Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

det är högt tyvärr, ville själv klippa en. får nog bli en MSI från inet istället.
Funderar dock ifall det är vårt 2690:- extra jämfört med samsung skärmen som går loss på 10k.

Eller Alienware-skärmen för 10.073kr (eller ca 9.000kr om du lyckas övertyga Dell om att du är student).

Skrivet av General Nord:

Produkt: Alienware 32-tums 4K QD-OLED-spelskärm AW3225QF
Länk: https://www.dell.com/sv-se/shop/alienware-32-tums-4k-qd-oled-...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13087459
Pris: 10073kr

Black Friday hos Dell. Näst billigast (med skärmen i lager) är Amazon på 11495kr.

Sammanfogat: Är du student så kan du få ytterligare rabatt genom Dell Advantage (10% på AW3225QF).
Länk: https://www.dell.com/sv-se/lp/students

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Eller Alienware-skärmen för 10.073kr (eller ca 9.000kr om man lyckas övertyga Dell om att du är student).

krökningen tar emot tyvärr... har spanat på den rätt länge men liksom vill inte ha böjd..

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Jag vet inte om jag helt missar något, men ett pris runt 15000 kr för ett 4080 SUPER låter normalt? 25000 kr låter helt orimligt.

Jag vet inte varifrån "-10kkr" kommer ifrån, men jag gissar att *det* är något slags fel någonstans.

Nej - 10 500 framför visar väl senaste prisändringen, så under dagen kanske den kostade 5k?
Gissar att något vart konstigt hos amazon som nu har den som unavailable

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

krökningen tar emot tyvärr... har spanat på den rätt länge men liksom vill inte ha böjd..

Vande mig snabbt o gillar de skarpt nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Produkt: Bundle med Sony Xperia 1 VI + PS5
Länk: https://www.webhallen.com/se/campaign/10721-Sony-Xperia-1-VI-...
Kategori: Mobil/Spelkonsol
Prisjakt: Playstation 5 standard , Xperia 1 VI
Pris: 9990kr

Top of the line mobil och PS5 (gäller dock inte den röda färgen på mobilen), du sparar ca 10k mot ordinarie priser.

Står ju att sista datum för köp av telefonen är den 10e. Det är den 15e idag. Alltså gäller inte kampanjen om man köper telefonen nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mandunko:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/gra...

De har en för ännu en hundring lägre här också! Dock inte MSI.

De blev ett köp! någon som har ventus kortet o här nöjda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

Står ju att sista datum för köp av telefonen är den 10e. Det är den 15e idag. Alltså gäller inte kampanjen om man köper telefonen nu.

Du har nog rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Har Q5 Pro utan dockstation.
Är absolut inte jobbigt att tömma dammbehållaren och slippa köpa påsar!

Jag kan också fylla på.

Tycker den är lätt att hålla ren och tömma dammbehållare är smidigt.
Bor på 91 kvm och den ger verkligen effekt.

Inte dammsugit vanligt sedan inköp, kör den när ja ser att det är dags. Tycker man verkligen ser på golvet att det är rent när den är klar, moppfunktion har jag ej testat då den inte verkar "smart" för att förstår vart det finns mattor.

Min första robotdammsugare, men helt nöjd och jag betalade 3500 kr för min.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av hajvan:

det är högt tyvärr, ville själv klippa en. får nog bli en MSI från inet istället.
Funderar dock ifall det är vårt 2690:- extra jämfört med samsung skärmen som går loss på 10k.

Jag satt och kikade på Dell skärmen (alienware) för 10k
Det regnar OLED nu alltså.. haha 😅

Såg att man kunde få extra rabatt på den om man var student, tänkte se om det gick att nyttja ungarnas .EDU adress till det och nya ytterligare 10%... 🤔

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Såg att man kunde få extra rabatt på den om man var student, tänkte se om det gick att nyttja ungarnas .EDU adress till det och nya ytterligare 10%... 🤔

Det funkar också om ens arbetsgivare har någon deal med Dell. Jag kunde få 10 % via jobb mejlen. Svårt som fan att välja mellan den och Samsungen dock..

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av BlommaNN:

Det funkar också om ens arbetsgivare har någon deal med Dell. Jag kunde få 10 % via jobb mejlen. Svårt som fan att välja mellan den och Samsungen dock..

Står nog mellan MSI'n och Dell'en för min del
MSI'n är jävligt clean... vet en kille som har den och är sjukt nöjd så det lutar mest åt den.

Plus för inbyggd nätdel!

https://www.inet.se/produkt/2224916/msi-32-mpg-321urx-qd-oled...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

När det gäller TV-apparater är det ju nästan bara den absoluta basklassen som har någon rabatt. Ska man köpa en TV under BF får man nog hålla ut till den 25:e då den riktiga Black Week börjar.

Ska köpa en TV nu under BF men tror du att elgiganten, netonnet eller webhallen kommer rabattera ner fler modeller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag vet inte om jag helt missar något, men ett pris runt 15000 kr för ett 4080 SUPER låter normalt? 25000 kr låter helt orimligt.

Jag vet inte varifrån "-10kkr" kommer ifrån, men jag gissar att *det* är något slags fel någonstans.

@evil penguin

Priset va pris sänkt 10134kr så kortet såldes för 15799kr minus 10134kr = så 5665kr om någon lyckades få det för det priset då många butiker försvann just då som hade kortet i lager.

@evil penguin
Så 15799kr är det nya priset när varan är slutsåld för det lägre priset

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9700X - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Cpuns Grafikkrets - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@evil penguin

Priset va pris sänkt 10134kr så kortet såldes för 15799kr minus 10134kr = så 5665kr om någon lyckades få det för det priset då många butiker försvann just då som hade kortet i lager.

