Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Fan vad surt att Telia fular sig med så dyr startavgift.. man var ju på väg att nappa annars..

Nu blev jag i stället ännu mer anti.

Permalänk

Telia ska ha 400 spänn för 100/100!!!! Ge mig andra alternativ nu, trodde det skulle vara bättre helt ärligt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Jag går ifrån Telenor med 500/500 för 349kr till Telia med 250/100 för 319kr (plus 399kr startavgift)

Telenor kunde komma ner till 369kr/månaden för bredband förutsatt att jag också tecknade ett mobilabonnemang hos dem, vilket inte var speciellt intressant.

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hur fick du de superpriserna hos B2? Jag har 100/100 hos b2 för 422kr/mån..

<Uppladdad bildlänk>

Kanske nykund erbjudande?

Permalänk
Medlem

Jag får fram Bredband 250/250 för 449kr och bredband 500/500 för 499kr hos Telia. Jag får inte fram de bättre priserna som andra får när jag söker fram min adress på sidan. Har Open Universe… så drygt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Kanske nykund erbjudande?
<Uppladdad bildlänk>

Får se vad de säger när jag säger upp det. 😁

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ringde Telia, dom strök startavgiften. Så hoppade på 300/300 för 319/mån.

Får väl vara godkänt för i år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Ringde och frågade om de kunde stryka den , men gick tyvärr inte :/

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Hmm... personen jag pratade med verkade göra någon slagning och sen kom han fram till att han fick göra det. Så måste bero på vilket nät man ligger i antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Jag får fram Bredband 250/250 för 449kr och bredband 500/500 för 499kr hos Telia. Jag får inte fram de bättre priserna som andra får när jag söker fram min adress på sidan. Har Open Universe… så drygt!

Glömde tillägga att det alltså är samma priser som innan black week. Såg dessa redan förra veckan. Måste ju va nåt fel? För står halva priset på bredband innan jag söker på min adress. Men är ju inte halva priset. Samma för mig far som inte har Open universe.

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta om alla som skriver sina priser även kan skriva vilken kommunikationsoperatör dom har.

Jag har Open Infra och får följande hos Telia:
100/100: 399:-
250/250: 449:-
500/500: 499:-
1000/1000: 549:-

Det här är så jävla nattsvart. Ser inte ut som att jag kan komma under 449:- för ~250 Mbit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Skulle uppskatta om alla som skriver sina priser även kan skriva vilken kommunikationsoperatör dom har.

Jag har Open Infra och får följande hos Telia:
100/100: 399:-
250/250: 449:-
500/500: 499:-
1000/1000: 549:-

Det här är så jävla nattsvart. Ser inte ut som att jag kan komma under 449:- för ~250 Mbit.

Jag har också Open Infra och har samma priser (vilket jag borde ha, jag bekräftar mest) som endast har ordet "Kampanj" vid sig, inte "Black Week - Halva Priset" som andra har.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

fantastiskt, skall försöka göra detsamma, i kö nu med telenor och testar om de kan matcha Telia priset innan jag byter.

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Pratade med Telia (Mitt nuvarande 250/250) är uppsagt och går ut 3 December. Jag fick inte teckna nytt på telefon. Riktigt kasst och förvånande.

Permalänk
Medlem

Tragiska priser. Betalar just nu 300kr/mån för 100 Mbit. I det stadsnät jag sitter i. Ser fram emot nästa år då man hoppar in i ett gruppavtal med Telia á 1000/1000 för hälften av kostnaden och då ingår även TV kanaler och hemtelefon samt hårdvara!

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Eftersom någon frågade om stadsnät/priser här är mitt med telia.
Stadsnät: https://c4energi.zmarket.se/privat (Zitius)

PS. Ringer alla telenor lr? 20 min i kö hitills
Har ingen brådska att ringa dom direkt så får chilla tills senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Pratade med Telia (Mitt nuvarande 250/250) är uppsagt och går ut 3 December. Jag fick inte teckna nytt på telefon. Riktigt kasst och förvånande.

Konstigt. Jag har nästan samma förutsättningar förutom att jag glömt säga upp bredbandet (250/250 för 299kr, bundet till 3 December) men "Mikael" kunde utan problem förlänga ett år till (dock till det nya priset av 319kr i månaden).

Permalänk
Medlem

Billigast blir Bredband2 250/250 Mbps för 369 kr per månad. Ska nog testa tre mobilt bredband för 329 kr /mån istället.

