Anmäl dig till Roborock Challenge!

RX 7900XT/XTX Owners Club

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min beställning på ptm7950 idag faktiskt, har satt en aggressivare fläktkurva än stock sen mitt senaste inlägg, och tempen är på ungefär samma nivåer som tidigare. Både vid stresstest och gaming.
Hade tänkt att prova det på cpu först till helgen för att få lite känn på hur det funkar.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag provat att applicera PTM7950 till processorn, Det var lite pilligt att skära ut rätt storlek och få bort plasten.
Det krävdes lite tålamod då jag är något darr hänt.

temperatur innan bytet

och det här är temperaturen efter bytet

Kyls med en NH-D15.
Nu har jag tänkt att skruva upp klockfrekvenserna lite och se vad jag får för temperaturer då.

Edit, Glömde nämna att jag förmodligen var lite slarvig sist jag applicerade kylpastan. då jag inte vart helt nöjd nu när jag tog bort kylaren.

Permalänk
Medlem

Vet att inlägget ovan är lite off topic då testet är utfört på processorn, Så se det lite som ett test av PTM7950

Med Det sagt så är det någon som faktiskt provat det på sin GPU, så undrar jag lite om det var värt det.
(tror det står några sidor bak så ska kolla tråden igen)

Men efter dagens pill för att bara få det på CPU:n så är jag inte lika säker på att jag vill göra det på grafikkortet då det kommer innebära ännu mera pillande, får jag ett värre delta i framtiden än vad jag har idag så får jag nog prova.

Men senaste stresstestet, kördes i 3Dmark GPU temp 60, Hotspot 86. kör jag OCCT stresstest så får jag 5-7 grader varmare på båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xplojt:

Vet att inlägget ovan är lite off topic då testet är utfört på processorn, Så se det lite som ett test av PTM7950

Med Det sagt så är det någon som faktiskt provat det på sin GPU, så undrar jag lite om det var värt det.

Men efter dagens pill för att bara få det på CPU:n så är jag inte lika säker på att jag vill göra det på grafikkortet då det kommer innebära ännu mera pillande, får jag ett värre delta i framtiden än vad jag har idag så får jag nog prova.

Men senaste stresstestet, kördes i 3Dmark GPU temp 60, Hotspot 86. kör jag OCCT stresstest så får jag 5-7 grader varmare på båda.

Såg ju bra ut för dig på CPU'n i alla fall. Vad var det som gjorde det så pilligt tyckte du? Att få till storleken? Jag funderar att göra på både CPU och GPU tror jag. Kommer nog börja med CPU med, då jag aldrig någonsin har öppnat upp en GPU. Så det blir ju lite spännande....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

Såg ju bra ut för dig på CPU'n i alla fall. Vad var det som gjorde det så pilligt tyckte du? Att få till storleken? Jag funderar att göra på både CPU och GPU tror jag. Kommer nog börja med CPU med, då jag aldrig någonsin har öppnat upp en GPU. Så det blir ju lite spännande....

Ja jag köpte 80x160 och använde ett rakblad, fick skära några gånger för att komma igenom ordentligt hela vägen. Det är tunt och vill gärna spricka. Första plastfliken var enkelt att få bort. Det var den andra som var lite knepigare.

Har plockat isär ett antal grafikkort genom åren och det är inte så knepigt egentligen.
Det är ju att grafikkort har blivit såpass mycket dyrare idag vilket leder till att man ogärna gör det idag.

Tycker du gör rätt i att börja med CPU först.

Permalänk
Medlem

Ang PTM7950 så applicerade jag det precis på mitt Taichi 7900XTX. Som det påpekas ovan så var detta ingen lek. Första plasten var enkel att få bort, men den andra plasten när du fått dit den på GPU-die:n ville inte lossna lika enkelt från plasten som från GPU. Försökte dra lös den, trycka dit ännu hårdare, vänta ifall den behöver "sätta sig", försökte mer dra lös den, tills jag ledsnade och ca hälften stannade på plasten. Detta efter att försökt med en tunn plastfilm skrapa av den också.

