Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

Jag försöker bestämma mig ifall jag ska beställa från amazon eller komplett? varför valde du Amazon?

Jag har haft lite oflyt några gånger när jag köpt saker på Amazon. Vid några tillfällen har jag fått använda saker/öppnade kartonger. Amazon lever verkligen efter devisen "no questions asked" så det är aldrig något problem att returnera och få pengarna tillbaka, dock lite jobbigt. Jag hade köpt skärmen på Komplett.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Jag har haft lite oflyt några gånger när jag köpt saker på Amazon. Vid några tillfällen har jag fått använda saker/öppnade kartonger. Amazon lever verkligen efter devisen "no questions asked" så det är aldrig något problem att returnera och få pengarna tillbaka, dock lite jobbigt. Jag hade köpt skärmen på Komplett.

Låter mycket märkligt...Jag har köpt fråm amazon sedan 2002, alltså 22år, Sverige, UK, Tyskland, USA, Frankrike, Spanien, Italien och Japanska amazon under mina flera hundra ordrar aldrig fått begagnade prylar, du måste handlat via tredjepartshandlare, alltså inte via amazon eller skickat av amazon.

Finns dock Warehouse fynd i tex amazon tyskland, detta är demo, returex etc, men då nedsatta i pris och med angivelser om vilka brister prylarna har, administrerat av amazon själva.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Låter mycket märkligt...Jag har köpt fråm amazon sedan 2002, alltså 22år, Sverige, UK, Tyskland, USA, Frankrike, Spanien, Italien och Japanska amazon under mina flera hundra ordrar aldrig fått begagnade prylar, du måste handlat via tredjepartshandlare, alltså inte via amazon eller skickat av amazon.

Finns dock Warehouse fynd i tex amazon tyskland, detta är demo, returex etc, men då nedsatta i pris och med angivelser om vilka brister prylarna har, administrerat av amazon själva.

Samma här, över 100 ordrar på amazon.se aldrig fått beg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Nope. Senaste returvaran var en Tempur-kudde, kartongen hade bruten försegling. Säljare Amazon. En annan gång var det ett grafikkort, delar i förpackningen saknades.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk

Vad är det för tips när man tipsar om ett bärbar Razer dator med Intel tionde gen och ett Nvidia 2080? Gammal och inte värt priset! Svenska återförsäljare hade nästan samma pris för tre år sedan!

Permalänk
Medlem

Mitt tips är, tycker jag, lite konstigt. Har Amazon gjort ett fel eller är den verkligen nedsatt så pass mycket tro? Är amazon som säljer och skickar så kan vara värt att testa. Samma modell med halva lagringen kostar bra mycket mer och de andra färgerna är runt 18.700kr~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad är det för tips när man tipsar om ett bärbar Razer dator med Intel tionde gen och ett Nvidia 2080? Gammal och inte värt priset! Svenska återförsäljare hade nästan samma pris för tre år sedan!

Håller med... och folk som tror att det är rabatt bara för att det står -40%. Man måste ju kolla i prisjakt i alla fall och helst ha följt prisläget själv några månader/år.

Permalänk
Medlem

Beställde https://www.inet.se/produkt/6302757/asus-rog-delta-s-core-gam... på Inets kampanj https://www.inet.se/kampanj/9405/heta-ena för 449 kr, och enligt https://promotion.asus.com/en/nordics/back-to-school bör man även få 20 € cashback, ett lite extra tips om det nu stämmer

ej giltigt erbjudande längre
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Produkt: PowerColor RX 7900 GRE Hellhound OC - 16GB GDDR6 RAM - Grafikkort *DEMO* - Fyndvara
Länk: https://www.proshop.se/Grafikkort/PowerColor-Radeon-RX-7900-G...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13324617
Pris: 6752kr

Har säkert redan nappats av någon, men det är ett riktigt bra kort. Tyst, svalt, stabilt. Har själv ett likadant.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

klippte en laptop fast jag valde en som var ännu mer nedsatt betalade 4375kr för ett "nyskick i orginalförpackning" får väl se när den kommer om det är svenskt tangentbord, det är högst troligt då det är elgiganten som sålt denna ett tag nu.
<Uppladdad bildlänk>

Finns just nu 5 Outlet laptops kvar för 4375:- (var slut igår em. antagligen inte uthämtade)
men nu bara 4st... köpte en själv, man får även MS Office 365 nyckeln direkt! Installerad

https://www.elgiganten.se/product/outlet/asus-vivobook-s14-i5...

Edit: Verkar vara borta nu, gick snabbt, kan också vara Elgigantens usla system.... får se om jag får nån, har iaf redan installerat MS Office 365 😎

lagerändring
Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Skrivet av Murgatroyd:

Finns just nu 5 Outlet laptops kvar för 4375:- (var slut igår em. antagligen inte uthämtade)
men nu bara 4st... köpte en själv, man får även MS Office 365 nyckeln direkt! Installerad

https://www.elgiganten.se/product/outlet/asus-vivobook-s14-i5...

Edit: Verkar vara borta nu, gick snabbt, kan också vara Elgigantens usla system.... får se om jag får nån, har iaf redan installerat MS Office 365 😎

Känns mer som att det är något fel på deras sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Känns mer som att det är något fel på deras sida.

