Här är ditt år på SweClockers!

Samsung Galaxy Tab A8 WIFI Fråga

Permalänk

Samsung Galaxy Tab A8 WIFI Fråga

Jag har aldrig använt en surfplatta då jag har laptop och/eller stationär dator..
Men nu är jag ute efter en surfplatta som skall användas ihop med min speldator.
Jag önskar att köra Toutch Portal på den istället för att köpa ett Stream deck, vilket blir mycket dyrare,
Sen om man kolla på lite youtube etc på den med går väl att lösa. Men jag har nu en gammal lite sliten telefon som funkar bra. Men jag behöver mer yta. på displayen,

Skulle denna funka bra för mina ändamål? Att ha den på et stativ med Touch Portal vid datorn istället än att köra med ett streamdeck.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

är det någon mer än jag som tycker att paddan är sjukt seg? tar typ 3-4 minuter att starta upp och när den väl gör det så laggar det sjukt mycket. det flyter liksom inte på. att öppna en app tar 1-3 sekunder.

Permalänk
Skrivet av Millhouse1:

är det någon mer än jag som tycker att paddan är sjukt seg? tar typ 3-4 minuter att starta upp och när den väl gör det så laggar det sjukt mycket. det flyter liksom inte på. att öppna en app tar 1-3 sekunder.

Min fungerar rätt bra. Jag misstänker att vi har samma platta.
Det jag har gjort är att ta bort all skit (bloatware). Det gjorde rätt stor skillnad. Jag tog även bort bixby och Samsung pay. Men detta kräver debugging.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Min fungerar rätt bra. Jag misstänker att vi har samma platta.
Det jag har gjort är att ta bort all skit (bloatware). Det gjorde rätt stor skillnad. Jag tog även bort bixby och Samsung pay. Men detta kräver debugging.

Ska titta på det.. tack👍