<Uppladdad bildlänk>

Ok, så de två datapunkterna i skärmdumpen är helt oberoende av varandra. Då är jag med på frågeställningen...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Ok, så de två datapunkterna i skärmdumpen är helt oberoende av varandra. Då är jag med på frågeställningen...

@evil penguin

Korten såldes för 5665kr medans vi missade det.
Är det inte lite komiskt.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9700X - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Cpuns Grafikkrets - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akrobaten:

Ska köpa en TV nu under BF men tror du att elgiganten, netonnet eller webhallen kommer rabattera ner fler modeller?

Jag var inne på ett Elgiganten här nere och tittade på en TV som inte var nedsänkt nu, en LG C3. Säljaren slog upp den i deras system, och hintade om att hålla koll den 20e November. Han sa iofs Fredag 20e, så vi får se om det är 20/11 eller 22/11, men, det är nog ändå väldigt troligt att det kan dyka upp fler reor.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Oledskärmarna verkar gå som smöret. Komplett hade 50+ i lager tidigare idag. Nu är det endast 19 kvar.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Oledskärmarna verkar gå som smöret. Komplett hade 50+ i lager tidigare idag. Nu är det endast 19 kvar.

Vilken skärm rör det som om för att vara mer exakt?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Skrivet av fossegrim:

Kanske svårt att svara på, men hur ofta behöver ni byta påse ungefär? Är intresserad och bor på cirka 80 m2 så det känns i övrigt som ett bra alternativ

Har denna, bor på 79 kvadrat. Har inte kört den dagligen på ett tag p.g.a. hemmavarande sambo med annan dygnsrytm än jag, men när den gick dagligen så behövde påsen bytas ungefär var tionde vecka, alltså 2.5 månad. Älskar självtömningen, navigeringen, hur mycket tystare den är än min förra (en Neato D4 som var råkass) och framförallt - silikonborstarna gör riktigt rent även i vår tjocka ryamatta från sextiotalet, och håren fastnar inte i dem utan snos ihop vid sidan som lätt kan avmonteras. På Neaton stod jag varje vecka med kam och nagelsax för att ta bort sambons långa hår, bara att inte behöva göra det någonsin igen var värt de 5 lax jag lade på den i januari 2024. Till dagens pris tycker jag den är helt självklar, det enda jag saknar är bättre moppning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Vilken skärm rör det som om för att vara mer exakt?

Samsung skärmen, G80SD, finns endast 10st i lager i skrivande stund. Men Netonnet har skärmen i lager också för samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Produkt: Seagate IronWolf ST4000VN006 256MB 4TB
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/int...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5988434
Pris: 990kr

Kan nämna att de inte skickas från Elgiganten utan från tredje part, utan att det står någonstans.
Så här står det på min beställning:

Citat:

Ordern har blivit vidareskickad till vår tredjeparts-partner
Din order hanteras av en tredjeparts-partner, och vi har tyvärr inte ytterligare spårning att visa

Sen får man max beställa två, utan att detta framgår någonstans. Fick göra min beställning av tre
stycken i två olika ordrar och åkte då på 50kr frakt på den ena dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

Jäklar att man missade denna🙁 bara mobilen för 10k utan ett ps5 är ju ett bra pris...

Permalänk
Medlem

Produkt: ASUS Dual GeForce RTX 4060 V2 OC
Länk: https://www.komplett.se/product/1307791/datorutrustning/dator....
Kategori: Grafikkort
Pris: 2990Kr

Länge kikat grafikkort och när denna kom så fick man slå till.
Kändes som ett vettigt pris.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smedone:

De blev ett köp! någon som har ventus kortet o här nöjda?

@Smedone
Jag har testat det och fläktarna låter rätt högt.
Det fungerar bra för surf och youtube.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Här är en rätt så in på djupet recension av dell:en
https://youtu.be/qg9t1jOCegk?si=W7bhqrw4Vu-u4J9_

Svar på raderat inlägg rensat. // MOD
Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk
Medlem

Beställde en Asus från NoN, skulle ordern bli avbruten så kommer jag köpa Alienwereskärmen.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Moderator
Moderator

Påminner om att denna tråden är till för att diskutera fyndtipsen i
Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!

Övriga diskussioner, spekulationer, köpråd eller jakt på andra tips hör hemma annorstädes.

Edit: För Black Friday-diskussion se ny tråd Black Friday 2024

*Tråd smått rensad.*

God fyndjakt!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Produkt: TCL 98T8B 98" 4K QLED PRO HDR Smart TV / Ultra HD / Google TV / 144Hz
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/372241-TCL-98T8B-98-4K-Q...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13715748
Pris: 19990kr

Om ni funderar på denna, försök få den demad.
Jag är absolut inte nöjd med bilden och det går inte att hitta någon vettig data om den, bara massa antaganden vilken annan modell som den motsvarar.

Min kommer jag försöka returnera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Helt underbart ju! Alla funktioner finns där som förväntat med dimmning, temperatur och färg?

En annan fråga,.blir det samma thread-nät som allt annat? Alltså, agerar dessa extenders för hela ens threadnät så att matter over thread-prylar är på samma nät och "gynnas" av att man har mer pryttlar som agerar mesh-punkter?

De förväntade funktionerna är där. Saknar Matter-enheter så vet ej men HA Thread-info för varje lampa kan du se nedan.

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizu:

De förväntade funktionerna är där. Saknar Matter-enheter så vet ej men HA Thread-info för varje lampa kan du se nedan.

<Uppladdad bildlänk>

Tack för all hjälp! Beställde ett gäng eftersom det verkar fungera, har rätt många lampor i huset så tog 36st så att man har några extra om någon av dem går sönder. 😁