Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornhallberg:

Hur fungerar sajten Bredbandsval egentligen? De priser som står där stämmer inte alls med verkligheten när man går in på respektive leverantörs webbsida? Gäller priset bara om man beställer vi dem? Har det isf några nackdelar?

Här är vad jag får upp med Global Connect (f.d. Ip Only) ex:

<Uppladdad bildlänk>

De räknar rabatter och slår ut det på 12 månader typ.
Alltså Halebop hamnar högt för att de har 3 fria månader nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Samma här, mycket smidigt! Startdatum i januari. Tyvärr var jag tvungen att ta emot deras router (den får ligga ouppackad i kartongen i 12 månader).

Pga av ett misstag från deras håll så fick jag hem två routers. Sedan krånglade det igen och jag skulle av någon anledning få hem EN TILL router, så jag frågade om jag måste ta emot den. Fick till svar att jag behöver inte hämta ut den från ombudet så skickas den tillbaka.

Edit: Någon var visst först med att nämna detta

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:
Skrivet av Ch|CkeN:

Exakt min upplevelse med! Kändes väldigt manus och scenario-drivet och att dom internt sagt att alla som ringer och "krånglar/gråter" i telefon åker direkt över hit där vi kritar på ett nytt 12-månaders abonnemang, för en tappad kund är värre än att ge en befintlig kund ett "nykunds-abonnemang". Detta sken verklige igenom i år och jag är helt övertygad om att deras affärsutveckling- och säljavdelningar har analyserat tidigare års strategier och beslutat att dom ska ta allt dom kommer över.

Inte alls min upplevelse. Första personen jag pratade med på uppsäjningsavdelningen, vägrade att ens försöka ge ett vettigt erbjudande.

Samma här, skicka en uppdatering om du försöker igen och lyckas få ut helt andra siffor.

Men det känns ju inte som att de improviserar helt heller då de vägrade att ge mer än 6 månaders prissänkning men kunde plocka fram kostnaden i snitt för 12 månader direkt. Kanske har varje säljare någon kick-back för hur mycket de kan klämma ur blåögda kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Har Telia (Öppen Fiber) i dagsläget, men har forfarande bindningstid kvar sedan jag senaste "förhandlade" om priset. Kan man teckna sig för ett BF-erbjudande då? Har någon försökt?

Givet att bindningstiden tar slut inom en rimlig tid, typ om en/två månader, går det att välja ett senare inkopplingsdatum.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Tele2 erbjuder rätt så bra abonnemang för studenter. Jag blev erbjuden Bredband 600/600 för 299 kr i månaden i 12 månader, med 1 månads uppsägningstid, alltså ingen bindningstid.

Nås genom Mecenats portal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jag tecknade via telefon, de frågade om jag ville ha router. Jag sa nej så de skickar inte ut någon.

Mor tecknade också via telefon och de frågade samma sak om hon ville ha router eller inte.

Till mig sa han att det inte alltid går att tacka nej. Och förra året gick det inte heller. Skiten låg nerpackad i garaget i ett år sen skickade jag tillbaka.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vilka skräp erbjudanden!
Var ju bättre erbjudanden för någon månad sen...
Funderar på om man ska ta Bredband2 (500/500 419kr) kanske. Åtminstone ingen bindningstid, och så kan man hoppa på något annat tåg senare.
Problemet är ju bara då att man är låst nästa BF om det dyker upp något då...
Tycker inte det är någon jätte bra deal direkt samt en för mig väldigt okänd leverantör när det kommer till stabilitet, ping i spel osv.

Telia 1000/1000 för 549kr är lockande, men vet inte om jag kan försvara att betala 200kr mer i månaden än nu, när det är väldigt sällan jag skulle dra nytta av hastigheten.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Skrivet av N!klas:

De räknar rabatter och slår ut det på 12 månader typ.
Alltså Halebop hamnar högt för att de har 3 fria månader nu.

Jag tänkte ex på Allente. Där står det på Bredbandsvalet för 100/100 (Global Connect) att:
Totalt: 4428 kr första året
.. medans det på Allentes sida direkt står det att:
Totalt: 5585 kr första året

Det kan vara ett fel förstås. Men frågan kvarstår, hur fungerar det att beställa via Bredbandsvalet, har det några nackdelar?

Permalänk
Medlem

Mer än 60 minuters kö till Telenors uppsägningsavdelning. De verkar ha en del att göra😅
Ska bli väldigt spännande att se om de är måna om befintliga kunder som en säljare påstod när jag flyttade mobilabonnemanget till Telenor.

Permalänk
Medlem

150/150mbit från Telia för 294:- med 12 månaders bindningstid, slapp startavgiften också 👍
Gick från telenor 150/150mbit för 360:- i månaden.

Visa signatur

-En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ormfot:

Mer än 60 minuters kö till Telenors uppsägningsavdelning. De verkar ha en del att göra😅
Ska bli väldigt spännande att se om de är måna om befintliga kunder som en säljare påstod när jag flyttade mobilabonnemanget till Telenor.

Förvänta dig inte någon matchning från Telenor, de ville inte ens sänka priset på någon av de tjänster som är listade på deras hemsida, dvs ingen rabatt öht.

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av downtown:

Ringde Telias uppsägningsavdelning tidigare och fick prata med en drillad säljskolad tjej. Efter många om och men och pauser där jag nekade till alla dåliga ”erbjudanden” och hennes försök att behålla mig som kund, så var till slut 399kr för 300mbit det bästa hon kunde ge. Nej tack, hejdå.
Nu går det inte ens att komma fram till telefon kön.

Till alla andra, ge inte upp. Ringde in till telia igen. Stod i kö i exakt 1h50min, kom fram och fick genast 300/300 för 319kr i månaden som existerande kund utan något som helst säljsnack.
Allt beror på vem ni hamnar hos.

Permalänk
Skrivet av downtown:

Till alla andra, ge inte upp. Ringde in till telia igen. Stod i kö i exakt 1h50min, kom fram och fick genast 300/300 för 319kr i månaden som existerande kund utan något som helst säljsnack.
Allt beror på vem ni hamnar hos.

Som sagt, när jag var i butiken satt ju en del av dom också i telefon undrar om de har samma möjligheter att ge bra deals som de som sitter i någon sälj/kundtjänst

Permalänk
Medlem

Fick lägga 2 timmar i telefon kö innan avtalet var klart hos Telia.

Första personen på uppsägningsavdelningen så var det nej och bara dyra priser som erbjöds.

Andra försöket samma taktik, men nu var det inga problem att få erbjudandet.😵‍💫🤔🤣

Permalänk
Skrivet av discot:

Fick lägga 2 timmar i telefon kö innan avtalet var klart hos Telia.

Första personen på uppsägningsavdelningen så var det nej och bara dyra priser som erbjöds.

Andra försöket samma taktik, men nu var det inga problem att få erbjudandet.😵‍💫🤔🤣

Det är ett lotteri tyvärr. Förhandlar en gång om året åt min mor gällande hennes bredband då hon har telia.
Brukar bli 1-2 "nej tyvärr" innan man får "rätt" person att tala med. Då helt plötsligt går det bra.

Samma sak när jag idag skulle tala med bredband2 som jag har som ISP. Först gick det inte alls. Nästa samtal var det inget problem att ge erbjudandet om att matcha telias erbjudande i mitt nät där 250/250mbit fanns för 319:-/månad.

Permalänk
Medlem

Kikat lite vad som gäller för mig:

Villa
Stadsnät som drivs av kommunen

Bäst hittills verkar vara Telia som erbjuder 1000/1000 för 449 kr / mån. Jag nyttjar verkligen inte den hastigheten men jämfört med många andra så får man åtminstone rejäl hastighet för ett vad det verkar hyggligt pris.

Skulle jag istället gå på deras lägre hastigheter så får jag 100/100 för 294 kr / mån. Här hade jag nog nappat om det var 150/150 istället. 100 känns lite i lägsta laget med barn i huset och en del gaming + jobb hemifrån.

Återkommer om jag snubblar över något bättre. Fortsätt skriva vilka erbjudanden ni får, det är grymt bra för att se hur läget ligger för alla!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Finns det någon motsvarande tråd för TV-abonnemang eller ska dessa funderingar även tas här? Om vi kan ta dessa funderingar här så undrar jag bara om någon har haft eller bundit upp sig mot Telias "All-Sport"-abonnemang? Dvs det som ligger på 899 (sedan efter 6 månader 949) kr/mån. Jag fick ner det till 799:- men är nyfiken om någon fick en bättre deal?

Permalänk
Medlem

Gick från Bredband2 250/250 419:- till Telia 300/300 319:- samt 100kr rabatt på mitt befintliga mobilabonnemang. Win

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | ASUS GeForce RTX 4070 12GB GDDR6 ProArt OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Corsair RM850x 850W v3 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Fractal Design North Svart TG

Permalänk
Inaktiv

Billigaste erbjudandet?

Har inte hängt med här men står utan fiber fr.o.m. den sista november så behöver teckna nytt.

Hade helst velat ha Bahnhof. Hos Bahnhof är det 100/100 för 229 kr/mån i 3 mån därefter 329 kr/mån resterande 9 månader med 12 mån bindningstid. Utslaget på 12 mån blir det 304 kr/mån.

Kollade på Telia också som jag ser flera nämna. Där får jag 100/100 för 294 kr/mån alternativ 100/250 för 319 kr/mån i 12 mån.

Har jag missat nått annat? Halebops erbjudande kan jag inte ta del av, de levererar inte till min adress.

100/100 duger mer än tillräckligt för egen del då jag kommer från 10/10.

Brukar det komma bättre erbjudande under fredagen eller brukar de släppa allt redan nu?

