Helgsnack: Vad är viktigast när du köper headset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Värt att kolla. Fanns lite olika modeller dock. Vilken tänker du på?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gaming-headset/razer-blackshark-v2-pro-2023-gamingheadset-vit/604035

Denna är ju sketadyr exempelvis. EDIT: Såg att den ligger lägre på andra ställen. Men verkar utgående.

Men undrar samma sak där, om radiokomm stör datorn på något sätt, eller påverkar prestandan?

Jo, det finns några olika. Det viktiga är väl att det är deras BlackShark 2023 pro för att få den nya bättre mikrofonen och stöd för blåtand. Sen finns det en för PC, en för PS5 (som också fungerar på PC men inte Xbox) och en för Xbox (som fungerar för PC och PS5 också). Men det är oavsett inte de billigaste headseten på marknaden. Runt 2000kr så någon form av upper mid om man tänker att ett billigt headset kostar 1000kr och där de dyraste gaming brukar ligga runt 3-4k.

Jag har aldrig någonsin läst att trådlös kommunikation skulle påverka eller störa datorn på något sätt, har du hittat något som säger annorlunda får du gärna länka det.

Edit: 2:30 in i detta klippet hör du skillnaden på den micen , den från den tidigare modellen av samma headset och Steel Series top-headset. https://m.youtube.com/watch?v=kXbQCOh0bG4

Permalänk
Medlem

Viktigt för mig är trådlöst, dubbelkoppling med bluetooth, och komfort.
Använder mitt headset när jag jobbar hemma och då kopplar jag dom trådlöst via 2.4 till min privata dator och bluetooth till jobbdatorn. Då kan jag köra separat mic till privata datorn och använda headset mic om jag tar samtal via jobbet. Mycket smidigt.

Körde Steelseries Arctis Pro Wireless, sen braka dom ihop. Näst på tur blev då det paret som syns i bild, Arctis Nova Pro Wireless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Viktigast för mig är att jag INTE köper ett headset som på bilden, ett Arctis Nova för 4000:- när en bra mic, ett par hörlurar och en DAC kostar mindre och är MINST dubbelt så bra.

Annars hade jag känt mig grundlurad och dum, vilket jag inte vill och känns viktigt.

För mig.

Så du har testat ett headset som på bilden eller har du redan bestämt dig innan att det är så? Jag satt själv med Sennheiser HD650 och amp tidigare men skulle aldrig gå tillbaka till det från trådlöst headset.

Visa signatur

Main: AMD 5900X | Gigabyte Aorus ultra X570 | MSI RTX 3080 10GB Suprim X | Corsair RM 1000x | Corsair 32 gb 3600MHz | Samsung 980 PRO 1 TB | Fractal Design Meshify S2.

Extra: 8086K @ 5.1GHz | ASUS ROG Z390F | EVGA GTX 1080FTW | Corsair RM750x | Corsair 32GB 2666MHz | Samsung M.2 960 1TB