Ledsen, men det här fungerar inte längre. Har fan inte råd med alla jävla höjningar.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Använde rutan för att bli uppringd på Telias hemsida.
Han strök startavgiften direkt och man fick även med någon sorts Wifi-förstärkare om man tecknade hastigheter över 500/500.

Permalänk

Förlängde mitt Telia 300/300 för 319kr/mån, först så gick det absolut ej som nuvarande kund men som vanligt när man hotade med uppsägning så kunde det fixas fram på 1 minut

Permalänk
Medlem

Blev Telias här med 500mbit/s för 369/månad . Ingen startavgift efter samtal.

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Verkar som man slipper startavgiften hos Telia om man tar tv + bredband.

Det stämmer. Testade precis välja bredband + TV Lagom (ingen bindningstid) så finns det ingen startavgift på slutet av kassan. Fast jag har redan lagt beställningen för endast bredband med startavgift 399:- och har redan Telia TV Lagom via hyresvärd som ingår i hyran.

Ska se hur skall jag göra nu för slippa startavgiften?

Efter ringt upp Telia angående startavgiften så gäller det endast om jag väljer TV Mellan då jag redan har TV Lagom kollektivt via hyresvärden. Nåja 399:- är inte hela världen. Ändå billigare än Bahnhof som erbjöd med som bäst 509:-/mån för 500/500.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av discot:

Vore ju rätt kul om Telia trollade Telenor i år och erbjuder priser som dom haft tidigare under deras BF erbjudanden.

Stormen av kunder som Telenor förlorar borde bli en del.🤭

Halva priset blev det. Rätt mycket bättre än vad Telenor erbjuder.

Permalänk
Medlem

Ringde Telia istället. De tog bort startavgiften så blev 300/300 för 319kr

Permalänk
Medlem

Ringde och surrade med Telia. Hon i kundtjänst blev själv förvånad: "Jävlar vilka höga priser ditt stadsnät har".
Tack till puckona i styrelsen i området som valde Open Infra (dock innan jag köpte..).

Hur som helst, 250/250Mbit, 399:-/månad ned från 449:- BF listpris och slopad startavgift. 24 mån bindning fick jag också, lite tveksam, men tvivlar på att priserna magiskt kommer ha sjunkit om ett år, så man kanske får vara nöjd.

Ändå förjävla surt med 4800:- / år för bredbandet.

Permalänk
Medlem

Telenor ville/kunde inte ens sänka med några kronor från deras befintliga erbjudande på hemsidan, varken för nykund eller befintlig förlängning. Sitter i kö hos Telia nu och skall teckna med de. Hoppas lyckas bli av med startavgiften.

Edit: efter lite tjat så gick Telia med på att ta bort startavgiften, jag tackade nej till förstärkare och router som ingick gratis.
1000/1000 för 449 är helt OK tycker jag

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk

Får inte heller black week erbjudanden, global connect

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ringde Telia istället. De tog bort startavgiften så blev 300/300 för 319kr

Vad fan. Ringde också Telia och fick inte startavgiften borttagen. Även om jag ville binda mig längre än 12mån. Endast om jag väljer TV Mellan paket upp. Har också Zitius.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Hej behöver lite hjälp för er som har fixat nytt erbjudande hos Telia.

Ska hjälpa min pappa som får höjd avgift till 590:- för 100/100 genom Telia. Om jag ringer dit behöver man mobilt bank id när man sedan ska signa nya dealen? Dom verkar inte ha någon chatt längre?

Farsan ringde dit men hon kunde inte göra något med priset. Han har även Viaplay total, tv4play total, max, Amazon osv genom Telia men går ut i mars. Bredbandet går ut nu i december.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Verkar som man slipper startavgiften hos Telia om man tar tv + bredband.

Skrivet av Kanariefågel:

Inga problem för mig som befintlig Telia-kund att ta del av årets erbjudanden när jag ringde skulle säga upp det befintliga erbjudandet.

De är lika griniga för mig som förra året, absolut minsta kostnaden är 479:-
vilket iofs stämmer med deras rabattlista med haken att de bara vill ge mig 6 månader låst och sedan deras standard ca 700:- låst 6 månader.

Några tips? Jag lär inte få 100 grannar att bryta telia-monopolet denna veckan men 5G skulle bli tufft om man drar ner 20GB-30GB på en speluppdatering första veckan i månaden.