Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marathonkillen:

Förvisso 2TB-diskar men bör ändå ge en indikation på hur SSDn står sig i förhållande till bl.a. Samsung 990 Pro.

https://www.tomshardware.com/reviews/seagate-lightsaber-firec...

Segaten är ju inte riktigt i Samsungs liga, men ändå helt OK prestanda om jag ska tolka testet rätt. Och för 799 kr är den defenitvt prisvärd.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D - Moderkort: ASUS ProArt B650-Creator - CPU: AMD Ryzen 7800X3D - CPU-kylning: EK-AIO Elite 360 D-RGB - GPU: ASUS Prime, RTX 4070 Super. Minnen: Kingston Fury Beast 32GB @ 6000 MT/s - Lagring: Kingston Fury Renegade 2 TB. PSU: Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metric:

Segaten är ju inte riktigt i Samsungs liga, men ändå helt OK prestanda om jag ska tolka testet rätt. Och för 799 kr är den defenitvt prisvärd.

Är det någon som sett att den skall säljas för 799 kronor ikväll?

Permalänk
Medlem

Är det någon som sett att den skall säljas för 799 kronor ikväll?

https://www.inet.se/kampanj/5853/dubbelklick

Permalänk
Medlem
Skrivet av quilling:

Hur vanlig / ovanlig är den här kampanjen? 60gb surf för ett par hundra i månaden med halobop (Telias nät och täckning) lockade mig att beställa. Telefonen är nästan en bonus där jag får se om jag behåller eller säljer.

Tänker jag rätt?

Är väl inte super-ovanligt skulle jag säg...
Senast så var det 80 Gb för 225:-/mån samt att man fick en Google Pixel 8a "gratis"!

Kommer sådana erbjudande lite då och då!

Permalänk
Medlem

Men det finns inget pris där! Det är överstruket, vilket jag sett tidigare.

Permalänk
Medlem

Klicka på det överstrukna

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Hedersmedlem

Det är dolt tills mouseover, inte överstruket. Det var så för flera dagar sedan också.
Se det som ett "spoiler-skydd". (Varför man nu skulle vilja bli överraskad och behöva ta beslut på 30 sekunder vet jag inte.)

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Klicka på det överstrukna

Skrivet av Thomas:

Det är dolt tills mouseover, inte överstruket. Det var så för flera dagar sedan också.
Se det som ett "spoiler-skydd". (Varför man nu skulle vilja bli överraskad och behöva ta beslut på 30 sekunder vet jag inte.)

👍 😀

Tackar! Visste inte att det gick att göra!

Permalänk
Medlem

Nu hoppas vi bara på att @Inet inte låter sidan krascha som den gjorde häromveckan när det var dags för drops! Pls pls pls!

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Så trött på dessa 1tb ssd de alltid kör
Jag väntar som vanligt på en 4Tb NVME SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Nu hoppas vi bara på att @Inet inte låter sidan krascha som den gjorde häromveckan när det var dags för drops! Pls pls pls!

Den har kraschat de senaste två gångerna.
Men det är väl det som är lite av charmen med Inets YouTube-sändningar – man vet aldrig vad som kommer att gå fel …?

Visa signatur

Tar en paus från Swec och har gått in i ett passivt lyssningsläge med enstaka, oregelbundna besök här.
Ha det gôtt allihop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Så trött på dessa 1tb ssd de alltid kör
Jag väntar som vanligt på en 4Tb NVME SSD

Under Swecxlusive-sändningen i november sålde Inet både Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB och Samsung 870 QVO 8TB (SATA) för 2 499 kr/st. Jag köpte en av varje och är mer än nöjd med mina köp!

Visa signatur

Tar en paus från Swec och har gått in i ett passivt lyssningsläge med enstaka, oregelbundna besök här.
Ha det gôtt allihop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Under Swecxlusive-sändningen i november sålde Inet både Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB och Samsung 870 QVO 8TB (SATA) för 2 499 kr/st. Jag köpte en av varje och är mer än nöjd med mina köp!

Synd man missade det :/ 990 Pro 4TB hade varit perfekt.
Får hoppas om de inte kommer nu att de kommer något på deras Swec BF stream
8TB SSD SATA hade varit nice också för lagring. Vill bli av med mina 2 6TB HDD.