Det blev vad jag skulle kalla worst case applicering till slut där jag fick använda smulor och placera ut taktiskt. Allt annat än en jämn yta (lite av en klump i mitten) och till och med små små områden utan täckning alls. Jag använde plasten och tumme till att försöka släta ut det lite men ja. Katastrof, och jag klickade fel när jag beställde (thermal heilos) så det fanns bara 1st att tillgå. Planen var hela tiden 2, då jag läst om detta hemska, men välkylande material...

Nu ska jag med hjärtat i halsgropen testa lite. Idle-temp som jag var rädd för skulle dra iväg okylt är iaf lugn, kring 25-30C.

Har även ny 9800x3d i burken nu som toppade på 85C i CB23 (CO -20 och +200mhz)... klart mer "tryck" än i min kraftigt undervoltade 7600.

Kul att man är full team red igen och har det värsta som finns att tillgå från den sidan nu. Hoppas det håller ett tag, och kanske ffa att jag slipper ta ut grafikkortet och göra om mardrömmen med ptm7950. Om GPU inte går varm så kanske 9800x3d är i riskzonen, vill inte ha den på mer än 85C och har ingen aning om hur länge MX-6 håller? Tanken var att sätta PTM7950 på den också om framgång med "övningsexemplaret" på gpu, men nu hade jag bara 1st så.

Visa signatur

I7-4790K - GTX970 - Asus ROG Swift PG278Q >
I7-8700K - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q >
9800x3d - 7900XTX - LG 38WR85QC-W

Permalänk
Medlem

Har bara upplevt bekymmer med att applicera PTM7950 när jag inte kylt ned det i kylen eller frysen först en stund. Brukar räcka med en kvart i frysen.

Har det på CPU och tänkte att det är dags i kommande helg att ge sig på mitt Taichi 7900 XTX då hotspot ligger i 88-91 Celsius under tester men visar sig ligga runt 105 grader under längre sessioner av Helldivers 2.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Ja ptm vill så gärna följa med upp igen,
Förvarade även min i kylen innan och tror nog att det hjälpte, pincett och nål gav lite hjälp. Sen fick man prova på olika ställen att få upp enbart plasten. När man väl lyckades kunde man dra loss plasten och samtidigt hålla ner ptm med appliceringsverktyget som man fick med.

Permalänk
Medlem

Liten repaste-rapport av mitt 7900xtx Taichi med thermalright heilos (verkar helt identiskt med ptm7950 0.2mm):

Trots den helt värdelösa appliceringen av mig med nakna fläckar gpu-die så verkar jag se en förbättring redan. Jag hade väntat mig katastrof, och kanske en förbättring efter månader av heat-cycling under smärtsamma temperaturer för att få detta ämne att flyta ut...

Gamla thermalpasten. Har tyvärr ingen bild på efter appliceringen. Jag smällde ihop kortet som en motreaktion på hur plötsligt det small isär, under ganska mycket kraft. Vet inte om gpu och kylare fick kontakt, men tror det orsakade skårorna och skadan på kuddarna på minnen m.m (vänster sida).

*Tmax hotspot = 88C, igår några timmar efter applicering. Inte sett över 84C idag. Före 98C, minns dock inte vad som orsakade detta då en del spel kan spika hotspotten på ett sätt som 3dmark m.m inte kommer i närheten av.
*Max delta sett = 27C. Före 38C. Egna upplevda deltat (något helt subjektivt "medelvärde", dock viktigt för en själv) ned till 20-22C från 30-35C.
Minnen: Upp ett par grader och börjar se över 85C oftare...
Mem-junction: Ingen skillnad vad jag kan se, håller sig kring 80-84C.

