Permalänk
Medlem

Amd till nividia

Tjena jag bytte från amd till nvivia och nu kan jag inte ha mer än 120 hz på skärmen det är en 180 hz skärm men när jag byter till 180 så får jag no signal har någon varit med om detta och hur löste ni det isåfall?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Relax312:

Tjena jag bytte från amd till nvivia och nu kan jag inte ha mer än 120 hz på skärmen det är en 180 hz skärm men när jag byter till 180 så får jag no signal har någon varit med om detta och hur löste ni det isåfall?

Har du någon ledtråd till vilket grafikkort och skärm det är samt hur du kopplat ihop dom?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Har du någon ledtråd till vilket grafikkort och skärm det är samt hur du kopplat ihop dom?

ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

ja innan va de ett rx5500xt och nu har jag ett ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB och det är en acer 180 hz skärm minns inte exakt vad skärmen hette

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relax312:

och det är display port 2.0 eller 2.1 kommer inte ihåg vilket av de

Permalänk
Medlem

Körde du DDU innan du bytte kort?
Ibland räcker det, men ibland kan det krävas en ominstallation av windows innan allt fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Körde du DDU innan du bytte kort?
Ibland räcker det, men ibland kan det krävas en ominstallation av windows innan allt fungerar bra.

nej körde inte ddu men jag bytte min ssd samtidgt så det finns 100% inget av amd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relax312:

nej körde inte ddu men jag bytte min ssd samtidgt

Jamen dåså, där har vi det.

Ne, skojar bara. Men för att radera ut ett frågetecken, det funkade i 180hz innan bytet? Och det är bara det som har bytts? Inga kablar, osv?
Och ny ssd, och ny win-installation då? Och isåfall, är det drivrutiner från nvidia eller inbyggda i win?

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Kolla vilken upplösning det är inställt på i nvidia kontrollpanelen. Låter som den kan stå på Ultra HD/HD och då har jag för mig max är 120 Hz. scrolla ner i rutan där och välj högsta upplösningen under PC och se i rullistan om dina rätta Hz kommer upp.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D | Asus TUF Gaming B850-PLUS | Palit GeForce RTX 4090 GameRock OC | Kingston FURY Beast DDR5 32GB 6000 | Corsair 5000D | Freezer III Pro 420MM