Hej. Har bara haft strul med nya datorn och nu tappar jag även ljud då och då och det brusar en hel del 👍 har ett logitech g733 lightspeed headset inkopplad i en super speed usb bak i moderkortets usb-port. Jag har ett asus rog strix b650e-f wifi moderkort som jag bommade att stänga av armoury crate på i biosen innan jag installerade windows och allt sånt! Tror att det är massvis med drivrutiner som är i konflikt eller något 😴 har avinstallerat allt som har med armoury crate att göra men såg även att 2 andra program verkar ställa till med massa strul (Nahimic & A-Volute) har även haft massa strul med att skärmen blir svart 1-2 sek när jag använder display port kabeln. Börjar tänka att det kanske är ljudet på något sätt eller att det åtminstone blir något knäpp där som gör att även bilden får något fel.
Jag har installerat ett program som avinstallerar olika typer av drivrutiner och där valde jag att ta bort Nahimic och A-Volute men såfort jag väljer att leta uppdateringar i windows så installeras allt på nytt 🤬 och jag hittar inte varken Nahimic eller A-Volute i den där schemaläggaren för drivrutiner så det verkar inte som att jag kan klicka bort det där heller!
När jag öppnar enhetshanteraren - ljudenheter så står det "sonic studio" eller något sånt och den är gul (som en varning liksom)