Permalänk
Medlem

3d Skrivare byggsats

För många år sedan köpte jag en A8 3d skrivare i byggsats. Blev aldrig av att jag byggde den och har bara stått. Finns/fanns stort community runt att modda och uppgradera den. Nu hoppas jag någon som tycker om att bygga och meka och uppgradera vill ta över den.

Föredrar att skänka till någon som inte bara kommer försöka sälja vidare!
Finns i Sickla.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Norpar den gärna mot frakt

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig ta den om upphämtning imorgon runt lunch fungerar?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Visar sig att min google förmåga är just nu bristande (va inte den jag trodde det va) så tar tillbaka mitt intresse till förmån för någon annan

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Hämtar idag gärna. Efter jobbet:)

Permalänk
Medlem

Kan hämta omgående!

Visa signatur

1337

Permalänk
Medlem

Avvaktar lite så att fler hinner se och säga till. Förtur till de som inte bara tänker sälja vidare.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Alltid velat haft en 3d skrivare. Kan du tänka dig skicka så säg till

Permalänk
Medlem

Jag är ny till 3d printade men skulle gärna vilja testa för fraktkostnaden!

Permalänk
Medlem

Vill bara flika in och säga att det är en extremt tidig 3D skrivare, vilket betyder att det blir väldigt mycket att fixa själv. Hela ramen är byggd av akryl vilket är ett horribelt material för en 3D skrivare, och slutligen så har de ett rykte att börja brinna: https://www.google.com/search?q=anet+a8+3d+printer+fire

Jag rekommenderar inte den här skrivaren till en nybörjare om man inte känner någon som har kunskap som kan vara med och guida.

Det minsta man bör göra är att flasha en ny version av marlin som har åt minstonne ett par grundläggande säkerhets funktioner mot att börja brinna. Sen bör man ha lite koll på hur man kopplar elektronik korrekt så att inte terminalerna är dåligt kopplade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Vill bara flika in och säga att det är en extremt tidig 3D skrivare, vilket betyder att det blir väldigt mycket att fixa själv. Hela ramen är byggd av akryl vilket är ett horribelt material för en 3D skrivare, och slutligen så har de ett rykte att börja brinna: https://www.google.com/search?q=anet+a8+3d+printer+fire

Jag rekommenderar inte den här skrivaren till en nybörjare om man inte känner någon som har kunskap som kan vara med och guida.

Det minsta man bör göra är att flasha en ny version av marlin som har åt minstonne ett par grundläggande säkerhets funktioner mot att börja brinna. Sen bör man ha lite koll på hur man kopplar elektronik korrekt så att inte terminalerna är dåligt kopplade.

Låter som en utmaning 😂
Har en arbetskollega som har ett par skrivare och är utbildad installations elektriker så ifall det skulle vara aktuellt så challenge accepted😜😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Samt kapa lödade kablar som ska in i terminaler. Har varit en del sånt också

Men för säkerhets skull ska man byta heating cartridge också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Låter som en utmaning 😂
Har en arbetskollega som har ett par skrivare och är utbildad installations elektriker så ifall det skulle vara aktuellt så challenge accepted😜😎

En vanlig lösning är att ta ett gammalt ATX-nätagg, klippa av kontakerna på PCIE / ATX12V och ersätta med kabelskor.
Sen brygga PS_ON med jord i ATX20/24-pinkontakten, alternativt koppla PS_ON via transistor/relä mot GPIO på en Raspberry Pi el. liknande för remote power on/off via t.ex. OctoPi.
5VSB (standby) på 20/24-pin brukar även ha tillräckligt med kräm för att orka driva en Pi, så att den kan vara igång även när printern är avstängd.

Jag gjorde ovanstående till min Anet A8 när det begav sig för 8 år sen... Tiden går 🙃

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Tack för detta. Skrev väl inte så utförligt även om jag var tydlig med att den är äldre och kräver mycket meck.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan Jag ställe gärna mig på tur och tar imot den mot fraktkostnad.
Ska inte säljas vidare utan ser det som ett roligt projekt då jag velat ha en 3d skrivare riktigt länge, men inte lyckats motivera en sådan hemma.
Satt och kollade på dom för många år sedan men blev aldrig av då.
Men om man får en så kan man ju inte få ett nej om att ha en 3d skrivare hemma 😀
Har uppdaterat mig via google och youtube vad jag ger mig in på 😀 mvh Thomas
.

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk

Här är ett inlägg om min nuvarande 3dprinter:

https://lunaticcharade.wordpress.com/2015/12/02/nylon-trim/

Det är iofs 10 år gammalt men jag har fortfarande samma råttiga prusa Mendel. Även om den sen dess har fått ett skal och en bltouch. Funkar ok men tyvärr var byggsatsen den är baserad på gjord med fel mått så max storlek är typ 12*13*17, vilket är ganska begränsande.

Betalar frakten om det blir aktuellt

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur