Alla USB disconnectar & connectar
Hallå alla datakunniga (utom jag)! Jag har ett litet men ganska stort irriterande problem... Inet byggde denna spec åt mig för ca 11 månader sedan. Mitt problem jag fått för nån månad sedan helt random är att under vissa tillfällen vid spelande eller bara allmän användning av datorn, så hör man ljudet av USB disconnectar sig och reconnectar sig. Då är det allt mus,headset,tangentbord samt mic, det är portarna bak på datorn samt på toppen.
Jag har pratat med Inet ang mitt problem och följt deras felsöknings metoder utan att mitt problem försvunnit. Så nu vänder jag mig till fler som är kunniga inom ämnet, FINNS det nått mer jag skulle kunna prova själv att göra. För det sista jag vill är att lämna in burken då vi precis genomgått blackweek samt julen är på ingång så får jag väl inte tillbaka min dator förens till sommaren, skämt å sido. Eller är de bara att inse att det förmodligen är hårdvara som spökar? Då tolkar jag det som att moderkortet är det som felar?
Detta är vad jag gjort:
- Gått in i BIOS och stängt av XMP
- Uppdaterat BIOS till den senaste versionen
- Gjort en ominstallation av windows 11
- Laddat hem senaste drivrutiner till samtliga komponenter och gear.
Gear, all utrustning är inskaffat 2023/2024 så känns ej som detta borde spöka eller?
Headset: Logitech G Pro X trådlös
Mus: Hyperx pulsfire haste, sladd
Tangentbord: Razer Ornata V3, sladd
Mic: Röde NT USB, sladd
Cam+ capturecard: Sony a7iii + 4k capturecard kopplat via HDMI sladd

Väl mött pEdjo