Med fläktar som går lugnare pga jag har närmare 50%-100% av kurvan mellan 80-100C hotspot. Så 90C ger 75% fläktar, och 80C ger runt 50%. Stor skillnad i det upplevda ljudet. I mina ögon ser jag det som att jag tjänat fläktar till 50-60% istället för 70-80% och det är en fantastisk vinst istället för att titta på graderna. Samt första månaden verkar ge förbättring i temperaturer och detta är efter 7-8h effektivt spel/benchmarkande

Jag hade planerat att notera ned lite mer parametrar under kontrollerade tester före för att mer konkret kunna se skillnad, med fläktar på 100% eller samma varvtal åtminstone men verkar inte ha gjort det. Trodde jag hade en liten .txt någonstans, så detta är nog det bästa jag har att tillgå annat än mina egna mentala noteringar. Står på ungefär samma plats/tid med samma settings i Cyberpunk. Profilen som används är +15 powerlimit, 1080MV core, 3100mhz coreclock, 2614mhz minnen. En skillnad är gpu, 7600 före 9800x3d efter. Kanske därför jag omöjligt kunde hitta samma plats där kortet drog 20W mer som på förebilden.

Före

Efter

Lärdomar: Lägg skiten i frysen (jag hade i kylen). Ha en plan när du tar ut den, då 0.2mm ämne värms upp direkt. Jag tvivlar på att det hade hjälpt mig jättemycket, då den helt enkelt verkade sitta så kraftigt i ena plasten gentemot gpu-die:n men då hade det kanske gått att skrapa lös/ned den frysta kakan samtidigt som du drar bort plasten. Du måste ha nåt skarpt, tänk rakblad (kanske appliceringsverktyget som många verkar få med funkar) och 0.2mm kakan är lätt att skada.

Men, då det funkar för mig är det kanske inte så noga heller. Önskar jag tog en bild så folk hade fått se hur dåligt man faktiskt kan göra detta och uppnå lite funktion...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lattjar i 3dmark nu när temperaturerna är under kontroll och lite värme bara gynnar ptm7950:t. Roligt nu när det inte formligen rinner thermalpaste av från gpu. >35k graphics score och >30k overall milstolpe.

Fick kämpa lite dit då mitt 7900xtx inte gillar att klocka på minnena så bra som många andra (tex 2714mhz set and forget är inte möjligt på detta kort)

Temperaturerna ser nu så bra ut med fläktarna på 75% (~75C hotspot) att jag är lite sugen på att flasha in Aqua 550W-bioset och se vad man kan göra på luft... men har bara ett 850W nätagg så det är kanske att be om problem. Funderar också hur man får 550W till ett kort med 3x8pin, är det inte 150W per kabel, +75W från pcie slot? 525W? Måste man "skarva in" en till 8pin på något sätt?

Jag har märkt som många här var inne på att 3dmark-settings är extremt långt ifrån stabilt i många spel. Helldivers 2 är väldigt nära, så cred till utvecklarna där då spelet också är riktigt snyggt, men cyberpunk, witcher etc helt annat. Kan få en krasch i cyberpunk efter en redig 8h-session också så det tar lite tid att lista ut om det är mem eller gpu som spökar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sub:

Lattjar i 3dmark nu när temperaturerna är under kontroll och lite värme bara gynnar ptm7950:t. Roligt nu när det inte formligen rinner thermalpaste av från gpu. >35k graphics score och >30k overall milstolpe.

Fick kämpa lite dit då mitt 7900xtx inte gillar att klocka på minnena så bra som många andra (tex 2714mhz set and forget är inte möjligt på detta kort)

Temperaturerna ser nu så bra ut med fläktarna på 75% (~75C hotspot) att jag är lite sugen på att flasha in Aqua 550W-bioset och se vad man kan göra på luft... men har bara ett 850W nätagg så det är kanske att be om problem. Funderar också hur man får 550W till ett kort med 3x8pin, är det inte 150W per kabel, +75W från pcie slot? 525W? Måste man "skarva in" en till 8pin på något sätt?