Ja, det är ju inget ovanligt som sagt för Elgiganten, fick dock kvitto från Elgiganten samt NU Bring paket i appen, den kom från Avesta, en av de 5 butikerna som fanns tillgängliga då jag skrev inlägget....paketet är redan på väg från Borlänge 👍

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

11691kr direkt från HP med kod PLUS10

Do you tho? Jag får det inte att fungera iallafall.

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Gustenrocks:

Do you tho? Jag får det inte att fungera iallafall.

Funkar här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Produkt: ASRock Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming OC - 24GB GDDR6 RAM - Grafikkort *DEMO* -Fyndvara
Länk: https://www.proshop.se/Grafikkort/PowerColor-Radeon-RX-7900-G...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7285937
Pris: 11471kr

INKL. SPACE MARINE 2 & UNKNOWN 9: AWAKENING

Du skriver 7900 XTX som produkt men länkar till en 7900 GRE.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av krait78:

Du skriver 7900 XTX som produkt men länkar till en 7900 GRE.

@krait78

Oj vart lite fel där 🙂👍

Permalänk
Medlem

Är Philips evnia 49 tipset en värdig uppgradering från Samsung Odyssey 49 med va panel?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DeluxXxe:

Är Philips evnia 49 tipset en värdig uppgradering från Samsung Odyssey 49 med va panel?

@DeluxXxe

Ja det stämmer .

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Lätt val mellan QD-OLED och VA
-Minst 10x snabbare när du jämför specen, i verkligheten är det en jätteskillnad vid snabba rörelser i spel, eller bara flytta ett fönster snabbt i Windows.
-Många fler färger enligt specen och det märks i verkligheten, som dyra proffs skärmar för foto jobb, fast bättre.
-Riktig HDR om man kan mörklägga rummet, svart är svart på riktigt...

/Edit, det är 144Hz budget varianten med L på slutet som reas, men QD-OLED med 0,3ms GtG är ändå ca 100x snabbare än IPS eller VA på GtG.
https://www.notebookcheck.net/Philips-releases-new-huge-QD-OL...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolx213:

Produkt: Samsung Galaxy Buds3 Pro
Länk: https://www.tre.se/handla/erbjudanden
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13727109
Pris: 1764kr

Nån som gjort ett köp på denna?
Nån som vet om det går att betala allt med en gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Sist gång de hade airpods deal, så krävdes det att man var kund hos dem innan man kunde köpa. Var dock lite olika svar beroende vilken butik man besökte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Mina hörlurar var också använda med hår i kuddarna. Såldes som nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Om inte så kan du i alla fall få dom via Samsungs benifyportal (om du har det) för typ 300 mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicX:

Lätt val mellan QD-OLED och VA
-Minst 10x snabbare när du jämför specen, i verkligheten är det en jätteskillnad vid snabba rörelser i spel, eller bara flytta ett fönster snabbt i Windows.
-Många fler färger enligt specen och det märks i verkligheten, som dyra proffs skärmar för foto jobb, fast bättre.
-Riktig HDR om man kan mörklägga rummet, svart är svart på riktigt...

/Edit, det är 144Hz budget varianten med L på slutet som reas, men QD-OLED med 0,3ms GtG är ändå ca 100x snabbare än IPS eller VA på GtG.
https://www.notebookcheck.net/Philips-releases-new-huge-QD-OL...

Det låter ju jättebra!

En tanke bara, läst om att text varit sämre på flera Oled skärmar. Det är inte så att den bara är bättre på gaming? Jag använder ju skärmen och datorn mest för annat än gaming.

Jag ska googla lite på kröken, min nuvarande har 1000R och det är ju rätt stor skillnad mot 1800R.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk

Synd bara att Nothingmobilen bara för Android 15 i år sedan är det slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

När jag besällde ett par så frågade dom om jag ville byta från 36 månader till tex 12/24 månader så jag antar att det går att köpa dom stright up med. Dom har 14 dagars ångerrätt med sa dom.

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av DeluxXxe:

Det låter ju jättebra!

En tanke bara, läst om att text varit sämre på flera Oled skärmar. Det är inte så att den bara är bättre på gaming? Jag använder ju skärmen och datorn mest för annat än gaming.

Jag ska googla lite på kröken, min nuvarande har 1000R och det är ju rätt stor skillnad mot 1800R.

Har en QD-OLED hemma och IPS på jobbet (båda 3440x1440 och 34”) tycker textgrejen är överdriven och att det funktionellt inte är någon större skillnad i det avseendet. Jag kör med 125% skalning och använder den både för jobb och spel, sitter 80-90cm ifrån.

Däremot är det just spel och film den skiner på, så är det till största del en renodlad kontorsskärm är det väl både bättre och billigare att ta nån 4K-skärm eller dylikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinkefing:

Synd bara att Nothingmobilen bara för Android 15 i år sedan är det slut.

@Dinkefing

Därför de är så billiga nu och kommer bli ännu billigare.

Synd de inte skriver detta och lurar folk lite.

Permalänk
Medlem

Nu börjar snart Black month(s):

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Nu börjar snart Black month(s):<Uppladdad bildlänk>

Kan ju faktiskt vara bättre deals på dessa Prime days än vad det är under självaste Black Week. 🥳🤩

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D - Moderkort: ASUS ProArt B650-Creator - CPU: AMD Ryzen 7800X3D - CPU-kylning: EK-AIO Elite 360 D-RGB - GPU: ASUS Prime, RTX 4070 Super. Minnen: Kingston Fury Beast 32GB @ 6000 MT/s - Lagring: Kingston Fury Renegade 2 TB. PSU: Corsair RM750e