Helgsnack: Visa vad du samlar på!

Permalänk
Medlem

Jag samlade på kartonger så jag kunde bygga mur mot mina kollegor som pratade skithögt och vägrade dämpa sig i kontorslandskapet.

Sen slängde vår kontorssamordnare dom

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen så samlar jag på pappkassar från den lokala ICA-butiken. På plastkassarnas tid så kunde man ju använda dessa som soppåsar, men pappkassarna har jag ingen (regelbunden) användning för. Fick tummen ur häromdagen och samlade ihop alla pappkassar som låg i förrådet, var närmare 220st (flera års samlande). Så fort regnet upphör skall jag ta mig till sopstationen och avyttra hela min samling.

Permalänk
Medlem

Pengar 🤩💰💸

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Samlar främst på resin byster och en del 1/24 figurer som jag målar, som figurspel fast roligare ;). Spelar ifs figurspel men samlar inte på det sättet längre, men gjorde det mycket förr. Sedan köps det en hel del film, tyvärr digitalt just nu då vi inte har en blu-ray spelare.

Permalänk
Medlem

Slutade samla för ca 5 år sedan. Hade bland annat hela svarta serien till NES i box samt 200+ lösa. Idag har jag bara något enstaka boxat nes kvar + tillbehör då jag inte orkat göra mig av med det. OG Xbox med spel Samt PS3 med ett tiotal spel till som jag faktiskt gillar. Min besatthet till att samla spel och liknande har ersatts med att samla aktier istället. Sjukt tråkigt och gubbigt i jämförelse men så är det.

Är rätt samlarskadad att jag kommer på mig själv med att alltid spara kartonger och sånt för allt jag köper. Oavsett vad man gör sig av med så är det lite mer premium och lättsålt när allt är komplett i box 😁

Visa signatur

5600X | Asus A520M-A II | Samsung nvme 1TB | 32GB 3200MHz | Asus RX 6600 XT 8GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrax:

Brukade samla på spel men la ner det när jag vart lite äldre och såg folk på YouTube med väggarna fulla av tråkiga gamla NES spel. Såg så nördigt och patetiskt ut. Idag är det en befrielse att inte ha saker överallt som man ska vara rädd om, samt billigare att leva

Haha, tänkte i samma banor med min N64 samling när jag köpte mitt första glasskåp för att ställa upp dyrgriparna (började köpa n64 av olika färger och limited editions + handkontrollers) + fyllt en hel byrålåda med 100+ cartridges (skippade kartongexemplar).

Men jag insåg ganska snabbt att när jag kollade på att köpa en en sådan N64 kiosk som fanns på lekia förr att det hade spårat och att det var dags att sälja av.

Idag emulerar jag med en trådlös n64 kontroll för switch som även fungerar över bluetooth till PC.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Film på skiva (DVD, Blu-Ray, 4K) främst. Men jag är väl inte direkt den som samlar på exklusiva utgåvor för att kunna ha att visa upp, men jag har några få specialutgåvor. Jag samlar väl mer för att ha ett stort filmbibliotek, typ. Ser gärna om film (och serier) som jag tycker om, så jag vill veta att det finns där när jag blir sugen på att titta. Sen är det inte helt otrevligt att ha en fysisk utgåva som går att ta på, tycker jag. Har säkert över 2000 filmer och serier vid det här laget, men samlandet har pågått under många år.

Permalänk
Medlem

Samlar inte på något specifikt. Har ett stort film och tv-bibliotek - men det är nog det närmaste. Har även en massa datorer och datordelar.

Permalänk
Medlem

Högtalare, helst stora också.
Handlar alldeles för mycket på tradera, har en förkärlek till Dali också.
Detta är ett problem när man bor i lägenhet också. Det står högtalare överallt. Har ett par AT-100 som nattduksbord.
Ja ja är singel.
Har även ett garage där jänkaren knappt får plats längre för alla högtalare.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle nog ändå säga att det närmsta jag har till samlingsintresse är Warhammer-figurer.

Permalänk

Parfym är det jag samlar på.

Givetvis är själva intresset stort för parfym och jag gillar att kombinera parfym med olika stilar.
Men bara att samla är en stor del av själva intresset.

Kanske lite konstigt med tanke på att jag jobbar på sjukhus och där är det förbjudet med parfym men det är jävla kul ändå.

Permalänk
Medlem

Filmer/serier på fysiskt media samlar jag. Har nog närmre 1000 skivor dvd/blu-ray och 4K. Samlar bara på 4K idag.
Och vinyl skivor. Inte samlat så länge så har väll knappt 100 album nu.
MTG samlar jag också, men där spelas det med.
Högtalare och allt annat som har med både 2 kanalsstereo och hemmabio.

Och ja kablar som te x någon skrev tidigare apparat kablar har man en drös av.

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Klockor (armbandsur) tyvärr

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Samlar inte på någonting, åtminstone inte enbart för samlandets skull. Kostar bara pengar och tar upp en massa plats till ingen egentlig nytta annat än att det är kul en stund när man precis hittat något nytt till samlingen. Jag tycker man får alldeles för mycket grejer ändå genom årens lopp.

Jag skulle dock kunna tycka det hade varit lite kul att skaffa ett gäng modellbilar utav roliga bilmodeller jag egentligen vill ha som verklig bil men inte har möjlighet då det skulle bli på tok för dyrt att skaffa allihop 😅

Permalänk
Hedersmedlem

Gamla datorer och Lego i första hand.

Fyller på med sånt som ser kul ut och har ofta svårt att skilja mig från saker så det ökar hela tiden.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Sprit

Permalänk
Medlem

Gamla warhammerprylar, böcker och tennfigurer inte de i plast, har flera av varenda släppt tennfigur i obrutna förpackningar, när de går i arv kanske de är värda något så barnen får ha kul för pengarna.