Jag har märkt som många här var inne på att 3dmark-settings är extremt långt ifrån stabilt i många spel. Helldivers 2 är väldigt nära, så cred till utvecklarna där då spelet också är riktigt snyggt, men cyberpunk, witcher etc helt annat. Kan få en krasch i cyberpunk efter en redig 8h-session också så det tar lite tid att lista ut om det är mem eller gpu som spökar.

<Uppladdad bildlänk>

Kör extreme istället så får du bättre svar på om OC är stabilt.... I 1080p är man oftast cpu bunden ändå

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Kör extreme istället så får du bättre svar på om OC är stabilt.... I 1080p är man oftast cpu bunden ändå

Kör lite allt möjligt, och är bara ute efter att se vad som är möjligt i 3dmark. Allmän stabilitet (spel m.m) har jag helt andra profiler. Tror inte jag är cpubunden Timespy just, men bara bra då jag också håller på lite med cpu/minnen. Kortet ligger iaf limmat på 100% util

Edit: Justja, skulle nämna att Timespy är 1440p också

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sub:

Kör lite allt möjligt, och är bara ute efter att se vad som är möjligt i 3dmark. Allmän stabilitet (spel m.m) har jag helt andra profiler. Tror inte jag är cpubunden Timespy just, men bara bra då jag också håller på lite med cpu/minnen. Kortet ligger iaf limmat på 100% util

Din fps flukerar rätt kraftig i mitten, om du har hwinfo64 så kika där. Har svårt och se att du inte blir lite cpu bottleneck delvis.

Edit
ser att du har 9800x3d iofs...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Skrivet av xplojt:

Intressant test med PTM på CPU! Mitt XFX har börjat dra iväg i hotspot så har gått i tankarna att byta till PTM.
Vart fick du tag i din och vet du om den är äkta? Har sett att det finns många kopior som inte ska prestera lika bra.

Häromdagen hade jag ett långt snack med en tillverkare av PTM/PCM och kylpasta om rekommendationer, dock inte Honeywell.
Generellt så rekommenderade dem PTM/PCM på GPU där det är risk för pump-out och vanlig kylpasta på CPU eftersom risken för pump-out är mycket mindre. Detta då baserat på att man vill ha maximal prestanda på sitt TIM. Teorin bakom detta är då tunnare = bättre. Så i teorin så kan en kylpasta klämmas ihop till ett tunnare lager och då ge bättre prestanda.

En annan kommentar var att för att ett PTM/PCM skall fungera optimalt måste man köra burn-in för att materialet ska ändra fas och fylla ut voids och minska i tjocklek. Detta ger då att det fungerar bättre med en fjäderbelastad kyllösning som kan pressa samtidigt som man kör burn in, passar med andra orb bättre på GPU som oftast (alltid?) är fjäderbelastad.

Tillbaks till mitt XFX, när jag får tummen ur och får tag i PTM så ska det bli intressant att testa. Kommer ha lite utmaning att få upp temperaturen lagom för att det ska byta fas eftersom jag kör det med vattenblock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknowncow:

Intressant test med PTM på CPU! Mitt XFX har börjat dra iväg i hotspot så har gått i tankarna att byta till PTM.
Vart fick du tag i din och vet du om den är äkta? Har sett att det finns många kopior som inte ska prestera lika bra.

Häromdagen hade jag ett långt snack med en tillverkare av PTM/PCM och kylpasta om rekommendationer, dock inte Honeywell.
Generellt så rekommenderade dem PTM/PCM på GPU där det är risk för pump-out och vanlig kylpasta på CPU eftersom risken för pump-out är mycket mindre. Detta då baserat på att man vill ha maximal prestanda på sitt TIM. Teorin bakom detta är då tunnare = bättre. Så i teorin så kan en kylpasta klämmas ihop till ett tunnare lager och då ge bättre prestanda.