Permalänk
Medlem

Första gången jag ser på Inets Live. Hur fungerar deras drops? Släpps de successivt under kvällen?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D - Moderkort: ASUS ProArt B650-Creator - CPU: AMD Ryzen 7800X3D - CPU-kylning: EK-AIO Elite 360 D-RGB - GPU: ASUS Prime, RTX 4070 Super. Minnen: Kingston Fury Beast 32GB @ 6000 MT/s - Lagring: Kingston Fury Renegade 2 TB. PSU: Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metric:

Första gången jag ser på Inets Live. Hur fungerar deras drops? Släpps de successivt under kvällen?

Ja, brukar vara flera och oftast nya länkar för varje drops som släpps i chatten eftersom. Dock brukar man samla alla drops-produkter som redan släppts tidigare under kvällen på samma samlingssida så att allt ligger på samma plats allt eftersom.

Kom ihåg att du måste vara inloggad och registerarad användare på Inet för att kunna se priserna och köpa drops-produkterna till specialpris.

Vissa produkter försvinner snabbare än ögat så det gäller att vara snabb att lägga ordern!
OBS: Räcker inte att lägga produkten i varukorgen utan man måste lägga ordern, få en orderbekräftelse för att vara säker på att få produkten till dropspriset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metric:

Ja, men du måste vara registrerad hos och inloggad på Inet för att kunna köpa dem. Om du aldrig har handlat hos Inet bör du registrera dig direkt.
Vissa drops tar slut på någon minut medan andra inte säljer slut och ligger då kvar fram till midnatt.

Visa signatur

Ha det gôtt allihop!

Permalänk
Medlem

Kan hända man måste länka sitt Swec konto på inet? Vet inte om dom tagit bort det dock. Det var så länge sen jag gjorde det.

För att komma åt erbjudanden.

Edit: Nu när jag tänker efter så är det nog bara för gratis frakt som dom hade förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Ja, men du måste vara registrerad hos och inloggad på Inet för att kunna köpa dem. Om du aldrig har handlat hos Inet bör du registrera dig direkt.
Vissa drops tar slut på någon minut medan andra inte säljer slut och ligger då kvar fram till midnatt.

Yes, är registrerad och har handlat många gånger hos Inet 🤗👍

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inet Drop 2
77 oled för 18K, inte dåligt, synd att man redan har en
https://www.inet.se/kampanj/6910/drop-2

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Snusfri

Blev en PSU samt kylare, hitills.
Kan jag bygga ihop min gamla slappa hink (8700K, 32GB, 960GB NVME) och göra något roligt med den och servern får uppgraderad kylare från Intel stock

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Inet streamen har bra pris på ex. Fractal Torrent för 1000 kr om någon behöver ett bra chassi. DeepCool AG500 för 200 kr är också prisvärt (halva priset mot billigast på prisjakt).

Permalänk

Är 1more hörlurarna något att ha?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Asus RTX 4070 Super för 6490 kr får ändå anses vara ett bra pris! Sålde slut direkt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det ngn länk till Drop 3…?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Finns det ngn länk till Drop 3…?

https://www.inet.se/kampanj/8836/drop-5

Alla drops är samlade i varje ny drop-länk. 5:e var sista.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Jag undrar om HTC VIVE XR Elite - Megaklick (5st) för 6000 kr är ett bra köp idag, om man bortser från vad det har kostat tidigare? Jag la en order men är inte särskilt insatt i dagens VR. Det är främst upplösningen och att folk som betalt fullpriset inte är så nöjda som gör mig något osäker.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Murgatroyd:

Baseus Powerbank, 20 000 mAh kraftbank snabb laddning, externa mobiltelefonbatterier 20 W PD QC laddare med USB C in- och ut, powerbank liten men stark för iPhone 15 14 13 12 11 Samsung S23 S22 iPad
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B0CM93KQSC
Kategori: Powerbank
Pris: 224,25:- (Med -25% kupong, nedsatt från 403,62:-)

Grymt bra tips! Den laddar till och med min laptop (ThinkPad X1 Carbon) utan problem, så länge den är avstängd/ihopfälld!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

https://www.inet.se/kampanj/8836/drop-5

Alla drops är samlade i varje ny drop-länk. 5:e var sista.

Var de några bra priser på TV? Missade allt. 🤣