Permalänk

Mina grannar köper mycket kebab med mos. Jag testade det och förstod nu varför. Det blir mycket mer lättsmält eller hur man ska säga det. Så jag rekommenderar att testa detta.

Permalänk
Medlem

Brukar ibland köpa kebabspetten som lite olika butiker har (bl.a. ICA och Willys). Tycker dom är ganska nice. Sen har jag köpt strimlad fläskkarré som är "kebabkryddad" från Willys, som inte är så dålig. Tidigare så köpte jag även, vad jag tror heter Västeråskebab (nöt), som jag tyckte var bättre än Schysst Käks nöt kebab, som dessutom var en större förpackning till lägre (kilo) pris. Tyvärr så finns den inte längre tillgänglig i min stad, tror jag.

Brukar bli nån av dessa alternativ tillsammans med mina egna kebabsåser, som jag föredrar före allt som går att köpa färdigt (som jag har provat iallafall). Sen varierar jag mellan klassisk pita, liba bröd och lite andra varianter.

Sen kan jag tipsa om att krydda rödlöken (om man använder det) med Sumak, tycker det blir trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Måste tipsa om den överlägset bästa hemmakebaben, nämligen Görans kebab.
Finns på bla Coop, Lidl och Citygross.

Schysst käk smakar skosulor som trampat i kebabkrydda i jämnförelse.

Måste testa! Är ett fan av Schysst käk, men om den här är både billigare och godare är det ju jackpott.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Över ett år sedan någon skrev här, har kebab helt försvunnit från våra menyer? 😥

Såg detta idag men har inte plus och litar väl egentligen inte på Aftonbladets smaklökar heller så kommer inte att betala för deras åsikt men började tänka, vilken är den bästa hemmakebaben numera?

https://www.aftonbladet.se/tester/a/Gy63VJ/kebab-bast-i-test

Skrivet av THB:

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Mina grannar köper mycket kebab med mos. Jag testade det och förstod nu varför. Det blir mycket mer lättsmält eller hur man ska säga det. Så jag rekommenderar ej att testa detta.

Nu… eh… läser jag det tokigt?

Du får det låta som att det är bra men du rekommenderar det inte? Eller läser jag helt tokigt??

Jag har faktiskt velat testa kebab och mos. Men aldrig kommit till skott med det!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Skrivet av Bussović:

Nu… eh… läser jag det tokigt?

Du får det låta som att det är bra men du rekommenderar det inte? Eller läser jag helt tokigt??

Jag har faktiskt velat testa kebab och mos. Men aldrig kommit till skott med det!

Jag skrev fel, ett ej kom med. Don' t drink av write..
Kebab med mos borde alla testa, som sagt mer lättsmält. Lite som kokt korv med mos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Skrivet av zarkov:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Sett många som skriver gott om Görans, att det skulle smaka som blöt pepparkaka låter som om att de inte stekt kebaben ordentligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

Älskar när folk från storstäder tipsar om sina favoritställen i ett visst område och tror att hela Sverige vet vad det är för område/stad

Haha, eller hur? Jag blev sugen att svara att jag föredrar kebab från Dayan pizzeria vid brandstationen (i Lessebo). 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag skrev fel, ett ej kom med. Don' t drink av write..
Kebab med mos borde alla testa, som sagt mer lättsmält. Lite som kokt korv med mos.

Jag testade en kebabrulle på Rättviks marknad för nåt år sen, som var uppbyggd som en tunnbrödsrulle nästan. D.v.s. kebabkött med potatismos, sås och lite grönt i. Tyckte det lät intressant, men tyvärr var det inte lika gott som jag hade hoppats på. Tror dock en av såserna förstörde helhetsintrycket. Det var en röd sås som var mild som ketchup och smakade helt fel mot vad jag är van vid hur en röd kebabsås ska smaka. Jag kommer från en av dom regionerna i Sverige som kör med röd och vit sås, så jag är mest van med den kombinationen. Men den röda såsen ska vara ganska ordentligt stark och ha en viss karaktär för att den ska vara bra. Kanske får ge det en ny chans och prova att göra det hemma istället nån gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Måste ju vara något fel på smaklökarna hos de som gjort testet.
Görans är långt bättre än Icas.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av Wiczor:

Haha, eller hur? Jag blev sugen att svara att jag föredrar kebab från Dayan pizzeria vid brandstationen (i Lessebo). 🤣

Hahahaha

Det där är den enda pizzerian i Lessebo som jag har käkat på (har släktingar där). Tyckte inte om det alls. Sen var det förvisso ett antal år sedan jag åt där också.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Måste ju vara något fel på smaklökarna hos de som gjort testet.
Görans är långt bättre än Icas.

Det hör skulle behöva blindtestas! Uppmanar Swec-redaktionen att köpa hem all kebab de hittar och testa!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Brukar köpa Görans på Lidl. Tycker både nöt- och kycklingvarianten är bra.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Skrivet av THB:

Bästa kebaben är Görans, finns även Kycklingkebab
Har också dålig upplevelse av Schysst käk då jag fått benbitar i kebaben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

Hahahaha

Det där är den enda pizzerian i Lessebo som jag har käkat på (har släktingar där). Tyckte inte om det alls. Sen var det förvisso ett antal år sedan jag åt där också.

Haha, jag började jobba i Lessebo för ca 1 år sedan. Om jag förstått det rätt så bytte denna pizzeria ägare för ca 2 år sedan och de som ägde den innan gjorde det katastrof-dåligt. Nuvarande ägare gör en riktigt bra kebab, riktigt mycket sås som har en bra smak och köttet (gyros/fläsk) har en härlig smak av grillat.

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av Wiczor:

Haha, jag började jobba i Lessebo för ca 1 år sedan. Om jag förstått det rätt så bytte denna pizzeria ägare för ca 2 år sedan och de som ägde den innan gjorde det katastrof-dåligt. Nuvarande ägare gör en riktigt bra kebab, riktigt mycket sås som har en bra smak och köttet (gyros/fläsk) har en härlig smak av grillat.

Oh! Då låter det bra!

Kebaben jag åt var utterkebab som knappt kändes färdig och pommesen var definitivt inte färdiga.
Så hoppas att de nya gjort det mycket bättre.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av Amd Athlon Xp:

Bästa kebaben är Görans, finns även Kycklingkebab
Har också dålig upplevelse av Schysst käk då jag fått benbitar i kebaben.

https://gorans.fi/app/uploads/2023/06/gorans-kanakebab-liggande-1000x1000px-960x960.png

Provade den igår.
Kändes inget speciellt. Schysst Käks nötkebab är godare enligt mina smaklökar.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Nedu @THB

Görans kebab är verkligen inget speciellt.
Har provat både stekpanna och ugn nu. Lite bättre med stekpannan men annars tråkig kebab. Schysst Käks nötkebab är godare då.

Visa signatur

Halo kompis!