Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Ett päron till farsa firar jul - Rolig julfilm med chevy chase. 7/10

Die hard 4k - Klassisk julaction med Bruce Willis. 9/10

Jag såg också Die Hard!

Fantastisk film på många vis, så skönt att inte veta precis allt på förhand, mycket ’goda’ som råkar illa ut helt i onödan, mycket information som hålls hemlig, fantastisk scen i mitten där ledaren helt byter skepnad

Och såklart är allt helt orimligt övernaturligt

Jag säger nog 10/10 som actionfilm, extremt bra och håller fortfarande

Permalänk
Medlem

Megalopolis (2024)
herregud vilken röra, man mår bara illa, enda fördelen med att ha sett filmen är att jag efter ca 45 min kunde avsluta ett hobbyprojekt jag skjutit fram i 5 år (hade filmen uppe i bakgrunden samtidigt)

Gladiator II (2024)
en film jag har sett 30 gånger de senaste åren, det räcker för fan, vi har mjölkat Roma i årtal nu

Joker: Folie à Deux (2024)
herregud vilken skit film, uppföljare brukar ofta om inte alltid vara något sämre än originalen, men att hoppa från 10 till 0 är helt otroligt som jag tror ingen annan filmserie har gjort tidigare. sång varannan minut, lady gagy vafan gjorde hon i filmen? hon borde ha hållit sig till musik istället inte för att hon är bra på det heller. Herregud vad jag hatar sådana bedrövliga människor som bara tvingas fram till film bara för att...

The Devil's Advocate (1997)
sett den 2 gånger, 3.e gång nyligen för att återhämta mig från skiten ovan, fantastisk film varje gång, bra filmer känns ha gjorts fram till 2000-2005 bara, Al Pacino vilken legend, synd att sådana skådespelare inte finns det gott om längre.

Permalänk
Medlem

Office Space, episk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Mortal Engines

Sci - fi (Netflix).

"I en postapokalyptisk värld försöker en ung kvinna å hennes rebelliska vänner förhindra att den rullade jättestaden London slukar allt i sin väg".

Är lite Star Wars känsla över det hela (fast utan Harrison Opel), dock har filmen info om att den har Atmos ljud, stämmer inte enligt min hemmabio receivers display, "DDsur" på Google 4K TV Streamern (Netflix Prem abb å kör Atmos 5.2.2) å på 4K Apple TV "Multi in". Blir en 5:a av 10 p.g.a Atmosbuggen.

Sett den tror jag två gånger, sen har dessa streaming tjänster köpt in just den versionen med Atmos och du har 4k abb?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Zardoz (1974) 4/10
Konstiga ljud, mer konstiga ljud, även konstiga scener. Skulle ha rökt på innan jag tittade på den. Förstår att man inte hade tekniken till allt, men kändes lite som ett estétprojekt.
Lutar nästan åt mjukporr
Men ändå sevärd.

The Hitchhikers Guide to The Galaxy (2005) 8,5/10
Den var allt jag hade hoppats på, men 108 minuter är för tok för kort för en sådan här underbar film.
Här hade jag velat ha något i stuk med Red Dwarf, men längre fast färre avsnitt.
Kan inte annat än att säga att jag älskar denna typ av stil på karaktärer och varelser.

Nu blir det Insidious (2011).

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

The Substance 2024
IMBD

7/10

Permalänk
Medlem

Grinchen original
Grinchen tecknade

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Avstängd

The.Order.2024 rätt keff

Permalänk
Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Medlem

IF

Helt ok film. "GenresComedy, Fantasy, Family" Passar rätt bra faktiskt. Har man barn som kan engelska / läsa text kan man nog se den utan problem. Både humor för vuxna och barn.

För oss utan barn fungerade den också men det är uppenbart riktat mot yngre.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Legend från 2015. Började väldigt starkt men blev allt långsammare över tid. Fortfarande helt klart sevärd.

Permalänk
Medlem

RedOne. Hade inte höga förväntningar men ok som jul action film

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Green Book och den var riktigt bra, förstår att den fick tre Academy Awards 2019

Fun fact: Filmen är gjord av en av Bröderna Farrelly, Peter Farrelly som var med och gjorde Den där Mary, Dum & Dummare och Kingpin.

Visa signatur

ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mini ITX / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS Dual GeForce RTX 4060 V2 OC / Skärm #1 MSI G2712F + Skärm #2 Asus VG248

Permalänk
Medlem

Tremors 6 (blu-ray).

Följer fortfarande den inslagna stilen över lag och man bjuds på en skön blandning av skräck, komedi och action. Den här gången åker Burt till Kanada för att jaga graboids m.m. Lite ovanligt med karaktärer som får vara med i fler filmer (förutom Burt själv då), men Burts son (spelad av Jamie Kennedy) är även med i denna (han var med i 5:an också).

Tycker fortfarande att det är underhållande. Den här är kanske inte fullt lika bra som 5:an dock, men helt klart kul att titta på. Så jag tycker nog den är värd en stark 6:a av 10.

