkar inte vara helt enkelt men du kanske kan testa tipsen här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Det verkar inte vara helt enkelt men du kanske kan testa tipsen här?

Känns som det är svårare än vad jag trodde. Ni kanske kan hjälpa mig med en annan fråga? Hur kan jag kringgå och ta bort mappar som påstår att dem används? Är vissa program som inte startar med datorn och som jag absolut inte startat. Ändå så kan jag inte ta bort dem för dem påstås användas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kexin16:

Känns som det är svårare än vad jag trodde. Ni kanske kan hjälpa mig med en annan fråga? Hur kan jag kringgå och ta bort mappar som påstår att dem används? Är vissa program som inte startar med datorn och som jag absolut inte startat. Ändå så kan jag inte ta bort dem för dem påstås användas...

Finns appar som hjälper dig med det.
T.ex. https://emcosoftware.com/unlock-it

Viktigt att du är säker på vad det är du håller på att ta bort. Min erfarenhet är att saker ofta används/är låsta av en anledning.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kexin16:

Du kan inte avinstallera dom programmen då?