Permalänk
Medlem

Keycaps Logitech G915 Tactile

Hej

Såsom annonsen lyder så är jag desperat på jakt efter tangenten "j" till detta tangentbord. Betalar gärna 100 kr för den enda keycapen, + frakt.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kan byta mot en D knapp

Permalänk
Medlem

Här har du en som säljer ett G915 i delar och här är länk till J tangenten för 29:- 😅

https://www.tradera.com/item/653038654

Permalänk
Medlem

Hej!
Tack för hjälpen
Det visar sig att själva switchen bakom tangenten också var trasig, så det blir att beställa ett nytt istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radams:

Hej!
Tack för hjälpen
Det visar sig att själva switchen bakom tangenten också var trasig, så det blir att beställa ett nytt istället.

Ska du köpa ny switch och löda dit eller ett nytt G915?

Sitter själv på ett G915 TKL som jag har i åtanke att byta senare under denna månad.
PM vid intresse

Permalänk
Medlem

Nu vet jag att ditt problem redan är löst, men köp nya keycaps nästa gång! Ger en helt ny känsla till bordet och setupen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kl0nk:

Nu vet jag att ditt problem redan är löst, men köp nya keycaps nästa gång! Ger en helt ny känsla till bordet och setupen.

Finns det vettiga keycaps att köpa som passar G915 ens? Och om det gör det, vad är oddsen för att man kommer klara av att byta ut allihop utan att även åka på att byta en massa brytare?

Dessa tangentbord har ju tyvärr usla Kailh Choc-brytare som innebär att capsen endast sitter med två klena armar ner i brytaren. Flera tangenter på mina två G915 har börjat reagera dubbelt och vid senaste rengöringen gick en av armarna på return av och sitter kvar i brytaren. Beställde ny tangent och brytare på Ali men även om jag lyckas byta denna känns det alltför troligt att det kommer hände igen förr eller senare.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av kl0nk:

Men hur hittar jag nya keycaps??? Har frågat webhallen, inet och Logitech som alla menar att det inte går

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrAnderzzon:

Ska du köpa ny switch och löda dit eller ett nytt G915?

Sitter själv på ett G915 TKL som jag har i åtanke att byta senare under denna månad.
PM vid intresse

Det blev ett helt nytt tangentbord. Lösning etc var inget för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Finns det vettiga keycaps att köpa som passar G915 ens? Och om det gör det, vad är oddsen för att man kommer klara av att byta ut allihop utan att även åka på att byta en massa brytare?

Dessa tangentbord har ju tyvärr usla Kailh Choc-brytare som innebär att capsen endast sitter med två klena armar ner i brytaren. Flera tangenter på mina två G915 har börjat reagera dubbelt och vid senaste rengöringen gick en av armarna på return av och sitter kvar i brytaren. Beställde ny tangent och brytare på Ali men även om jag lyckas byta denna känns det alltför troligt att det kommer hände igen förr eller senare.

Exakt detta hände nu alltså mig. En av de små plastbitarna fastnade ohjälpligt i brytaren och jag kunde inte få ut den utan att förstöra brytaren och så gav jag alltså upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radams:

Men hur hittar jag nya keycaps??? Har frågat webhallen, inet och Logitech som alla menar att det inte går

Går att köpa hur fina keycaps som helst på nätet! Behöver ju inte vara just Logitech-keycaps!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kl0nk:

Går att köpa hur fina keycaps som helst på nätet! Behöver ju inte vara just Logitech-keycaps!

Oj, glömde att det var en G915. Knepigt!