Permalänk
Medlem

Die Hard

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Carry On 2024

Permalänk
Medlem

Fritt Fall. Fransk film som får pris på Cannes enbart pga den är fransk. Nominerades till 5 oscar men jag har inte lyckats luska ut för vilka kategorier? Amatörmässigt filmad. Riktigt kass musik. Fanns ingen riktig tvist någonstans. Sonen är blind men vilken effekt det skulle ha på storyn begrep jag aldrig utan att göra honom mer tvivelaktig som kronvittne möjligen? Storyn är väl iaf trovärdig då den är så alldaglig helt utan dramatik.

Inte hemsk alls att titta på bara högst medioker på alla plan men har typ 7.7 på imdb av någon anledning

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Amber Alert (2024). Ganska dum film, men samtidigt ganska underhållande. En s.k. bakgrundsfilm för mig medan jag jobbar. Gillade speciellt Tyler James Williams i den. 6/10 får den av mig.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Skrivet av darrenj:
Skrivet av vaegen:

Carry On 2024

Men, hallå? Hela poängen med denna tråd är ju att ge tips till era forumkamrater. Är det värt för mig att se samma film, eller skall jag hellre spendera min tid på en annan film.

Vad tyckte ni om Die Hard och Carry On? Är de sevärda?

Permalänk
Medlem

Blev Rare Exports med frugan och katterna. En klar favorit.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Men, hallå? Hela poängen med denna tråd är ju att ge tips till era forumkamrater. Är det värt för mig att se samma film, eller skall jag hellre spendera min tid på en annan film.

Vad tyckte ni om Die Hard och Carry On? Är de sevärda?

Har sett Die Hard när den kom ( jag är så OG)
Det var julen nåt år. Öser 80-talet, kool oersättliga oneliners, med bra skådespeleri och original storyline. Svårt att hitta liknande idag. Därför en klassisk. Inte nödvändigtvis en julfilm.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace

Åldrats mycket väl. 4/5

Permalänk

Såg precis Gladiator 2. Usch vilken smörja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Zardoz (1974)
Konstiga ljud, mer konstiga ljud, även konstiga scener. Skulle ha rökt på innan jag tittade på den. Men ändå sevärd.

The Hitchhikers Guide to The Galaxy (2005)
Den var allt jag hade hoppats på, men 108 minuter är för tok för kort för en sådan här underbar film.
Här hade jag velat ha något i stuk med Red Dwarf, men längre fast färre avsnitt.
Kan inte annat än att säga att jag älskar denna typ av stil på karaktärer och varelser.

Nu blir det Insidious (2011).

Liftaren förtjänar verkligen en miniserie, tänk typ 13x50 minuter eller något. Hög budget. Så man kak få med lagom mycket. Den där filmen är verkligen bara några penseldrag av historien som helhet

———

Die Hard 2
Såg den idag
Inte alls lika uppslukande, stora hål i storyn, bland annat klimax kändes verkligen överdrivet. Men kanske ännu mer alla sammanträffanden över karaktärerna och var de befinner sig vid flera tillfällen

Fortfarande bra actionfilm som ettan, men inte ens nära. På en bra dag får den en 7a, men idag bara:
6/10

Permalänk
Medlem

Insidious (2011) 7/10
Överlag ganska lugn, men som satte en viss basnivå av skräck i rummet. Fanns några jumpscares, men kändes inte som överdrivet många. Den fick mig att vilja veta mer.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk

Senaste filmen jag såg klart var denna Flatliners andra gången jag ser den väldigt bra 90 tals rulle

Permalänk
Medlem

The Rock https://www.imdb.com/title/tt0117500/?ref_=ext_shr_lnk
En riktig 90 tals klassiker. En del explosioner och slowmo (Michael Bay). Sean Connery, Nicolas Cage och Ed Harris gör sina roller bra 👍

Visa signatur

-En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånegrabb90:

https://m.media-amazon.com/images/S/pv-target-images/0c23bb41ff4d201a1e1a0ba2b06529e4efd7816a43296ef65d2c459fb4cacab6.jpg
Senaste filmen jag såg klart var denna Flatliners andra gången jag ser den väldigt bra 90 tals rulle

Kiefer Sutherland

Permalänk

Star Trek: The Motion Picture, Kirk vid rodret osv, gillar man sci-fi är det bara njuta av en film från 1979. Är det samma år som Alien? Svar ja.

Visa signatur

Hörlursförstärkare: RebelAmp/Asgard v3/Fosi Audio Tube-P2.
Hörlurar: Sennheiser HD 6XX, BeyerdynamiDT 1770 Pro, Hifiman Sundara Closed

Permalänk
Hedersmedlem

Firefox (nej, inte webbläsaren).
Kalla kriget-thriller där Clint Eastwood ska stjäla MIG-31 från ryssarna. Effekterna i filmen har inte åldrats särskilt väl, men den är stundtals spännande i alla fall.

BETYG:

• 2,5/5 som random action/thriller.

• 3/5 om man är intresserad av kalla kriget.

• 5/5 om man vill se en film om kalla kriget där ryssarna framställs som riktiga klåpare.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X