Permalänk
Medlem

Fick erbjudande att vara kvar hos telenor med dom här förutsättningarna:
Bredband 399kr 500/500 (12mån bind samma pris hela tiden)
TV 449kr 61kanaler Viaplay total med sport HBO eller Showtime (12mån bind samma pris hela tiden)
Mobiltelefoni 219kr (ingen bindning)

Funderar på att hoppa på det

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Blir ISP byte i år igen tydligen. Har Telia 250/250 299kr via open Universe/GlobalConnect. Det Telia kunde erbjuda var blackfriday priserna som är rejält mycket högre mot vad jag har nu. Kändes inte så kul att ta 100/100 för 399kr i månaden eller 449 för 250/250. Så blir Testa antingen Tele2 FiberKoax 600/50 349kr eller Bredband2 fiber 100/100 för 319kr. Ska invänta fredagen och se om det kommer något bättre då.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 32GB@3600MHz DDR4 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem

Nån med telenors gamla BF pris, som lyckats förlänga med deras nya BF priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Försökte nyss, inget de kan matcha. Ville inte ha deras mobilabonnemang heller så blev att säga upp. Kommer att byta till Halebop tror jag somn ger bäst pris för mig (Open Infra).

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Var i kontakt med dem nyss, vill man förlänga var de stenhårda med att man får max 100:- i rabatt om man binder i 12 månader, samt att jag får nya routern i 12 månader gratis, därefter 60:-/månad och wifi-förlängaren gratis. Efter årsskiftet kommer de ta en månadsavgift för Routern (60:-/månad) om man valt att ta en sådan från dem.

Annars fick man säga upp det och teckna nytt om man ville komma ned på deras BF pris som hade varit 399:- på min adress för det ovan, nu blev det 409:- månad istället för bredband 100. Så jag valde att förlänga då det bara skiljer 10:-/månad om jag hade sagt upp och strulat med allt det.

Edit:
Så efter 12 månader landar det på 509:-/månad när routern då är inräknad för Bredband 100.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sweuser:

Har inte hängt med här men står utan fiber fr.o.m. den sista november så behöver teckna nytt.

Hade helst velat ha Bahnhof. Hos Bahnhof är det 100/100 för 229 kr/mån i 3 mån därefter 329 kr/mån resterande 9 månader med 12 mån bindningstid. Utslaget på 12 mån blir det 304 kr/mån.

Kollade på Telia också som jag ser flera nämna. Där får jag 100/100 för 294 kr/mån alternativ 100/250 för 319 kr/mån i 12 mån.

Har jag missat nått annat? Halebops erbjudande kan jag inte ta del av, de levererar inte till min adress.

100/100 duger mer än tillräckligt för egen del då jag kommer från 10/10.

Brukar det komma bättre erbjudande under fredagen eller brukar de släppa allt redan nu?

Boxer verkar bli billigast för mig i dagsläget. 100/100 för 279 kr/mån i 12 mån. Visste inte ens att Boxer levererar fiber, trodde det bara var TV.

Permalänk
Medlem

Fick 100/100 för 250 kr via Bredband2 när jag ringde. Funkat bra för mig och tyckte det känns som ett ok pris.

Permalänk
Medlem

Efter mycket om och men fick jag Telias BF-priser på bredband. Det tog 2 samtal och totalt 20 minuter samtalstid (exklusive väntetid då) att få till det.

Har haft 250/250 som sista månaden kostat 599 då jag väntat på BF-erbjudanden.

Siktade in mig på 600/600 och kollade såklart webben först.

Första erbjudandet för rabatterat pris om 409kr i 6 månader, sen fullt pris i 6 månader kvarstående bindningstid. Tackade nej till det. Nästa erbjudande försökte han pracka på mig en mobiltelefon med 36 mån bindningstid för att få ner kostnaden på bredband. Tack men nej tack.

Fick till slut 369 kr i 12 mån på bredband 600/600. På TV lyckades jag inte bättre än Mini på 12 månaders bindning med halva priset i 6 månader. Jag hade klarat mig utan TV men det är ”ett måste” för sambo.

Mycket snack om att det tar tid för en kund att bli lönsam, att ”med mitt låga pris betalar andra för att du ska få det billigt”. Upplevde mer motstånd än tidigare år.

Permalänk
Medlem

Samtalet tog 2 minuter med telia, inga som helst problem att stryka startavgiften. Fick 500/500 för 369:- 12 månader med 1 månads uppsägning.

Betalar för närvarande 529:- för 12 mbit ADSL från Bahnhof, så det blir ett litet lyft i samband med flytt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XerXes:

Fick 100/100 för 250 kr via Bredband2 när jag ringde. Funkat bra för mig och tyckte det känns som ett ok pris.

Med eller utan bindningstid?

Permalänk
Medlem

Jämförde compriser samt direkt på telias sida..
många kronor i skillnad per år för samma tjänst.