En annan kommentar var att för att ett PTM/PCM skall fungera optimalt måste man köra burn-in för att materialet ska ändra fas och fylla ut voids och minska i tjocklek. Detta ger då att det fungerar bättre med en fjäderbelastad kyllösning som kan pressa samtidigt som man kör burn in, passar med andra orb bättre på GPU som oftast (alltid?) är fjäderbelastad.

Tillbaks till mitt XFX, när jag får tummen ur och får tag i PTM så ska det bli intressant att testa. Kommer ha lite utmaning att få upp temperaturen lagom för att det ska byta fas eftersom jag kör det med vattenblock.

Köpte ptm via aliexpress och tror inte att den är äkta. Men har inte haft något problem med den och temperaturen har inte stuckit iväg.

Det är även en av anledningarna att jag provade på CPU'n först för att det skulle vara enkelt att bara byta till pasta igen om jag skulle fått ett dåligt resultat.

Men jag känner mig så pass bekväm med vad jag fick att jag kan ha det till grafikkortet om hot spotten blir för varm

Permalänk

Hej gubbar , jag sitter på ett 7800xt å et 7900xt
Min väg hit e från 1080ti -b580- å sedan 7900xt

Nu tror jag kort nästan funkar ok men har problem i wreackfest
Där har vi fps på mellan 60-144 jävligt fladrigt..
Läst lite å rensat alla drivrutiner å program å bar lagt in drivrutiner men ingen skillnad..

Kort specs e 5700x3d 64gb å 7900xt 34 tums uw

Prövar jag i grabbens burk(5600 å ett 1080ti å en 34tums uw)så ligger de på 100fps utan dips med allt på max då spelet verkar låsa sig på skärmens hz

Nån annan med samma fel på samma kort å spel som löst detta lr har tips!?

Är de alltid lite buggigt med amd kort bland olika spel?
Ärliga svar tack

/Hjälp

Fyllde i saker jag glömde
Permalänk
Medlem
Skrivet av Retrogamer:

Hej gubbar , jag sitter på ett 7800xt å et 7900xt
Min väg hit e från 1080ti -b580- å sedan 7900xt

Nu tror jag kort nästan funkar ok men har problem i wreackfest
Där har vi fps på mellan 60-144 jävligt fladrigt..
Läst lite å rensat alla drivrutiner å program å bar lagt in drivrutiner men ingen skillnad..

Kort specs e 5700x3d 64gb å 7900xt 34 tums uw

Prövar jag i grabbens burk(5600 å ett 1080ti å en 34tums uw)så ligger de på 100fps utan dips med allt på max då spelet verkar låsa sig på skärmens hz

Nån annan med samma fel på samma kort å spel som löst detta lr har tips!?

Är de alltid lite buggigt med amd kort bland olika spel?
Ärliga svar tack

/Hjälp

Om du har msi afterburner så skall de tydligen kunna ge fps Drops om man har vissa overlay på...

Visa signatur

Permalänk

Om du har msi afterburner så skall de tydligen kunna ge fps Drops om man har vissa overlay på...

Hade bara amds egna , men prövade både med å utan

Permalänk
Medlem

Ni som har applicerat PTM7950, varifrån har ni köpt detta?
Hittade hos fyndiq för 147 kr men låter för bra för att vara sant!

https://fyndiq.se/produkt/honeywell-ptm7950-fasforandring-sil...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retrogamer:

Hade bara amds egna , men prövade både med å utan

Då kan det tyvärr vara någon unik driver som inte fungerar just för dig 🙃 hade du testat att använda en äldre driver?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Min första uppsättning beställde jag från LTT när jag ändå köpte skruvmejsel.

Jag har försökt från fyndiq men båda gångerna har jag fått dagarna efter att leverans inte är möjlig och pengarna tillbaka.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Då kan det tyvärr vara någon unik driver som inte fungerar just för dig 🙃 hade du testat att använda en äldre driver?

Nope de e inte gjort!
Kan testa !
Va tyvärr lite å läsa om just amd å wreackfest..
Vissa värkar dock fått styrning på de ibland..

Är detta vanligt just med amd å priset man betalar för ett lite billigare kort kontra Nvidia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retrogamer:

Nope de e inte gjort!
Kan testa !
Va tyvärr lite å läsa om just amd å wreackfest..
Vissa värkar dock fått styrning på de ibland..

Är detta vanligt just med amd å priset man betalar för ett lite billigare kort kontra Nvidia?

Vanligt vet jag inte, men när amd får problem så kan det tag längre tid för dem att åtgärda felet. Om det inte är speciellt stort.

Nvidia är inte felfria heller men de fel jag haft har lösts nästa driver uppdate.
Nu har jag dock inte haft driver strul på min nuvarande gpu *peppa peppa *

Visa signatur

Permalänk

Vanligt vet jag inte, men när amd får problem så kan det tag längre tid för dem att åtgärda felet. Om det inte är speciellt stort.

Nvidia är inte felfria heller men de fel jag haft har lösts nästa driver uppdate.
Nu har jag dock inte haft driver strul på min nuvarande gpu *peppa peppa *

Ok, vad har du nu då?

Just när man sökte på wreackfest å amd va du ju väldigt många modeller å ett par år tillbaka de varit strul tyvärr 🫣

Men du ger mig lite hopp iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retrogamer:

Ok, vad har du nu då?

Just när man sökte på wreackfest å amd va du ju väldigt många modeller å ett par år tillbaka de varit strul tyvärr 🫣

Men du ger mig lite hopp iallafall

Jag har 4070ti 😅 om många har strul så tyder det på antingen driver strul eller något i spelmotorn som för det jobbigt för amd

Visa signatur

Permalänk

Jag har 4070ti 😅 om många har strul så tyder det på antingen driver strul eller något i spelmotorn som för det jobbigt för amd

Jaha ..

Så söker jag ditt stöd men du e på den andra stranden Redan..

Jag har alltid haft Nvidia innan å aldrig haft problem där .
Nyss köptes 2 intel b580 vilket va en stor miss så de returnerades mot dessa amd men börjar som sagt känna att jag ännu en gång gjort bort mig å borde tagit 4070ti super lr nåt där omkring dock e de ju lite mer pengar 🫣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retrogamer:

Jaha ..

Så söker jag ditt stöd men du e på den andra stranden Redan..

Jag har alltid haft Nvidia innan å aldrig haft problem där .
Nyss köptes 2 intel b580 vilket va en stor miss så de returnerades mot dessa amd men börjar som sagt känna att jag ännu en gång gjort bort mig å borde tagit 4070ti super lr nåt där omkring dock e de ju lite mer pengar 🫣

Jo det är avsevärt mer... Hoppas du hittar någon obskyr lösning

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Thermalright Heilos från Proshop. 59:- vid det tillfället, tror 79:- annars. Men ger bara nog till en applicering, vilket gjorde det ganska så svettigt för mig.

Visa signatur

Permalänk

Jo det är avsevärt mer... Hoppas du hittar någon obskyr lösning

Byte till min andra burk med 7800xt..
Den hade bättre fps i wreackfest vilket e sjuklighet men ligger fortfarande efter andra sonens låda med 1080ti som utan strul hade 180fps
Äldre drivers testade nu också!

Tiden jag lagt på intel å amd kort e för mig helt orimligt..
Spelar ingen annan här på ngt av korten jag har så man kan få lite ideer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Jag köpte från Aliexpress men har tyvärr inte hunnit prova än.
Skulle kunna vara fejk såklart men dom har åtminstone lagt lite energi på att få den att se äkta ut. Får väl se vad resultatet blir helt enkelt..

Här är länk till den jag beställde om du vill chansa
https://a.aliexpress.com/_EHlIvU4